Wat vinden jullie van Instagram?

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Wat vinden jullie van Instagram?

Bericht door Genster » ma sep 02 2013 7:14 pm

Ik ben net terug van een reisje naar Macedonië en Albanië en heb, omdat het volgens mij de handigste manier is om NEF's m.b.v. (alleen) een tablet te delen via bijv. Facebook, een paar van mijn NEF's bewerkt met Instagram. En eigenlijk vind ik het resultaat erg geinig. Ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Tabakverkoper op overdekte markt in Pogradec (Albanië):
Afbeelding

twee heren in Pogradec:
Afbeelding

Ezeltje in Lin (ook Albanië):
Afbeelding

Ergens langs het meer van Ohrid (Macedonië):
Afbeelding

Bij 't klooster van St. Naum (Macedonië):
Afbeelding

Dame in Ohrid (Macedonië):
Afbeelding

Een Zastava in Ohrid:
Afbeelding

Zo heb er totaal 40 gemaakt. Je kan ze bekijken op http://www.instagram.com/genster2008

Kamiel
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Re: Wat vinden jullie van Instagram?

Bericht door Kamiel » ma sep 02 2013 7:26 pm

Hi René,

Hipstamatic, Istagram, Snapseed, etc. etc. Het is fantastisch. Maar waarom? Waarom zijn de camera fabrikanten alsmaar bezig hun technologie verder te verbeteren? De camera's van tegenwoordig zijn zo ontzettend goed. Eigenlijk krijg je nu de perfecte plaat. Zo perfect, dat het ons begint te storen? En dan gaan juist wij weer kleurzweem, lensflare, vignetten, lichtlek en ga zo maar door er in "shoppen". Ik kan je niet vertellen waarom. Het kijken naar oude foto's. Die aparte kleuren, de lensflare die juist als mooi wordt gezien. Is het nostalgie? Ach, ik vind het mooi dat die apps er zijn. En ja, ik denk dat jouw foto's toch iets interessanter (ik zeg niet beter) zijn geworden door de app.

Groetjes,

Kamiel

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Geing

Bericht door gijs sandberg » ma sep 02 2013 7:34 pm

Genster,
Leuk is het misschien voor de maker, maar voor de rest van de wereld lijkt het op film die te lang gelegen heeft. :? (niet zijnde Kodachrome)
Groeten, Gijs
Bovendien: alles dat niet op een gecalibreerd scherm is verwerkt is zoizo verdacht en dit is een effectieve illustratie van die stelling.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Gobert » ma sep 02 2013 7:47 pm

Kort gezegd: knap waardeloos.
Heb je mooie high tech spullen gekocht, komt deze shit eruit. Een vergeeld fotoboek uit je jeugd.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » ma sep 02 2013 8:10 pm

Ik vind de foto met de bootjes wel leuk (... als enige).
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Tien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Tien » ma sep 02 2013 8:34 pm

volgens mij zijn dit soort oplossingen bedacht voor foto's gemaakt met mobiele telefoons. Maar voor op facebook, dat over het algemeen toch enkel door mobiele gebruikers geraadpleegd, wordt, kan het prima.
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

Genster
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Genster » ma sep 02 2013 8:50 pm

Bedankt voor de reacties mensen!

JerryBig
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door JerryBig » ma sep 02 2013 9:01 pm

Instagram vind ik helemaal niets. Het komt mij over dat slechte foto's "verminkt" worden om ze vervolgens als nostalgisch wel ineens goed te vinden. Aan mij niet besteed. De meeste gebruikers zijn vermoedelijk jongelui die nooit eerder echte oude foto's gezien hebben, laat staan indertijd gemaakt hebben. Voor hen is het nieuw, voor mij is het nep-oud.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » ma sep 02 2013 9:10 pm

als fotografische 'nerds' vinden we dit natuurlijk vreselijk, da's duidelijk. We hebben het hier over ultieme D800's met hun nagenoeg perfecte foto's en dan is ineens instagram een daverend succes. Wat doen we dan fout??

Als we (lees: de camera leveranciers) hier niet op inspelen, dan zijn wij hier met onze perfecte d800's een uitstervend ras en is instagram de lachende derde. Daar zit nu de massa van de potentiele fotograven van de toekomst. Het positieve is nl dat de massa in beelden (lees: foto's) denkt en dit is dus een enorm commercieel potentieel voor de nikons en canons van deze wereld.

Je kunt zeggen dat deze nieuwe werkelijkheid vreselijk is en je er niks van aantrekken, dan delf je het onderspit (Kodak deed dit bv bij de opkomst van de digitale camera, terwijl ze nota bene de digitale camera ontwikkeld hadden).

Ik denk dat dit de groeimarkt is, en enige overlevingsmarkt is voor de gevestigde camera orde, en ik blijf dit verkondigen. als men hier niet op inspeelt is de toekomst voor hunnie, en dus voor ons D800 fanaten, vrij overzichtelijk.

ajuus
emiel

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”