Hallo,
Mijn zoon overweegt een D3200 aan te schaffen.
Hij maakt themafoto's die hij uploadt naar een website.
De maximumomvang van up te loaden bestanden is daar 3 MB.
Vraag: Kun je op de D3200 instellen dat een foto niet groter dan 3 MB (of een ander getal) mag zijn?
Ons wordt dit niet duidelijk uit de specificaties, en de vraag gesteld bij een fotowinkel leverde niet een helder antwoord.
Alvast bedankt voor je reactie.
John Galinsky
Op D3200 bestandsgrootte instellen
- Peter
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Op D3200 bestandsgrootte instellen
Welkom op het forum.
Ik heb je vraag even verplaatst naar de juiste sectie van dit forum.
De foto's die je maakt met een D3200 kun je in elk software bewerkingsprogramma bewerken tot de gewenste bestands grootte.
De raw bestanden op je camera zullen groter zijn dan 3MB, echter zeer eenvoudig te verkleinen.
Eventueel schiet je in het 'kleinste' jpeg formaat, ze zijn dan al standaard kleiner dan 3MB.
Niet aan te bevelen trouwens, veel detailverlies.
Foto maken in raw formaat, en met de PC aanpassen tot het gewenste formaat lijkt me de beste optie
Ik heb je vraag even verplaatst naar de juiste sectie van dit forum.
De foto's die je maakt met een D3200 kun je in elk software bewerkingsprogramma bewerken tot de gewenste bestands grootte.
De raw bestanden op je camera zullen groter zijn dan 3MB, echter zeer eenvoudig te verkleinen.
Eventueel schiet je in het 'kleinste' jpeg formaat, ze zijn dan al standaard kleiner dan 3MB.
Niet aan te bevelen trouwens, veel detailverlies.
Foto maken in raw formaat, en met de PC aanpassen tot het gewenste formaat lijkt me de beste optie
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Op D3200 bestandsgrootte instellen
John,
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Mijn oude tip: haal het handboek op bij http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarin staat een tabel met bestandsgroottes.
Overigens kan men (achteraf) o.a. met het gratis Nikon ViewNX altijd foto's bewerken en verkleinen.
Groeten, Gijs
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Mijn oude tip: haal het handboek op bij http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarin staat een tabel met bestandsgroottes.
Overigens kan men (achteraf) o.a. met het gratis Nikon ViewNX altijd foto's bewerken en verkleinen.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)