Allemaal bedankt!!
6.
deze beter? dan de eerste?
Enkele antwoorden:
- HDR uiteraard benut vanwege het licht, wil zoveel mogelijk licht in de foto hebben, zodat alle hoeken goed zichtbaar zijn.
- ik heb geprobeerd met mn 11-16 de balans te zoeken tussen acceptabel groothoek, en realisme. Daarnaast was het bij de kleine ruimte's compenseren ivm het behouden van verticale lijnen ( hierin wijk ik duidelijk af van hoe de makelaar foto's maakt, doorgaans 15 graden naar beneden gericht )
- Foto 2 was qua flitsen erg lastig, met name vanwege de slagschaduw die het veroorzaakte, heb veel geprobeerd met temperen en verplaatsen van flitser ( helaas geen softbox oid gebruikt )
- foto 3 was ook pittig qua compositie, wilde wel naar buiten richten, maar ook minstens 3 wanden erop hebben. ook hier weer compenseren met plafond/muur ivm verticale lijnen.
- foto 4 en 5 is lastig met een kamer van 2x2. Deur met opzet open gelaten voor ruimte, en extra lichtinval.
ook hier compensatie voor verticale lijnen, je ziet niet meer dat er ook nog een toilet in zit.
verder heb ik achteraf ook enkele schoonheidsfoutjes gezien, en jullie daarnaast ook een paar extra :
- slaapkamer, kabel onder bed, toch de stoel rechts weglaten
- keuken, te veel spullen op het aanrecht en de kast
Dat het huis er te kaal of niet geleefd uitziet vind ik lastig te verdedigen, het gaat uiteindelijk om de casco natuurlijk. heb her en der wel geprobeerd de sfeer te behouden door de verlichting aan te zetten.
wat ik wel graag wil leren, en horen van jullie, is wat ik aan de belichting/toning/scherpte kan doen om e.e.a. te verbeteren.