Europeanen genaaid met prijs Adobe Creative Cloud

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Michele
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Europeanen genaaid met prijs Adobe Creative Cloud

Bericht door Michele » do aug 22 2013 11:13 am

dogo schreef:Europese gebruikers moeten namelijk veel dieper in de buidel tasten dan Amerikanen.
Dan heb ik nieuws voor je: dat geldt (al decennia) voor de meeste fotoproducten. Check maar eens de verkoop adviesprijzen in de States en in Europa van een willekeurig setje apparatuur. Meestal is de dollarprijs in de USA de europrijs hier. Doordat we hier echter een redelijk steile aanbiedingscurve hebben donderen de prijzen na een paar maanden vaak wel naar beneden in Europa, maar toch.
Voorbeeldje: de Nikon D600 heeft een adviesprijs van 2095 dollar in de 'States en 2095 euro hier. Dat de straatprijs ondertussen lager ligt komt vooral door het afprijsfanatisme van onze vaderlandse fotoboeren. Nog een voorbeeld: Fuji X-E1 met standaard 18-55mm f/2.8 alhier € 1399 en in de VS $1199.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com

dogo
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door dogo » do aug 22 2013 4:19 pm

Op dit moment valt dit dan weer erg mee, bijv. Nikon D600 op Tweakers laagste prijs nu € 1486 en bij B&H Photo, New York momenteel $ 1997 + 8% VAT = $ 2157 = € 1619.
Ik heb op dit moment contact met Hong Sien Kwee in Singapore en die vertelde mij dat de fabrikanten door de recessie in Europa hun prijzen naar beneden bijstellen.
Ik heb wel gezien dat bepaalde kleine artikelen op dit moment redelijk goedkoop kunnen zijn in de USA of Azië, maar voor grote aankopen kan je op dit moment beter in Europa shoppen.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

Michele
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Michele » do aug 22 2013 11:22 pm

Klopt, als je gaat shoppen kom je altijd wel goedkoper uit, zeker een maand of 6-12 na introductie (behalve bij die XE-1 dan :evil: ), maar ik heb het over de adviesprijzen. Oftewel de officiële verkoopprijs zoals de fabrikant die bij introductie presenteert e die in de eerste verkoopgolf door de consument betaald wordt. Die ligt in de 'States vrijwel altijd lager dan hier.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr aug 23 2013 1:17 pm

Beste kunnen we het bij Adobe houden ;) Voordat we ontsporen.

Ocram
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ocram » di sep 24 2013 4:35 pm

Maar nu kost de Photoshop Photography Program zo'n 12,29 euro incl BTW per maand (mits je in het bezit bent van Photoshop natuurlijk).

Op Digiphoto pro las ik nog een stukje dat we meer BTW betalen van Adobe cloud producten.
Adobe brengt het pakket in de VS voor 9,99 dollar op de markt. Het was al bekend dat dit hier 9,99 euro zou worden. Dat is echter de prijs exclusief btw. Adobe doet in Europa zaken vanuit Ierland. Gunstig voor de softwarefabrikant, minder gunstig voor de consument, die daardoor het hoge Ierse btw-tarief van 23 procent betaalt.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”