Simpel hekje
- iefie
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Simpel hekje
Heb van een simpel hekje iets mooiers proberen te maken...gelukt?

D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Simpel hekje
Hallo Iefie,
Deze foto is veel bekeken, maar niemand reageert. Hoewel ik geen pro ben wil ik wel mijn mening geven. De titel suggereert een simpel hekje. Als je de foto dan ziet is er allerminst sprake van een simpel hekje met die enorme rij paaltjes aan de rechterzijde. De compo en kleuren vind ik wel mooi, maar in het algemeen ervaar ik de foto als erg druk.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes,
Jan (van Yuul
)
Deze foto is veel bekeken, maar niemand reageert. Hoewel ik geen pro ben wil ik wel mijn mening geven. De titel suggereert een simpel hekje. Als je de foto dan ziet is er allerminst sprake van een simpel hekje met die enorme rij paaltjes aan de rechterzijde. De compo en kleuren vind ik wel mooi, maar in het algemeen ervaar ik de foto als erg druk.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes,
Jan (van Yuul

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
- ruilof
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
De foto lijkt mij meer een landschapje zonder specifiek onderwerp. Druk, beetje te magenta. Wat meer spelen met standpunten zou ik zeggen
- Cookie1397
- Clublid
Als de foto over het hekje gaat zoals de titel doet vermoeden, zie je daar te weinig van. Je had in dit geval dan het hekje als hoofdonderwerp moeten nemen en dus prominenter in beeld en uit het midden. Door er dichterbij te gaan kan je ook meer met scherptediepte spelen zodat dan alleen het hekje scherp is en de achtergrond vervaagd, nu is alles scherp en trekt je blik niet naar het hekje.
Nikon Z Z & de maskers
- ben42
- Moderator
Zelf denk ik dat door een andere uitsnede de foto een stuk spannender is te maken.iefie schreef:Heb van een simpel hekje iets mooiers proberen te maken...gelukt?
B.v.
1.
2.
3.
4.
(Bij nummer 4 zijn ook een aantal 'storende' takjes uit het beeld gehaald).
Zelf vind ik deze uitsnedes spannender dan waar ze uit gesneden zijn. Maar dit is mijn mening. Misschien kunnen anderen aangeven wat zij van deze vier uitsnedes vinden.
De uitsnedes zijn niet als set bedoeld, de schaal is ongewijzigd ten opzichte van het orgineel. Als ze als set zouden moeten werken, zou er nog wat aan moeten gebeuren.
bv.
5.

Als dit helemaal foute aanwijzingen zijn ? Dan hoor ik dat graag.
Vriendelijke groet,
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
- Cookie1397
- Clublid
Je kan croppen wat je wilt maar je blijft altijd met de verkeerde scherptediepte zitten die niet veranderd door te croppen!!
Nikon Z Z & de maskers
- Arend041
- Forumlid
Das nogal logies, maar daar gaat het niet om, het gaat over de compositie, door een bepaalde uitsnede te maken kan dat hek (+brug?) meer de nadruk krijgen en als onderwerp gaan fungeren.
gr Arend
- iefie
- Forumlid
Bedankt voor de reacties, vind vooral foto 2 en 3 goed. Inderdaad stuk beter.
En die van Arend ook heel goed
En die van Arend ook heel goed
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.