World (kids) Living Statue Arnhem 2013

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

World (kids) Living Statue Arnhem 2013

Bericht door PvGessel » ma sep 30 2013 12:04 am

Omdat het in de binnenstad zoooo ontzettend druk, smal en weinig zonlicht is, heb ik mijn serie van dit jaar beperkt tot de Kids living statue op het plein voor het Provinciehuis te Arnhem. Hier staan de deelnemertjes lekker ruim opgesteld zodat je er omheen kan lopen voor de juiste compo. Of ik de juiste compo`s gemaakt heb en voldoende rekening heb gehouden met waar de zon staat, dat vraag ik aan jullie. Ik kan wel wat kritiek verdragen dus....? Lijkt het wat?

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Deze bewerkt met Nik silver omdat ik het wel vond passen bij deze "oude bekende".
Afbeelding

6a.De orginele foto.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Alle foto`s zijn geschoten met de nikor 70-200 VRII
De exif gegevens zijn niet mee gekomen en gaat mij waarschijnlijk ook niet lukken. Daar heb ik de moed allang voor opgegeven.

Alvast bedankt voor het kijken en jullie opbouwende kritiek.
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

oud0001

Re: World (kids) Living Statue Arnhem 2013

Bericht door oud0001 » ma sep 30 2013 12:40 am

Misschien was het mooi geweest als je he en der een invul flitsje had gebruikt. Veel gezichten zitten in de schaduw zijde.
1 en 6 hebben mijn voorkeur.

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » ma sep 30 2013 7:44 am

Hoi Peter,

aangezien je om kritiek 'vraagt' ga ik dat dan ook maar geven :mrgreen:
Ik ken de situatie ter plekke niet, maar je insteek klinkt goed; helaas is de uitvoering dat niet op alle punten.
(dit is puur mijn eigen mening natuurlijk, gebaseerd op wat je verteld en wat ik zie).

Als eerste wil ik benadrukken dat het aanwezig zijn van de exif-info bij het beoordelen van foto's wel erg handig/wenselijk is (maar daar had ik ook al een pb over gestuurd :wink: ).

Dan de foto's:
1: Compositie vind ik mooi (al had ik liever de ogen wel gezien), maar - zoals Tuihanti ook al aangaf - hier was een invulflits op zijn plaats geweest.
Waarschijnlijk is het harde zonlicht scherp van 'boven' hierbij je 'vijand'.

2: Een mooiere foto van dezelfde dame (nu zie ik ogen) maar je lichtmeter was een beetje in de war want het gezicht is nu echt onderbelicht.

3: Leuke Pinokkio maar helaas is hier het gezicht ook onderbelicht.

4: Hiervan vindt ik de compositie wat 'minder', de uitsnede en het standpunt maken dit niet zo'n mooie foto.

5: Mooie plaat! Hier wel wat schaduwvorming, maar dat past prima 'in het plaatje'.

6: Deze bewerking voegt zéker wat toe aan de foto, mooi en sfeervol.

7: Het is vast iets leuks wat ze doet, maar ik kan het niet goed zien? Als 'living statue' is ze niet heel goed gelukt omdat ik de context kwijt ben (wellicht is ze ballerina?)

8: Een groepje 'boselfjes'? Jammer van het hoofd van de dame vooraan, ik had liever het hele groepje gezien.

9: Ik zou deze uitsneden nóg verder hebben gemaakt, en alleen de 'kushand' dame over hebben gehouden.

10: Ook hier mis ik weer de context van de living statue, en de belichting mist ook hier een beetje 'hulplicht'.

Ik dénk dat hier wel meer in had gezeten (of wellicht - met de juiste nabewerking - alsnog?).

Groetjes Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » ma sep 30 2013 7:35 pm

@Tuihanti, idd een hulp lichtje had wat meer kunnen brengen.
@Danny, dank voor je uitvoerige beoordeling. In een pb heb ik je al het één en ander verteld over de exif die niet meekomt.
Bij praktisch alle foto's staat de zon, en die was zondag behoorlijk fel, recht voor mij. Op het plein waar deze kids opgesteld stonden, staan ze over het algemeen met hun rug naar de zon gekeerd. Het is dan van opzij fotograferen of bijna frontaal. Dat ik in had moeten flitsen is mij nu wel duidelijk. Ik doe dat veel te weinig bij dit soort fotografie. Je bevestigd met je uitleg in elk geval dat ik hem ook meer buiten moet gaan gebruiken.
Ik ga er in de toekomst beter op letten en mijn flitser (een SB700) meer buiten gebruiken.
Dank voor je uiteenzetting. :wink:
M.v.g Peter.

oud0001

Bericht door oud0001 » ma sep 30 2013 7:38 pm

Peter, zet je flitser compensatie op de flitser dan op -0.7. Dan oogt het natuurlijker. :wink:

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » ma sep 30 2013 9:21 pm

Tuihanti schreef:Peter, zet je flitser compensatie op de flitser dan op -0.7. Dan oogt het natuurlijker. :wink:
Zal ik eens doen. Maar als ik op TTL-BL flits dan zou het toch ook goed moeten komen?
M.v.g Peter.

oud0001

Bericht door oud0001 » ma sep 30 2013 10:07 pm

Dan gooit ie gewoon 1op1 vullepulle.
Dan zie je heel goed dat je hebt geflitst.
Als je de compensatie lager zet krijg je een natuurlijker beeld. :wink:

Probeer het maar eens uit.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”