Problemen met CLS?
Re: Problemen met CLS?
Hmmm... leuk spul, maar absoluut niet praktisch voor mij.
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
leuk speelgoed, de prijs zegt ook meer dan (€)1000 woorden.MartijnM schreef:1 foto kan meer zeggen dan 1000 woorden...

- MartijnM
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tja, niet goedkoop idd, maar ik ken mensen die met 3 of 4 SB900/910's rondlopen. Tel die bedragen eens bij elkaar op... 
Geen CLS natuurlijk, maar wel een zeer werkbaar flitsvermogen icm met een zeer mooie lichtkwaliteit.

Geen CLS natuurlijk, maar wel een zeer werkbaar flitsvermogen icm met een zeer mooie lichtkwaliteit.
Buy film, not megapixels...
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ja idd, mooie set maar niet echt rendabel voor de hobbyist.... zeker niet maar de garantie tot aan de deur wat betreft de accu's.
Heb zelf net één accuflitser op de kop weten te tikken voor echt een koopje. 400ws is toch even wat anders dan de SB-800 kan produceren. Geen CLS maar dat gebruik ik ook lang niet altijd.
Heb zelf net één accuflitser op de kop weten te tikken voor echt een koopje. 400ws is toch even wat anders dan de SB-800 kan produceren. Geen CLS maar dat gebruik ik ook lang niet altijd.
Voor mij blijft het toch praktischer (mobieler/lichter) om met flitsertjes te stoeien. Daarbij werk in 80% van alle gevallen met slechts één SB900/800, soms met twee en slechts zeer zelden met drie. Zou ik er meer nodig hebben door contrast en/of het volume van het interieur, dan schakel ik over op HDR-achtige/enfuse technieken.
Het heeft even geduurd, maar onder garantie is het volgende vervangen: SB PCB unit/grip. Nu een week weer in gebruik geweest en het blijkt dat het probleem is opgelost; geen enkel 'misfilts' gehad.
Weer helemaal blij dus
Weer helemaal blij dus

Inmiddels tweede D800 aangeschaft. Zelfde probleem... NPS maar weer eens opzoeken.