foto's terug halen uit mijn adobe elements 10

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
nikonlover
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

foto's terug halen uit mijn adobe elements 10

Bericht door nikonlover » zo sep 08 2013 3:50 pm

iemand heeft mijn babyshoot met haar sticky van mijn laptop verwijderd
Kan de foto amper zien ,krijg alsmaar vraagtekens ,want hij kan de foto's niet meer vinden
kan ik ze nog terug vinden ?
Ik heb picasa al een paar keer opnieuw gedownload want die vind ook veel oude foto's terug ,maar die doet het maar tot mei nu
Ik ben een digibeet
facebook olga van vredendaal
D 700 24/70/2,8 -50 mm 1,4 D -70/210 4,0 -180 mm 2,8 105 mm 2,8 SB 600 D 200 18/200 mm nikon J 1 coolpix P 510

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re:sticky van mijn laptop

Bericht door gijs sandberg » zo sep 08 2013 4:30 pm

Olga,
Volgens mij heeft het niets met de software te maken.
(ik vraag me alleen af, waarom zou je foto's alleen op een uitwisselbaar medium opslaan?)
Mijn advies: ga op zoek naar een an-digibeet.
Het downloaden van meer software is waarschijnlijk nutteloos en/of schadelijk.
Wat voor een PC en besturingssysteem is het ?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

nikonlover
Forumlid
Forumlid

Re: foto's terug halen uit mijn adobe elements 10

Bericht door nikonlover » zo sep 08 2013 4:56 pm

HP probook windows 7
D 700 24/70/2,8 -50 mm 1,4 D -70/210 4,0 -180 mm 2,8 105 mm 2,8 SB 600 D 200 18/200 mm nikon J 1 coolpix P 510

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » zo sep 08 2013 5:49 pm

Als de foto's nog wel op de stick staan maar niet meer leesbaar kan je er evt een recovery tool op los laten. Deze programma's zijn er speciaal voor om gewiste foto's terug te halen. Voorwaarde is om dan de stick / kaart niet meer te gebruiken voor dat je de recovery hebt gedaan. Ben je zo'n digibeet dat je dit niet aandurft of kan zoek dan iemand die je daarbij kan helpen. Hier staan een aantal recovery programma's waarmee je dat kan proberen. http://www.itips.be/2009/05/06/de-5-bes ... ery-tools/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon Z Z & de maskers

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Re: zoek dan iemand die je daarbij kan helpen.

Bericht door gijs sandberg » zo sep 08 2013 8:12 pm

Roerend mee eens, als je niet zeker weet wat je doet of wat er gebeurd is, moet je niet in het wilde weg iets proberen.
Overigens kan ik (na tweede lezing van de originele vraag) nog steeds niet bedenken wat er gebeurd is.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***

Bericht door ben42 » zo sep 08 2013 8:26 pm

Lijkt erop dat de foto's van je laptop zijn verplaatst naar de stick en niet gecopieerd.
Binnen een schijf is het normaal zo dat ze verplaatst worden.
Naar een ander medium worden ze meestal gecopieerd.
Echter door ze met de rechter muis knop te slepen, wordt de vraag gesteld of ze verplaatst of gecopieerd moeten worden.
Die vraag kan fout zijn beantwoord.

Een mogelijkheid is ook dat ze gecopieerd zijn naar de stick en daarna binnen de schijf zijn verplaatst.
Je zou de foto's kunnen zoeken door alle bestanden van de datum van de foto's op te zoeken.

Als ze gemoved zijn of gedelete op de schijf, blijft de beste optie ze van de stick terug te halen.
Je kunt nog in de prullebak kijken of ze daar in zitten. (Prullemandje op het scherm).
Je zou ze ook met herstel software op je schijf kunnen gaan terugzoeken, maar dat dien je te doen voor dat je wat anders op de schijf terugschrijft, nu je al wat downloads hebt gedaan is de kant groot dat ze niet meer (compleet) aanwezig zijn.

Om dit soort problemen te voorkomen.
1. Zorg ervoor dat je buiten de PC nog een kopie hebt van alles. (Zolang je geen backup hebt gemaakt, bewaar je de orginelen op je SD-kaartje of CF kaartje).
2. Laat geen anderen copieen maken vanaf jouw computer, regelmatig komt het voor dat mensen een file niet copieren maar moven, waardoor de file van de oorspronkelijke locatie verdwijnt.

