Slecht exemplaar? Is natuurlijk een oudje dus wat vor leven heeft ze gehad?
Mijn 70-210 AF is gewoon als nieuw, hunten doet ze idd wel eens maar dat is vast niet wat je bedoeld toch?
Peter
nikon 70-210mm type D
- strangeartefact
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: nikon 70-210mm type D
Bijna leeg hier....
Voor mij onherkenbaar, ik weet wel dat pendelen met oudere camera's sneller gebeurt.
Trouwens, het scherpstellen gebeurt door de camera, niet door het objectief.
Het objectief doet wat de scherpstelmotor doet, en die doet wat de scherpstelmodule van de camera hem ingeeft...
Als het inderdaad om "hunten" gaat, in het Nederlands pendelen genoemd: ook dat wordt door de camera ingegeven. Het kan hoogstens verergerd worden door te proberen scherp te stellen op een weinig contrastrijk onderwerp of als er niet voldoende licht is. Het kan natuurlijk ook dat de ruit waardoorheen gefotografeerd wordt prominenter in beeld is dan je denkt omdat deze vuil is.
Trouwens, het scherpstellen gebeurt door de camera, niet door het objectief.
Het objectief doet wat de scherpstelmotor doet, en die doet wat de scherpstelmodule van de camera hem ingeeft...
Als het inderdaad om "hunten" gaat, in het Nederlands pendelen genoemd: ook dat wordt door de camera ingegeven. Het kan hoogstens verergerd worden door te proberen scherp te stellen op een weinig contrastrijk onderwerp of als er niet voldoende licht is. Het kan natuurlijk ook dat de ruit waardoorheen gefotografeerd wordt prominenter in beeld is dan je denkt omdat deze vuil is.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Vreemde wijze om een scherpstelling uit te proberen. Gebruik gewoon normale omstandigheden niet door een ruit heen.dia65 schreef: lens focust alleen op 70mm soepel .
op 210 mm bibbert je focus ring en heeft moeite met bv door een ruit op een boom te focussen .
dus het is een miskleun.
Vriendelijke groet, Léon Obers
lens is kapot .
ook gewoon in de buitenlucht geen normale focus op 180>210mm .
voorste lens deel bibbert en wil niet scherp stellen .
heb de lens terug gebracht en geld terug gekregen .
dan maar verder met mijn sigma 18-125 .
ook gewoon in de buitenlucht geen normale focus op 180>210mm .
voorste lens deel bibbert en wil niet scherp stellen .
heb de lens terug gebracht en geld terug gekregen .
dan maar verder met mijn sigma 18-125 .