sensor cleaning
sensor cleaning
Ik moet nodig mijn senor schoonmaken en aangezien dat ik dit nog niet eerder heb gedaan wil ik een beetje raad van jullie.
Wat is de beste manier om je sensor schoon te maken is dit nat of droog ( dmv visibledust artic butterfly)
marcel
Wat is de beste manier om je sensor schoon te maken is dit nat of droog ( dmv visibledust artic butterfly)
marcel
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hallo Mtb, welkom...
Heb je zo'n grote blaasbalg? als je via je menu de spiegel opklapt, en je blaast met deze blaasbalg er goed en VOORZICHTIG in, dan zul je zien dat dit al een hoop kan oplossen(soms niet alles hoor) Je moet de camera wel met de opening naar beneden houden, ter voorkoming van nog meer stof... met de andere reinigingsmethoden heb ik niet zo veel ervaring..
Groetjes Eelco
Heb je zo'n grote blaasbalg? als je via je menu de spiegel opklapt, en je blaast met deze blaasbalg er goed en VOORZICHTIG in, dan zul je zien dat dit al een hoop kan oplossen(soms niet alles hoor) Je moet de camera wel met de opening naar beneden houden, ter voorkoming van nog meer stof... met de andere reinigingsmethoden heb ik niet zo veel ervaring..
Groetjes Eelco
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ervaring met zowel nat als droog.
Ik gebruik nu hoofdzakelijk een Visibledust borstel voor de reguliere reiniging. Als ik vuil echt niet met de borstel kan verwijderen gebruik ik vochtige swabs. Dit is wat arbeidsintensiever dan met de borstel. De eerste keer nat reinigen is best eng. Als je niet teveel druk uitoefent op de swab gaat het allemaal best goed. Nadeel van 'nat' is dat er soms strepen achterblijven, zodat je de procedure opnieuw moet gaan doen.
Ik gebruik nu hoofdzakelijk een Visibledust borstel voor de reguliere reiniging. Als ik vuil echt niet met de borstel kan verwijderen gebruik ik vochtige swabs. Dit is wat arbeidsintensiever dan met de borstel. De eerste keer nat reinigen is best eng. Als je niet teveel druk uitoefent op de swab gaat het allemaal best goed. Nadeel van 'nat' is dat er soms strepen achterblijven, zodat je de procedure opnieuw moet gaan doen.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
D-80's schreef:Hallo Mtb, welkom...
Groetjes Eelco
ik heb zo'n blaasbalg en zal dit eerst proberen , goeie tip
- EelcoD7100
- Forumlid
sensorcleaning d80
Bij de D80 is spiegelomhoog niet beschikbaar. Wanneer wel? Met voeding. Is er een truc om dit te onzeilen?
- EelcoD7100
- Forumlid
- EelcoD7100
- Forumlid
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Batterij even opladen. Staat bij mijn camera's in de handleiding dat dat alleen kan met een volle batterij. Met z'n grip zal het Eelco niet gauw gebeuren dat er niet voldoende stroom aanwezig, maar als je met een enkele batterij werkt dan kan de camera machtig kritisch zijn.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- EelcoD7100
- Forumlid
Kijk zo leer je dus weer wat op de vroege zaterdagochtend......
Groetjes Eelco

Groetjes Eelco
Laatst gewijzigd door EelcoD7100 op za sep 29 2007 9:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
http://500px.com/EelcoVandeKamp