Hallo,
Ik heb een D800 en Nikkor 70-200 f4 waar ik uiterst tevreden van ben.
Ik vraag e af of er mensen zijn die hier een een teleconverter op geplaatst hebben en wat zijn de resultaten?
Mvg
Nikkor 70-200 f4 + teleconverter
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Nikkor 70-200 f4 + teleconverter
Wat ik heb staat in mijn onderschrift. Het zal niemand verbazen dat dat prima werkt.
Waar je vermoedelijk op doelt is de "grens" van f/5.6 voor een goede autofocus. Over de D800 wordt geschreven dat je daarop die grens kunt opschuiven naar f/8. Dat zou dus betekenen dat je met een D800 de TC20 III ook op de 70-200 f/4 kunt monteren. Maar ik ben ook benieuwd naar eigen ervaringen op dat vlak.
Waar je vermoedelijk op doelt is de "grens" van f/5.6 voor een goede autofocus. Over de D800 wordt geschreven dat je daarop die grens kunt opschuiven naar f/8. Dat zou dus betekenen dat je met een D800 de TC20 III ook op de 70-200 f/4 kunt monteren. Maar ik ben ook benieuwd naar eigen ervaringen op dat vlak.
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Kan dat technisch wel? Een TC20 komt een eind de lens in, dus je lensontwerp moet er wel geschikt voor zijn. Hij staat niet op de lijst van compatible lenzen: http://imaging.nikon.com/lineup/lens/te ... _tc-20e_3/" onclick="window.open(this.href);return false;JaapV schreef:Dat zou dus betekenen dat je met een D800 de TC20 III ook op de 70-200 f/4 kunt monteren. Maar ik ben ook benieuwd naar eigen ervaringen op dat vlak.
Jaap
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: niet op de lijst
Logisch, de lens is later verschenen dan de converter.
Bij de toegestane accessoires in de lens PDF staat de TC-nnE serie wel vermeld.
Aan de TS: waarom beperk je je niet tot een TC-14E?
Groeten, Gijs
Bij de toegestane accessoires in de lens PDF staat de TC-nnE serie wel vermeld.
Aan de TS: waarom beperk je je niet tot een TC-14E?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Daarom verwees ik ook naar de website, lijkt me een kleine klus om die bij te werken???gijs sandberg schreef:Logisch, de lens is later verschenen dan de converter.
Jaap
- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dat zou ook mijn advies zijn. Ik verbaas mij erover dat men altijd eerst de 'zwaarste" converters lijkt te overwegen, terwijl het bekend is dat je met een 1.4TC relatief weinig op de beeldkwaliteit inboet bij slechts 1 stop verlies van lichtsterkte.gijs sandberg schreef: Aan de TS: waarom beperk je je niet tot een TC-14E?
Jur
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Nou is mijn klacht altijd al dat Nikon.nl notoir laks is met bijwerken van de site. Eens geplaatst blijft geplaatst, lijkt het devies. Hooguit komen er nieuwe artikeltjes, maar de oude bijwerken is normaliter niet aan de orde.Jaap_van_Ekris schreef:Daarom verwees ik ook naar de website, lijkt me een kleine klus om die bij te werken???gijs sandberg schreef:Logisch, de lens is later verschenen dan de converter.
Jaap
Dus "kleine klus" zal waarschijnlijk ontkend worden. Dat klopt in dit stadium natuurlijk ook wel, want aangezien ze het nooit gedaan hebben zou het nu een giga klus zijn om alles met terugwerkende kracht alsnog bij te gaan werken.
Groet, Jaap
- Bruud
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hier staan wat bevindingen over jou gewenste combo (niet echt positief)
http://photographylife.com/reviews/niko ... m-f4g-vr/3
http://photographylife.com/reviews/niko ... m-f4g-vr/3