Ik heb een d3100 welke nog in garantie zit.
De zoeker was een beetje vies dus besloot ik met een blazer het stof er uit te blazen.
Maar door het blazen tegen de zoeker aan de buitenkant van de camera is er een vierkant stofje oid in de zoeker terecht gekomen.
Ik heb geprobeert het matglas schoon te blazen en de spiegel maar die zijn compleet schoon.
Het zit dus echt achter het glas van de zoeker. Wat dus onmogelijk is om schoon te maken zonder hem te demonteren.
Hoe krijg ik dit eruit? Of zit dit in de garantie?
Gr peter
Stof in zoeker d3100
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Stof in zoeker d3100
Peter,
Je bent de enige, niet (als ik het goed heb de tweede al in één week).
Als je er echt vanaf wilt, ga dan naar NikonService in Beverwijk.
De rest van de mensheid leeft ermee.
Groeten, Gijs
Je bent de enige, niet (als ik het goed heb de tweede al in één week).
Als je er echt vanaf wilt, ga dan naar NikonService in Beverwijk.
De rest van de mensheid leeft ermee.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Tsja het hoort er bij dat weet ik.
Zijn er kosten aan verbonden? Ik woon zelf in friesland dus niet echt om de hoek.
Ik heb ook ergens gelezen dat als het in de garantie is dat ze de sensor gratis schoonmaken want daar zit ook een stofje op. Nemen ze dit dan gelijk mee? En is dit juiste informatie?
Gr peter
Zijn er kosten aan verbonden? Ik woon zelf in friesland dus niet echt om de hoek.
Ik heb ook ergens gelezen dat als het in de garantie is dat ze de sensor gratis schoonmaken want daar zit ook een stofje op. Nemen ze dit dan gelijk mee? En is dit juiste informatie?
Gr peter
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: juiste informatie
Peter,
Helaas.
Dat was wellicht lang geleden het geval. (voooramelijk voor progfessionele gebruikers).
De tarieven voor een schoonmaakbeurt staan op http://www.nikonservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Van garantie kan geen sprake zijn, de fabrikant kan niet ruiken of je een kamera in een cleanroom of in een woestijn gaat gebruiken.
Groeten, Gijs
Helaas.
Dat was wellicht lang geleden het geval. (voooramelijk voor progfessionele gebruikers).
De tarieven voor een schoonmaakbeurt staan op http://www.nikonservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Van garantie kan geen sprake zijn, de fabrikant kan niet ruiken of je een kamera in een cleanroom of in een woestijn gaat gebruiken.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dat is ook weer zo alleen wel vreemd dat je stof van buiten via het zoeker glas naar binnen blaast.
Dit lijkt me niet bepaald de bedoeling maar goed.
Moet er maar mee leren leven dan.
Dit lijkt me niet bepaald de bedoeling maar goed.
Moet er maar mee leren leven dan.