http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 40&t=50450
Datum:
zondag 29 september 2013
Aanvang:
09.30 uur
Waar:
Parkeerplaats nabij de ALFA Brouwerij
Thull 15-19
6365 AC Schinnen

Dit natuurgebied was ongeveer 30 jaar geleden een levensgevaarlijke slikvijver waar de Staatsmijn Emma-Hendrik in het verleden kolenslik dumpte. Het hele gebied was gitzwart van dit slik afkomstig van de kolenwasserij van de Emma-Hendrik. Het gebied werd doorkruist door de mijnspoorweg die liep tussen de Staatsmijn Emma-Hendrik en de haven van Stein. Ook de Geleenbeek stroomt door dit gebied, maar werd in de jaren '60 volledig gekanaliseerd, en gebruikt als een open riool.

Deelname aan de wandeling is geheel gratis, en is te combineren met de andere activiteit namelijk het bezoek aan de naast de vijver gelegen bierbrouwerij.
Wat nemen jullie mee?
• Camera, lenzen, volle batterijen en lege geheugenkaartjes
• Goede zin
• Wandelschoenen (of stevige schoenen)
Wat nemen jullie mee naar huis?
• Volle geheugenkaartjes
• Lege batterijen
Inschrijven kan tot 19 september! In verband met het verplichte reserveren van de deelnemers die ook de brouwerij willen bezoeken
Mail naar info@erikisonline.nl als je mee gaat. Dit is het makkelijkste voor mij omdat ik dan beslist van alle deelnemers een mail ontvang. Ik wissel een dezer dagen namelijk van internetprovider. Geef duidelijk aan of je alleen komt wandelen (en uiteraard ook komt fotograferen) of alleen de brouwerij bezoekt (eveneens fotografeert) of beide.