Bracketing op D200
Bij de D70s heb je de witbalansbrackting die automatisch verloopt, de camera maakt een 3 tal foto's achter elkaar zonder dat je iedere foto afzonderlijk van elkaar moet maken. Maar dit is met de wilbalans, bij de andere opties moet je elke keer een foto nemen waarbij de lichttrap uitgevoerd wordt. en dus meer kans op trillingen (vandaar).
Mijn vraag was (en ik heb de manual gelezen van de D70s) is dit ook zo bij de D200, of heeft de D200 wel zo'n keuze had dat de camera 3 foto's maakt in AE ?? zonder dat dit alleen met de witbalans kan dus minder kans op trillingen.
Dit wordt vaak gebruikt bij een HDR van bijvoorbeeld mensen of bewegende voorwerpen......... wanneer je een drie tal foto's moet maken voor de lichttrapcorrectie dus -2, 0, +2 gaat dit niet.
nou hoop dat het nu wel duidelijk is, srry wanneer niet.
enne
mooi die RTFM heb je nog meer van deze woord afkortingen ???.
gaarne een slotje de vraag ging over de D200 hihi bedankt Boss
Mijn vraag was (en ik heb de manual gelezen van de D70s) is dit ook zo bij de D200, of heeft de D200 wel zo'n keuze had dat de camera 3 foto's maakt in AE ?? zonder dat dit alleen met de witbalans kan dus minder kans op trillingen.
Dit wordt vaak gebruikt bij een HDR van bijvoorbeeld mensen of bewegende voorwerpen......... wanneer je een drie tal foto's moet maken voor de lichttrapcorrectie dus -2, 0, +2 gaat dit niet.
nou hoop dat het nu wel duidelijk is, srry wanneer niet.
enne
mooi die RTFM heb je nog meer van deze woord afkortingen ???.
gaarne een slotje de vraag ging over de D200 hihi bedankt Boss
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Voor de D200 is het pagina 73 van de handleiding. Je kunt kiezen voor vier soorten bracketing: belichting, flitsintensiteit, beide, witbalans.
Bij flitsbracketing veranderd inderdaad de iso/sluitertijd/diafragma niet. En bij witbalans natuurlijk ook niet...
Op pagina 197 vind je de tabel met beschikbare combinaties.
Bij flitsbracketing veranderd inderdaad de iso/sluitertijd/diafragma niet. En bij witbalans natuurlijk ook niet...
Op pagina 197 vind je de tabel met beschikbare combinaties.
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Had ik hem toch goed begrepen.......optimax schreef:gaarne een slotje de vraag ging over de D200 hihi bedankt Boss

Pierre

Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Ik snap helemaal niks van je vraag.optimax schreef:Bij de D70s heb je de witbalansbrackting die automatisch verloopt, de camera maakt een 3 tal foto's achter elkaar zonder dat je iedere foto afzonderlijk van elkaar moet maken. Maar dit is met de wilbalans, bij de andere opties moet je elke keer een foto nemen waarbij de lichttrap uitgevoerd wordt. en dus meer kans op trillingen (vandaar).
De camera maakt een 3 tal foto's achter elkaar zonder dat je iedere foto afzonderlijk van elkaar moet maken

bij de andere opties moet je elke keer een foto nemen waarbij de lichttrap uitgevoerd wordt. en dus meer kans op trillingen (vandaar).

Bedoel je dat je één keer de ontspan knop indrukt en dat hij ze dan allemaal neemt?
Hoe sneller foto's achter elkaar worden gemaakt deste meer trillingen heb je. De tweede is vaak niet scherp omdat de camera nog trilt van de eerste spiegelklap.

