Windows 8 laadt mijn calibraties niet standaard
Re: Windows 8 laadt mijn calibraties niet standaard
Als je toevallig een oudere versie van Photoshop (Cs2?) geïnstalleerd hebt (gehad). Controleer dan vooral ook even of Adobe Gamma niet bij de automatisch op te starten programma's staat. Want die bemoeit zich ertussendoor en dan krijg je het nooit goed. Adobe Gamma moet uit! 'T is maar dat je ut weet...
- Kees H
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Patrick
heb je deze instelling al bekeken
als ik hem op Nvidia zet heb ik dezelfde kleuren als wanneer ik de spyder calibratie uit zet
mogelijk staat hij bij jou op Nvidia, (AMD/ATI zal ook wel zoiets in zijn tooltjes hebben mocht je die gebruiken)

heb je deze instelling al bekeken
als ik hem op Nvidia zet heb ik dezelfde kleuren als wanneer ik de spyder calibratie uit zet
mogelijk staat hij bij jou op Nvidia, (AMD/ATI zal ook wel zoiets in zijn tooltjes hebben mocht je die gebruiken)
Met vriendelijke groet,
Kees
Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI
https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
Kees
Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI
https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Spyder Utility staat al op mijn systeem, maar wordt standaard blijkbaar niet geladen. Het staat in C:\Program Files (x86)\Datacolor\Spyder3Elite\Utility. Even uitvinden hoe ik dat automatisch kan starten. het blijft zoeken in dat Windows 8... Vooral wennen neem ik aan; er zal wel een logica achter zitten.
Ik heb het automatisch ladend. Nu nog zorgen dat het ook mijn calibraties automatisch laadt...
Ik heb het automatisch ladend. Nu nog zorgen dat het ook mijn calibraties automatisch laadt...

- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zie zo'n schakelaartje niet in ATI Catalyst... Er valt niets uit te schakelen dus.
- Léon Obers
- Forumlid
In Catalyst zitten geen instellingen voor je profiel, dat moet je echt laden met dat tooltje van Spyder. Hoewel ik denk dat het met het vastkoppelen aan de monitor (zoals eerder beschreven) al zou werken bij opstart. Maar ik heb daar wel een opstartprocedure in werkend gekregen zoals ik die van vroeger in Windows XP gewend was. (Geeft mij met een extra melding meer zekerheid dat het ook inderdaad geladen is).
In Catalyst vindt je wel instellingen:
- om het "bureaublad" in kleur aan te passen. (Je monitor verandert dan in kleur). Niet verstellen. (Dat regel je met een profiel).
- digitaal beeldscherm aan te passen. Niet verstellen. (Dat regel je met een profiel).
- videofilms en Youtube filmpjes die je full screen afspeelt eventueel apart nog bij te regelen. (Staat los van de rest).
Ik heb zelf geen Spyder maar had een dergelijk tooltje vroeger (snelkoppeling) onder Windows XP in het startmenu bij "opstarten" zitten.
Heb dat nu onder Windows 8 ook in een "start-menu" gezet. Dat zit in Win8 verborgen, maar het is er wel !!.
Onder de C-partitie:
Wel even de optie om verborgen bestanden + systeembestanden te laten zien inschakelen:
C:\Gebruikers\ je PC gebruikersnaam \AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma's\Opstartren\ Snelkoppeling tooltje
Overigens heb ik een echt startmenu in Windows 8 geïnstalleerd met < Classic Shell >
Plus een tooltje < Modern Mix > om Win8 schermen naar je normale bureaublad te kunnen halen.
In Catalyst vindt je wel instellingen:
- om het "bureaublad" in kleur aan te passen. (Je monitor verandert dan in kleur). Niet verstellen. (Dat regel je met een profiel).
- digitaal beeldscherm aan te passen. Niet verstellen. (Dat regel je met een profiel).
- videofilms en Youtube filmpjes die je full screen afspeelt eventueel apart nog bij te regelen. (Staat los van de rest).
Ik heb zelf geen Spyder maar had een dergelijk tooltje vroeger (snelkoppeling) onder Windows XP in het startmenu bij "opstarten" zitten.
Heb dat nu onder Windows 8 ook in een "start-menu" gezet. Dat zit in Win8 verborgen, maar het is er wel !!.
Onder de C-partitie:
Wel even de optie om verborgen bestanden + systeembestanden te laten zien inschakelen:
C:\Gebruikers\ je PC gebruikersnaam \AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Menu Start\Programma's\Opstartren\ Snelkoppeling tooltje
Overigens heb ik een echt startmenu in Windows 8 geïnstalleerd met < Classic Shell >
Plus een tooltje < Modern Mix > om Win8 schermen naar je normale bureaublad te kunnen halen.
Vriendelijke groet, Léon Obers