D300
D300
Beste collegae,
Als een tevreden gebruiker van D300 die tot een van de eerste behoorde heb ik sinds een paar weken een merkwaardig en nare ervaring.
Beide wieltjes zowel voor diafragma als belichting geven niet goed meer de instellingen aan. Ook voor de white balans waar ik ook deze wieltjes moet gebruiken.gaat daardoor niet goed.
Om een instelling te veranderen bv hoger in getal moet ik uiteraard naar rechts draaien dan wordt er niet goed door het apparaat gereageerd. De getallen die verschijnen zijn soms lager soms veel hoger dan gewenst het duurt echt een tijdje alvorens het goede cijfer wordt getoond. Omdat ik alles doe met de instelling M is dat zeer vervelend en tijd rovend.
Volgens de fotozaak gaat een reparatie met een over de duim schatting minimaal 300 euro kosten.
1. Kent iemand dit euvel van wieltjes die lam lijken te zijn geworden
2. Weet iemand wat een reparatie zou kosten.
Hartelijk dank voor uw advies
Als een tevreden gebruiker van D300 die tot een van de eerste behoorde heb ik sinds een paar weken een merkwaardig en nare ervaring.
Beide wieltjes zowel voor diafragma als belichting geven niet goed meer de instellingen aan. Ook voor de white balans waar ik ook deze wieltjes moet gebruiken.gaat daardoor niet goed.
Om een instelling te veranderen bv hoger in getal moet ik uiteraard naar rechts draaien dan wordt er niet goed door het apparaat gereageerd. De getallen die verschijnen zijn soms lager soms veel hoger dan gewenst het duurt echt een tijdje alvorens het goede cijfer wordt getoond. Omdat ik alles doe met de instelling M is dat zeer vervelend en tijd rovend.
Volgens de fotozaak gaat een reparatie met een over de duim schatting minimaal 300 euro kosten.
1. Kent iemand dit euvel van wieltjes die lam lijken te zijn geworden
2. Weet iemand wat een reparatie zou kosten.
Hartelijk dank voor uw advies
- Kees H
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D300
bel eens naar Nikon Service Point in Beverwijk
ik denk dat zij een juiste schatting kunnen maken wat het kost als er tenminste niet meer defect is
gr Kees
ik denk dat zij een juiste schatting kunnen maken wat het kost als er tenminste niet meer defect is
gr Kees
Met vriendelijke groet,
Kees
Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI
https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
Kees
Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI
https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
Re: D300 lamme wieltjes?
bedankt voor de suggesties zal inderdaad Beverwijk even bellen zal dan ook vragen of totale reset een goed idee is. Denk eerlijk gezegd dat er een mechanisch euvel is.
Beste wensen met veel foto plezier in 2014
Mijn probleem met de instellings-wieltjes rechts op de camera is nu zo erg dat elke instelling, zoals diafragma of belichtings snelheid etc onmogelijk wordt.
Huiver een beetje om naar Beverwijk te gaan om de camera af te geven het zou een prijzige affaire worden werd vermoed na telefonisch contact.
Wat ik raar vind is dat men daar nog niet eerder van dit euvel gehoord had aldus de mevrouw aan de telefoon.
Op Internet wordt over een reparatie huis in Amsterdam Zuid Oost gesproken NCRR kent iemand die, zijn zij op de hoogte en niet duur?
hartelijk dank voor advies.
Mijn probleem met de instellings-wieltjes rechts op de camera is nu zo erg dat elke instelling, zoals diafragma of belichtings snelheid etc onmogelijk wordt.
Huiver een beetje om naar Beverwijk te gaan om de camera af te geven het zou een prijzige affaire worden werd vermoed na telefonisch contact.
Wat ik raar vind is dat men daar nog niet eerder van dit euvel gehoord had aldus de mevrouw aan de telefoon.
Op Internet wordt over een reparatie huis in Amsterdam Zuid Oost gesproken NCRR kent iemand die, zijn zij op de hoogte en niet duur?
hartelijk dank voor advies.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het is toch zo dat je eventueel afstand kan doen van het object als je de kosten niet wilt betalen? Dan ben je natuurlijk wel de camera kwijt...
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
ik neem aan dat die wielen via een pulsgever werken. Die willen nog wel eens stoorsignalen gaan geven indien ouder (bijv. ook bij mijn magnetron). Vervangen is ws. de beste optie, of er iets aan schoon te maken valt betwijfel ik (micro-spul vermoed ik).
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Ondertussen wijzer geworden. Volgens informatie van een andere reparatie-inrichting zouden de Nikon camera's er bekend om staan dat de rubbers van de instelwieltjes frequent bij ouder worden krimp en/of uitzet verschijnselen gaan vertonen waardoor het euvel ontstaat waar mijn D300 aan lijdt.
kan niet beoordelen of dit juiste info is wel dat e.e.a. bekend was bij herstel bedrijven.
Het wordt dus Beverwijk
kan niet beoordelen of dit juiste info is wel dat e.e.a. bekend was bij herstel bedrijven.
Het wordt dus Beverwijk
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Doen ze in Beverwijk aan prijsopgave, als het te duur is kun je nog altijd overwegen om een tweedehands D300s aan te schaffen.
Die vind je nog wel.
Je hebt dan ook een Camera uit 2007 dan mag je na bijna 7 jaar, en ik ga ervan uit intensief gebruik, verwachten dat er mechanische problemen kunnen ontstaan.
Die vind je nog wel.
Je hebt dan ook een Camera uit 2007 dan mag je na bijna 7 jaar, en ik ga ervan uit intensief gebruik, verwachten dat er mechanische problemen kunnen ontstaan.
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Klopt helemaal van dat loszittende rubber, ik heb dat inderdaad ook al eens gehad met slecht werkende instelwielen.
Rubber zelf vervangen is heel makkelijk, even goed ontvetten en oude lijmresten verwijderen.
Blijft een dijk van een camera.
Groet,
Jeroen
Rubber zelf vervangen is heel makkelijk, even goed ontvetten en oude lijmresten verwijderen.

Blijft een dijk van een camera.
Groet,
Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;
ondertussen besloten niet te repareren camera is gekocht in 2008, reparatie zou minimaal € 350,-- gaan kosten, kijk nu dus uit naar een D300(S) of D700.
Overigens itt wat hier door anderen geschreven is denk ik niet dat je er mee accoord moet gaan dat een camera van nieuw € 1.800,-- al na vijf jaar weliswaar tot volle tevredenheid gebruikt, feitelijk onbruikbaar is geworden. voel mij dan ook alleen al uit principe verplicht richting Nikon stappen te ondernemen.
Iedereen bedankt voor de adviezen
Overigens itt wat hier door anderen geschreven is denk ik niet dat je er mee accoord moet gaan dat een camera van nieuw € 1.800,-- al na vijf jaar weliswaar tot volle tevredenheid gebruikt, feitelijk onbruikbaar is geworden. voel mij dan ook alleen al uit principe verplicht richting Nikon stappen te ondernemen.
Iedereen bedankt voor de adviezen