HDR met mensen en dan een trap? En dan een trap zonder trap?
HDR van mensen zou ik op één NEF doen. Een trap zonder trap doe ik op 8fps...
Maar het zal wel aan mij liggen. Ik snap hier even helemaal niets van. Iemands anders misschien?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ook bij de D200 moet je in de single shot mode gewoon per opname in de bracketreeks op het knopje drukken. Wil je automatisch doorgaan, dan kies je gewoon de continuous shot mode, CL of CH. Na voltooien van de bracket stopt 'ie dan vanzelf en laat je de knop weer los. Simpel toch?
Staat allemaal op pagina 73 hoor...
Staat allemaal op pagina 73 hoor...
Wat een kinderlijke reacties zeg, ik dacht dat je hier onder volwassene was maar blijkbaar niet ?.
als je een vraag stelt of iets niet begrijpt wordt je letterlijk voor achtelijk verklaart, ik hoop dat de top van dit forum nu eens wakker wordt.....
Een tip voor diegene die zich aangesproken voelt, indien iets niet in je straatje past reageer dan gewoon niet??? lees het en ga verder. Maar geef geen onzin reacties???.
j6 wat een onzin hier zeg...
als je een vraag stelt of iets niet begrijpt wordt je letterlijk voor achtelijk verklaart, ik hoop dat de top van dit forum nu eens wakker wordt.....
Een tip voor diegene die zich aangesproken voelt, indien iets niet in je straatje past reageer dan gewoon niet??? lees het en ga verder. Maar geef geen onzin reacties???.
j6 wat een onzin hier zeg...
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Tsja optimax,
Wellicht voelen mensen zich aangesproken, maar ik kan je als tip geven het boekje te lezen, want het staat er allemaal in.
Verder is je vraagstelling verre van duidelijk wat alles nog onduidelijker voor de lezer maakt.
Verder heeft Jezus er niets mee te maken, het is slechts je eigen luiheid (niet in het boekje (willen) lezen) en je eigen onbegrip inclusief het overschatten van je eigen schrijfvaardigheid..
En dat is dan weer mijn bescheiden mening.
Veel plezier met fotograferen.
Wellicht voelen mensen zich aangesproken, maar ik kan je als tip geven het boekje te lezen, want het staat er allemaal in.
Verder is je vraagstelling verre van duidelijk wat alles nog onduidelijker voor de lezer maakt.
Verder heeft Jezus er niets mee te maken, het is slechts je eigen luiheid (niet in het boekje (willen) lezen) en je eigen onbegrip inclusief het overschatten van je eigen schrijfvaardigheid..
En dat is dan weer mijn bescheiden mening.
Veel plezier met fotograferen.
hallo,
het gaat over de D200
ik kan blz. 73 van het handboek bijna uit mijn hoofd, er gaat toch nog iets niet goed, vraag bij deze, maakt de bracketing als hij staat in mode 3f met een een stapgrootte van 1, maakt hij dan 3 foto,s achter elkaar, als de teller op bv. 179 staat, staat dan de teller dan op 176, als ik een foto maak in de bovenste stand maakt hij maar 1 foto, en ook in het exif program zie ik maar 1 foto en geen verschillende opname in bv -2,-1,0+1,+2, heeft iemand een tip
mvgr Freek
het gaat over de D200
ik kan blz. 73 van het handboek bijna uit mijn hoofd, er gaat toch nog iets niet goed, vraag bij deze, maakt de bracketing als hij staat in mode 3f met een een stapgrootte van 1, maakt hij dan 3 foto,s achter elkaar, als de teller op bv. 179 staat, staat dan de teller dan op 176, als ik een foto maak in de bovenste stand maakt hij maar 1 foto, en ook in het exif program zie ik maar 1 foto en geen verschillende opname in bv -2,-1,0+1,+2, heeft iemand een tip
mvgr Freek
Ik heb geen D200, maar je moet zelf de ontspanknop dan 3 keer indrukken als je de camera in singleshot hebt staan, of je zet de camera in continous mode (CL of CH) en dan maakt hij er meerdere achter elkaar en stopt hij als de bracketing is afgelopen.freek schreef:hallo,
het gaat over de D200
mvgr Freek
De keuze welke optie je hier gebruikt is afhankelijk van je sluitertijd. Is je sluitertijd lager dan 1/60 dan krijg je bewegingsonscherpte door de mirrorslam in CL of CH. Even wachten na elke foto is dan beter.