Bij Dropboxen die ik met andere mensen deel komt het b.v. heel vaak voor dat de mensen de foto's copieren van de dropbox naar hun eigen omgeving, maar daarbij de foto' uit de dropbox verplaatsen en niet copieren. (De dropbox is dan voor mij ook geen plaats om foto's te bewaren, maar alleen om te delen).

Acties:
1. Kijk of ze in de prullemand staan.
2. Zoek op je laptop of ze per ongeluk zijn verplaatst.
3. Probeer ze alsnog van de stick af te halen.
4. Gebruik herstel software om als ze nog op de schijf staan hiervan af te halen.
(Dit gaat slechter naarmate je meer op je computer hebt gedaan, de kans dat je niets of slechts een deel of slechts delen van foto's terugvindt wordt steeds groter.)
5. Indien ze al niet meer op de stick staan, gebruik herstel software op de stick.

Misschien hebben anderen nog aanvullingen.
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

nikonlover
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikonlover » ma sep 09 2013 2:13 pm

Dat is het probleem het was haar sticky
nee staan niet in de prullebak
En door dat geklooi met picasa ,krijg ik constant irritante reclame word er gek van :shock:
Ben bang dat ik mijn zoon moet inschakelen daarvoor, had mijn man al de boel laten opschonen
Krijg de foto's tot mei terug met picasa, wat ik best een leuk bewerkings progamma vind ,daar niet van
Zal maar weer eens vragen of ik ze terug mag hebben aan haar

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Bericht door gijs sandberg » ma sep 09 2013 3:24 pm

Olga,
Compliment voor de terugmelding, maar ik begrijp nog steeds niets van het verhaal.
Groeten, Gijs

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pveenstra » ma sep 09 2013 7:32 pm

Als ze verplaatst zijn van je computer naar de USB-stick, dan zit er niets anders op: terugvragen! Het zijn jouw foto's. Ik vraag me namelijk af of recovery software werkt bij bestanden die verplaatst zijn.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma sep 09 2013 7:48 pm

pveenstra schreef:Ik vraag me namelijk af of recovery software werkt bij bestanden die verplaatst zijn.
Ja. Verplaatsen is namelijk niets anders als eerst kopiëren, en daarna de eerdere (originele) bestanden als niet meer leesbaar aanwezig in de directory tonen, en de geheugenplaatsen waar de data staat op de eerste media vrijgeven. De daadwerkelijke data staat er echter nog steeds op een bitje na om het niet meer als gebruikelijke data aan te merken. Zaak is om er geen andere data weer op te zetten, want dan wordt het overschreven.
Vriendelijke groet, Léon Obers

nikonlover
Forumlid
Forumlid

Bericht door nikonlover » ma sep 09 2013 8:36 pm

Bedankt voor het mee denken, ik gooi ze voortaan nooit meer direct meer van de camera ,het is tot nog toe altijd goed gegaan

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma sep 09 2013 8:55 pm

Als ik het goed begrijp heb je een "verplaats-actie" gedaan van het geheugenkaartje van je camera via een connectie vamuit de camera met een kabeltje naar de PC?
Zolang je nog geen nieuwe foto's hebt gemaakt, kun je alsnog alle data van het geheugenkaartje met een recovery-tooltje terughalen.
EDIT / aanvulling: Recovery van het geheugenkaartje via gebruik van een cardreader, niet via het kabeltje van camera naar PC.

Zie (en download): http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... herstellen" onclick="window.open(this.href);return false;
Meer info hoe het zit met gewiste bestanden en wat je nog terug kunt halen: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 65#p294665" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Léon Obers op ma sep 09 2013 11:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***

Bericht door ben42 » ma sep 09 2013 10:01 pm

pveenstra schreef:Als ze verplaatst zijn van je computer naar de USB-stick, dan zit er niets anders op: terugvragen! Het zijn jouw foto's. Ik vraag me namelijk af of recovery software werkt bij bestanden die verplaatst zijn.
Bij het verplaatsen tussen media. Van media C naar b.v. F, worden de pages op media C gemarkeerd als 'vrij', maar de pages worden niet gewist.
(Bij een move worden ze NIET in de prullenbak geplaatst).

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”