Nu heb/had ik serieus interesse in een dergelijk objectief, maar nu lees ik van Kenny Rockwell dat je hem zeker niet op een DX moet gebruiken.
Wat is hier wel of niet van waar?
Gr. Willem

Ken Rockwell plaatst reviews van camera's en lenzen die alleen nog maar aangekondigd zijn en die (buiten de fabrikant) nog niemand in het echt gezien heeft.Willem Focus schreef:Hoi,
Nu heb/had ik serieus interesse in een dergelijk objectief, maar nu lees ik van Kenny Rockwell dat je hem zeker niet op een DX moet gebruiken.
Wat is hier wel of niet van waar?
Gr. Willem
Ten overvloede, maar ik ben gestopt met het lezen van Ken Rockwell toen hij kritiek leverde op de bediening van een nieuw nikon toestel in de praktijk (ergonomie etc.) en aan het einde in dezelfde review aangaf het toestel nog nooit in handen te hebben gehad...Willem Focus schreef:Nu heb/had ik serieus interesse in een dergelijk objectief, maar nu lees ik van Kenny Rockwell dat je hem zeker niet op een DX moet gebruiken.
Op zich heb je wel gelijk, maar een 24-70 is bedoeld als standaardobjectief voor FX, waarmee je een bereik afdekt van groothoek tot licht tele. Ideaal bereik als walk-around in de stad, reportage, gebruik binnen en zelfs voor landschappen. Door de cropfactor verschuift dat bereik op DX naar 35-105 en daarmee gaat een groot deel van het groothoekbereik verloren. Met als gevolg dat je een stuk beperkter zult zijn, tenzij je als aanvulling nog een 12-24 meeneemt. Maar de vraag is of dat de bedoeling is.henkk schreef:Ik snap de discussies over het bereik niet zo want dat komt overeen met 35-105 op kleinbeeldformaat. Dat is het bereik van m'n eerste Nikkor van bijna 30 jaar geleden en ik ben daar nog steeds best tevreden over qua bruikbaarheid. Kortom een prima all round brandpuntsafstand.
Groet, Henk.
Patrick schreef:
Maar het is veel minder een objectief waarmee je 90% van je foto's schiet dan de 17-55. Althans, voor mij, want ik schiet veel tussen de 24mm en 35mm.