Als de camera uit de standby stand komt klappert de spiegel een paar keer een stukje omhoog??
Wat kan dat zijn?
D300s, spiegel klapt stukje omhoog als hij uit standby komt
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: D300s, spiegel klapt stukje omhoog als hij uit standby k
Vanuit welke functie standby?
Staat de camera bijv. in de LiveView functie, kan ik me wel voorstellen dat die een keer op en neer klappert om actief zich weer op de lichtomstandigheden in te stellen. Controleer je settings eens. Zet verder alles op manueel en kijk wat de camera dan doet. Doe voor alle zekerheid een algemene reset met de twee-knoppen procedure.
Staat de camera bijv. in de LiveView functie, kan ik me wel voorstellen dat die een keer op en neer klappert om actief zich weer op de lichtomstandigheden in te stellen. Controleer je settings eens. Zet verder alles op manueel en kijk wat de camera dan doet. Doe voor alle zekerheid een algemene reset met de twee-knoppen procedure.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: standby stand
Beste FM,
Ik ken die term niet in combinatie met een Nikon kamera.
Ik ben dus even verwonderd als Leon hierboven.
Heb je het handboek al nagelezen?
Als je een defect vermoedt kan je mailen of bellen met NIkon via http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
Ik ken die term niet in combinatie met een Nikon kamera.
Ik ben dus even verwonderd als Leon hierboven.
Heb je het handboek al nagelezen?
Als je een defect vermoedt kan je mailen of bellen met NIkon via http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Bedankt voor de reactie.
Ik ben er inmiddels achter dat het niet in de body zit maar in mijn lens de
Nikkor VR 18-200mm3,5-5,6 G ED.
Hij klappert een paar keer als je de camera aan zet. Het maakt niet uit in welke stand de lens staat (M/A , VR On/off , normal/active).
Ik zal contact opnemen met Nikkon, maar ik ben benieuwd of er meer zijn die dit is voorgevallen.
Meine
Ik ben er inmiddels achter dat het niet in de body zit maar in mijn lens de
Nikkor VR 18-200mm3,5-5,6 G ED.
Hij klappert een paar keer als je de camera aan zet. Het maakt niet uit in welke stand de lens staat (M/A , VR On/off , normal/active).
Ik zal contact opnemen met Nikkon, maar ik ben benieuwd of er meer zijn die dit is voorgevallen.
Meine
-
- Clublid
- Locatie: Op het mooie eiland Walcheren, net achter de duinen en het waanzinnige brede strand!
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Heb dit zelf ook met dezelfde lens.
Als ik mijn D300 aanzet klikt de lens een seconde of 3.
Verder dan geen problemen meer.
Lens stelt dan net als anders gewoon goed scherp,ongeacht hoe de camera staat ingesteld.
Maak er mij niet druk om!
Gr Jan
Als ik mijn D300 aanzet klikt de lens een seconde of 3.
Verder dan geen problemen meer.
Lens stelt dan net als anders gewoon goed scherp,ongeacht hoe de camera staat ingesteld.
Maak er mij niet druk om!

Gr Jan
1 D300 en 1 hele mooie FF Body met best wat mooi Nikon glas. Carbon statief, schommelkop en enig ander los spul.