Veldbloemen
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
-
- Forumlid
Re: Veldbloemen
Een iets hoger standpunt en een beetje minder scherpte diepte zou de foto heel goed doen denk ik maar
.
Bij ons (Gemeente Roerdalen ) zaaien ze ieder jaar steeds meer zulke stroken veldbloemen aan., dit alles ten behoeve van de insekten en gevogelte waaronder de Leeuwerik.

Bij ons (Gemeente Roerdalen ) zaaien ze ieder jaar steeds meer zulke stroken veldbloemen aan., dit alles ten behoeve van de insekten en gevogelte waaronder de Leeuwerik.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
-
- Forumlid
Bedankt jac49,
Bij een volgende gelegenheid toch eens rekening mee houden. Wie weet geeft het een mooier resultaat.
Bij een volgende gelegenheid toch eens rekening mee houden. Wie weet geeft het een mooier resultaat.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
-
- Forumlid
Het is een foto waar m'n oog zeer snel vanaf dwaalt. Wellicht te rommelig, of dat het onderwerp niet helemaal duidelijk is.
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
-
- Forumlid
Hoi Bart78,
Bedankt voor jouw reactie.
Natuur kan eenmaal rommelig zijn. Wat betreft onderwerp, het is maar wat je er in wilt zien nietwaar. Het is ook vaak iets persoonlijks zoals al vele malen hier op het forum vermeld.
Ooit heb ik een onderwerp (paddenstoel) willen fatsoeneren voor een opname. Er zat een grasspriet in de weg. Toen de mens (ik) ingreep, was de grasspriet en de paddenstoel (mijn onderwerp) weg, althans omgevallen
. De aanwezige toeschouwers (mijn vrouw en familie uit Australië) liggen nu nog in een deuk als zij aan deze opvoering terug denken 
Natuur kan eenmaal rommelig zijn. Wat betreft onderwerp, het is maar wat je er in wilt zien nietwaar. Het is ook vaak iets persoonlijks zoals al vele malen hier op het forum vermeld.
Ooit heb ik een onderwerp (paddenstoel) willen fatsoeneren voor een opname. Er zat een grasspriet in de weg. Toen de mens (ik) ingreep, was de grasspriet en de paddenstoel (mijn onderwerp) weg, althans omgevallen

Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Leuk foto, alleen iets minder scherpte diepte denk ik. Ben nu te nieuwsgierig naar wat er achter in de foto allemaal gebeurt.
Mooi van die boer dat hij daar tegenwoordig zo'n rand met veldbloemen laat groeien. Het was altijd maar een saai veldje maar nu is het altijd wel leuk om er langs te fietsen op weg naar het hockeyveld. Zouden meer boeren moeten doen!
Mooi van die boer dat hij daar tegenwoordig zo'n rand met veldbloemen laat groeien. Het was altijd maar een saai veldje maar nu is het altijd wel leuk om er langs te fietsen op weg naar het hockeyveld. Zouden meer boeren moeten doen!
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::
-
- Forumlid
Hallo Marc,
Zo te lezen weet je precies waar deze foto is genomen.
Voor wat betreft de mindere scherptediepte, hetgeen jac49 ook al aangeeft, vraag ik mij af of de nadruk dan niet teveel op één enkele bloem komt te liggen. Het is de bedoeling geweest om de variëteit aan bloemen in combinatie met het graanveld uit te laten komen. Ook de kleurstelling vind ik daarbij rustig. De gele bloem rechtsonder is al niet scherp meer. Volgens mij is de scherptediepte hooguit 1 meter.
Ondanks de onscherpte is het nog te zien dat het daarachter om een graanveld gaat en een bosrand. In mijn jeugdjaren was dit een veel voorkomend tafereel wat nu (gelukkig) wordt gecreëerd om het nog te kunnen zien en zoals jac49 schrijft voor de insecten en vogels. Daarom heb ik de nadruk willen leggen op de verscheidenheid aan bloemen in combinatie met....enz.
Zo te lezen weet je precies waar deze foto is genomen.
Voor wat betreft de mindere scherptediepte, hetgeen jac49 ook al aangeeft, vraag ik mij af of de nadruk dan niet teveel op één enkele bloem komt te liggen. Het is de bedoeling geweest om de variëteit aan bloemen in combinatie met het graanveld uit te laten komen. Ook de kleurstelling vind ik daarbij rustig. De gele bloem rechtsonder is al niet scherp meer. Volgens mij is de scherptediepte hooguit 1 meter.
Ondanks de onscherpte is het nog te zien dat het daarachter om een graanveld gaat en een bosrand. In mijn jeugdjaren was dit een veel voorkomend tafereel wat nu (gelukkig) wordt gecreëerd om het nog te kunnen zien en zoals jac49 schrijft voor de insecten en vogels. Daarom heb ik de nadruk willen leggen op de verscheidenheid aan bloemen in combinatie met....enz.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
Er is van alles te zien maar niets wat specifiek mijn aandacht trekt. Je wil hier te veel laten zien waardoor je je doel voorbij schiet en er een rommelige plaat zonder duidelijk onderwerp overblijft.
Groeten Jan
Groeten Jan
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik vind de foto wel mooi scherp en kleurrijk.
Het onderwerp spreekt me niet echt aan de foto verteld niet echt wat.
Het is gewoon een huis tuin een keuken foto niet meer niet minder.
Gr peter
Het onderwerp spreekt me niet echt aan de foto verteld niet echt wat.
Het is gewoon een huis tuin een keuken foto niet meer niet minder.
Gr peter
-
- Forumlid
Hallo Jan (Grojan) en Peter (peterk),
Bedankt voor jullie reactie.
Jan,
Ligt eraan wat jouw of mijn doel is. Daarom kan ik mij wel voorstellen wat jouw doel is.
Peter,
Bedankt voor jullie reactie.
Jan,
Ligt eraan wat jouw of mijn doel is. Daarom kan ik mij wel voorstellen wat jouw doel is.
Peter,
Zelfs daar kan ik van genieten. Het zijn vaak ook de kleine dingen die het leven aangenaam kunnen maken.Het is gewoon een huis tuin een keuken foto niet meer niet minder.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.