Mieke Telkamp

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Ton van de Wiel

Mieke Telkamp

Bericht door Ton van de Wiel » di sep 24 2013 2:13 pm

OK, rare titel en misschien verwachten jullie een foto van de dame die deze onbetwistbare nummer 1 hit in de begrafenis top-10 op haar naam heeft staan. Waarheen, waarvoor......Tja je moet ervan houden.
Foto gemaakt met Nikon D7100, op statief, heel vroeg in de ochtenschemering. Lens was mijn oude getrouwe Nikor 70-210 (de onbetwiste topper in mijn arsenaal)
De bomen staan onderling een meter of 10 uit elkaar maar door bijna helemaal in te zoomen kreeg ik het gewenste effect van een muur van bomen. De overbelichting aan het einde van de weg is bewust gekozen, om de titel wat meer kracht te geven. Wil later nog proberen om de twee paaltjes aan het einde van de weg te laten verdwijnen met Photoshop.[imAfbeeldingg]

TRK

Re: Mieke Telkamp

Bericht door TRK » di sep 24 2013 2:43 pm

Ik vind het een hele mooie foto, alleen het feit dat de opening van de muur van bomen een beetje off-centre is stoort mij een heel klein beetje.
Zelf vind ik dat de paaltjes er gebroederlijk bij staan als kinderen van de twee bomen.

Ton van de Wiel

Bericht door Ton van de Wiel » di sep 24 2013 2:52 pm

Beste TRK, ik had zelf ook gezien dat de "uitgang" niet helemaal in het midden staat. Ik zag dat al op het moment dat ik de foto maakte. Het was echter niet te corrigeren. Het hoofddoel was om de bomen, die een eind uit eklaar stonden, er als een muur op te zetten. Dat was best een gewandel met statief en camera op zoek naar het juiste perspectief, en een hoop in en uitzoomwerk voor ik dat beeld helemaal had. Tja, en toen bleek inderdaad dat de uitgang off center was. Ik ben hetdus helemaal met je eens al blijf ikzelf die twee paaltjes storend vinden. Ik had ze natuurlijk eerst om kunnen hakken maar later bewerken in photoshop is wat milieuvriendelijker en minder arbeidsintensief.

TRK

Bericht door TRK » di sep 24 2013 3:47 pm

Haha!
De muur van bomen is in ieder geval uitstekend gelukt!
Als het je ook stoort zou je natuurlijk een klein stukje van de rechterkant van de foto kunnen croppen.
Indien het niet wil lukken met Photoshop, stuur me een berichtje!

Ton van de Wiel

Bericht door Ton van de Wiel » di sep 24 2013 4:11 pm

Hallo TRK, nou voor een spoedcursusje Photoshoppen hoi ik me aanbevolen! Ik heb ooit een van de eerste versies gehad, ik denk al een jaar of 10 geleden. Werkte super. Bijna geen handleiding nodig. Ik heb die versie niet meer en vind de huidige versie een ernstige inbreuk om mijn financiele welgesteldheid. Heb daarom de gratis software van GIMP gedownload maar mijn hemel, dar valt niet mee te werken zeg, wat een drama.

TRK

Bericht door TRK » di sep 24 2013 5:00 pm

Helemaal mee eens, als je Photoshop gewend bent is GIMP niet erg prettig om mee te werken.
Gelukkig ben ik een student en kan ik daardoor de nieuwste versie voor een prikkie krijgen.

Ik weet dat je het ook kan "torrenten", veel medestudenten doen dat.
Maar ik geloof ook dat "torrenten" illegaal is, in ieder geval als je het voor commerciële doeleinden gebruikt.

Wat ik vroeger altijd deed was de proefversie downloaden en na de 30 dagen het van m'n computer verwijderen en daarna een nieuwe proefversie starten.

Stuur me maar een privéberichtje als ik je kan helpen met Photoshop.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”