Nikon Rumors meldt dat Nikon een octrooi-aanvraag heeft gedaan voor een middenformaatobjectief.
Een 2,5 / 100mm. Dat zou het standaardobjectief zijn voor een 6x9cm-sensor...
http://nikonrumors.com/2013/09/10/the-l ... rray.aspx/" onclick="window.open(this.href);return false;
Straks gaat Nikon nog concurreren met de Leica S2...
Of zou het een objectief voor de camera van een andere fabrikant zijn, zoals ze vroeger voor Zenza Bronica een serie prachtige objectieven leverden?
Nikkor voor middenformaat?
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikkor voor middenformaat?
Mm, dat wordt een D4XL dan.
Maar inderdaad opmerkelijk, dit is een gebied dat ze volgens mij, recentelijk niet hebben betreden en als ik het octrooi zo even bekijk zou deze lens tussen middelformaat 6x9 en 6x12 inzitten. Je zou zelfs kunnen denken aan een 10x10 formaat (wat natuurlijk redelijk ongebruikelijk is) als je het in het vierkant trekt.
Ik ben benieuwd !
Maar inderdaad opmerkelijk, dit is een gebied dat ze volgens mij, recentelijk niet hebben betreden en als ik het octrooi zo even bekijk zou deze lens tussen middelformaat 6x9 en 6x12 inzitten. Je zou zelfs kunnen denken aan een 10x10 formaat (wat natuurlijk redelijk ongebruikelijk is) als je het in het vierkant trekt.
Ik ben benieuwd !
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"