De D7000 van een vriendin heeft stof in de viewfinder. Ik heb de spiegel schoongeblazen met een balgje maar daarmee is niet alles weg. Ik vermoed dat er misschien ook wat stof op het matglas zit maar daar ga ik me niet aan wagen. Weet iemand toevallig of ze dit ook schoonmaken bij van die Nikon Check & Clean dagen? Of is dit iets waarvoor je de camera moet opsturen naar Beverwijk?
Alvast bedankt.
Stof in de viewfinder
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Stof in de viewfinder
Beste S,
Als stofjes scherp zichtbaar zijn, zitten ze wellicht onderop het matglas.
Gewoon laten zitten is vaak de beste oplossing.
Alternatief is een schoonmaakbeurt bij NikonService.
In Beverwijk kunnen de heren het beste schoonmaken, maar bedenk dat opsturen ook altijd een risico is.
Groeten, Gijs
De check & clean sessies zijn in principe alleen voor professionals/NPS leden.
Als stofjes scherp zichtbaar zijn, zitten ze wellicht onderop het matglas.
Gewoon laten zitten is vaak de beste oplossing.
Alternatief is een schoonmaakbeurt bij NikonService.
In Beverwijk kunnen de heren het beste schoonmaken, maar bedenk dat opsturen ook altijd een risico is.
Groeten, Gijs
De check & clean sessies zijn in principe alleen voor professionals/NPS leden.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- jdgraaf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb ook wel eens stof op mijn matglas gehad, maar zat toen aan de onderkant van mijn matglas. Als dit zo is is het makkelijk met een blaasbalgje voorzichtig weg te blazen. Als het tussen je matglas en je prisma zit, kan je het matglas er ook zelf uithalen. En dan voorzichtig schoonmaken.
Met dit laatste moet je alleen wel erg voorzichtig zijn. Je hebt je matglas zo beschadigd (spreek uit ervaring). Dus zoals Gijs al aanraadt, dan is NSP de beste oplossing.
Jan
Met dit laatste moet je alleen wel erg voorzichtig zijn. Je hebt je matglas zo beschadigd (spreek uit ervaring). Dus zoals Gijs al aanraadt, dan is NSP de beste oplossing.
Jan
Een berg Nikon spullen....
- Zwarte
- Forumlid
- Contacteer:
Ik weet niet waar je woonachtig bent, dit schijnt ook een goed adres te zijn http://www.chipclean.nl/content/view/13/27/lang,nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb zojuist de onderkant van het matglas voorzichtig schoongemaakt met een sensor swab en vloeistof en op 2 hele lichte puntjes na is de viewfinder weer schoon. Lijkt me mooi zo.
Ik heb zojuist de onderkant van het matglas voorzichtig schoongemaakt met een sensor swab en vloeistof en op 2 hele lichte puntjes na is de viewfinder weer schoon. Lijkt me mooi zo.
- jdgraaf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dan zou ik het inderdaad zo laten.
Blij dat het schoonmaken gelukt is.
Blij dat het schoonmaken gelukt is.
Een berg Nikon spullen....
- strangeartefact
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dan is Cameratools niet van 'het principe' want de check en clean dagen zijn bij hun voor elke consument amateur of prof toegankelijk, gelukkig dan maar ookgijs sandberg schreef: De check & clean sessies zijn in principe alleen voor professionals/NPS leden.

Peter
Bijna leeg hier....