Ik zie het al: jij hebt de antwoorden ook niet

Ik kom er ook niet uit... Het moeten toch wel reflecties zijn van lichtbronnen die niet op de foto zijn afgebeeld. Eigenaardig.JaapV schreef:![]()
hebben we het over die 3 reflecties links in het meer?? daar staan toch drie heldere sterren boven, of ben ik nu gek??jantom schreef:Ik kom er ook niet uit... Het moeten toch wel reflecties zijn van lichtbronnen die niet op de foto zijn afgebeeld. Eigenaardig.JaapV schreef:![]()
Over die laatste vraag kan ik geen oordeel uitsprekenemiel schreef:(...)
hebben we het over die 3 reflecties links in het meer?? daar staan toch drie heldere sterren boven, of ben ik nu gek??
ajuus
emiel
Nee hoor, het is een panorama, waarvoor je net zoveel opnamen kunt maken als je nodig vindt en die "stitch" je dan samen tot een geheel. In dit geval bestond deze ene groothoekfoto uit elf "kleinere" foto's. Dat hadden ook vijfendertig (of zo) foto's kunnen zijn met een brandpuntsafstand van 50mm. Die zouden dan minder vertekening geven, zodat de software minder hoeft te corrigeren.emiel schreef:ik denk dat die 14 mm ook nodig was om het geheel een beetje in beeld te krijgen.
(...)
Het is een horizontaal panorama. Als je op een langere focal lengte gaat schieten dan heb je wel minder vervorming maar ook minder beeldhoek in verticale richting. Dat kun je uiteraard oplossen door in portrait mode te schieten, of eventueel twee series trekken en ook vertical stitchen maar dta is allemaal meer werk en meer foutgevoelig.JaapV schreef:Nee hoor, het is een panorama, waarvoor je net zoveel opnamen kunt maken als je nodig vindt en die "stitch" je dan samen tot een geheel.emiel schreef:ik denk dat die 14 mm ook nodig was om het geheel een beetje in beeld te krijgen.
(...)