Hoi Peter,
aangezien je om kritiek 'vraagt' ga ik dat dan ook maar geven :mrgreen:
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar je insteek klinkt goed; helaas is de uitvoering dat niet op alle punten.
(dit is puur mijn eigen mening natuurlijk, gebaseerd op wat je verteld en wat ik zie).
Als eerste wil ik benadrukken dat het aanwezig zijn van de exif-info bij het beoordelen van foto's wel erg handig/wenselijk is (maar daar had ik ook al een pb over gestuurd

).
Dan de foto's:
1: Compositie vind ik mooi (al had ik liever de ogen wel gezien), maar - zoals Tuihanti ook al aangaf - hier was een invulflits op zijn plaats geweest.
Waarschijnlijk is het harde zonlicht scherp van 'boven' hierbij je 'vijand'.
2: Een mooiere foto van dezelfde dame (nu zie ik ogen) maar je lichtmeter was een beetje in de war want het gezicht is nu echt onderbelicht.
3: Leuke Pinokkio maar helaas is hier het gezicht ook onderbelicht.
4: Hiervan vindt ik de compositie wat 'minder', de uitsnede en het standpunt maken dit niet zo'n mooie foto.
5: Mooie plaat! Hier wel wat schaduwvorming, maar dat past prima 'in het plaatje'.
6: Deze bewerking voegt zéker wat toe aan de foto, mooi en sfeervol.
7: Het is vast iets leuks wat ze doet, maar ik kan het niet goed zien? Als 'living statue' is ze niet heel goed gelukt omdat ik de context kwijt ben (wellicht is ze ballerina?)
8: Een groepje 'boselfjes'? Jammer van het hoofd van de dame vooraan, ik had liever het hele groepje gezien.
9: Ik zou deze uitsneden nóg verder hebben gemaakt, en alleen de 'kushand' dame over hebben gehouden.
10: Ook hier mis ik weer de context van de living statue, en de belichting mist ook hier een beetje 'hulplicht'.
Ik dénk dat hier wel meer in had gezeten (of wellicht - met de juiste nabewerking - alsnog?).
Groetjes Danny