Adobe accounts mogelijk gehackt...

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
CaptainHook

Adobe accounts mogelijk gehackt...

Bericht door CaptainHook » vr okt 04 2013 9:57 am

Aangezien er alhier best wel wat (legitieme) gebruikers van Adobe producten zullen zijn en je dan ook een account hebt bij Adobe.

http://tweakers.net/nieuws/91702/hacker ... adobe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Aanvallers zijn servers van Adobe binnengedrongen en hebben versleutelde creditcardgegevens van 2,9 miljoen Adobe-klanten gestolen, evenals een onbekend aantal gebruikersnamen en versleutelde wachtwoorden. Ook is er broncode van Adobe-software buitgemaakt.

Het bedrijf heeft donderdagnacht bekendgemaakt dat aanvallers toegang hebben gekregen tot de 2,9 miljoen creditcardgegevens. Daarbij gaat het onder meer om versleutelde credit- en debitcardnummers, verloopdata en 'andere informatie over bestellingen', aldus Adobe. Als die informatie wordt ontsleuteld, is dat in veel gevallen genoeg om transacties te kunnen uitvoeren, maar volgens Adobe zijn er geen aanwijzigingen dat dat de aanvallers de informatie hebben kunnen ontcijferen.

Daarnaast hebben de aanvallers toegang gekregen tot een onbekend aantal Adobe ID-gebruikersnamen en -wachtwoorden. De wachtwoorden waren wel versleuteld. Getroffen klanten worden benaderd en als hun creditcardgegevens zijn gestolen, kunnen ze hulp krijgen in de vorm van een creditcard monitoring-dienst, die verdachte transacties moet opsporen.

Bovendien hebben aanvallers toegang gekregen tot broncode van Adobe Acrobat, ColdFusion, ColdFusion Builder en 'andere Adobe-producten'. Als kwaadwillenden de broncode in handen hebben, is het in theorie eenvoudiger om beveiligingsproblemen op te sporen en te misbruiken, maar volgens Adobe zijn er geen aanwijzingen dat dat daadwerkelijk is gebeurd. Het bedrijf denkt dat de diefstal van de broncode en de klantgegevens met elkaar verband houden.

De inbraak vond waarschijnlijk halverwege augustus plaats, schrijft beveiligingsjournalist Brian Krebs, die zelf onderzoek heeft gedaan naar het incident. Op 17 september begon Adobe met een intern onderzoek. Krebs vond naar eigen zeggen op een server die zou worden gebruikt door criminelen 40 gigabyte aan Adobe-broncode. De criminelen die die server gebruikten, zouden eerder bij onder meer LexisNexis hebben ingebroken.

En als gevolg van dat kreeg ik zelf afgelopen nacht een email van Adobe of ik zsm mijn password wilde wijzigen... :!:

Nog wat info van Adobe zelf:
http://helpx.adobe.com/x-productkb/poli ... g/ecc.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.security.nl/posting/365450/ ... kt+netwerk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automatiseringgids.nl/nieuws ... en-klanten" onclick="window.open(this.href);return false;
http://techcrunch.com/2013/10/03/adobe- ... -accessed/" onclick="window.open(this.href);return false;

CaptainHook

Re: Adobe accounts mogelijk gehackt...

Bericht door CaptainHook » vr okt 04 2013 10:14 am

Wellicht een tip voor de mods: plaats een melding op de hoofdpagina van de ncn site. Want net zo goed als s/w updates belangrijk zijn, is dit eigenlijk nog belangrijker nieuws. :idea:
:!: Ook velen die b.v. een cc met cc gebruiken (creditcard met een creativecloud abo bij Adobe) lopen gevaar. :!:

ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ben42 » vr okt 04 2013 12:19 pm

Tip, die misschien nog niet voor allen bekend is.

De Debet Credit card, een soort van prepaid creditcard waar je vooraf geld op moet zetten en daarna als normale creditcard is te gebruiken.
Aanvragen kost een paar dagen, maar daarna kun je de creditcard bijna risicoloos gebruiken voor allerlei verdachte transacties.

Mijn voorkeur blijft Ideal, heb een keer paypal gebruikt omdat het niet anders kon.
Maar voor creditcard betalingen online gebruik ik de prepaid card.
Kosten voor mijn prepaid credit card zijn 10 Euro per jaar.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » vr okt 04 2013 12:27 pm

De actie van Adobe om dit nu pas melden is absurd laat. Ben benieuwd wat het excuus nu weer is.
Ik zal even navragen of hiervan een melding op de home page van NCN kan worden gemaakt

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr okt 04 2013 2:57 pm

Dat is wel bizar slecht opgepakt door Adoba dan. Dat ze het later ontdekken kan ik me nog voorstellen. En dat ze (oude) gegevens niet willen weggooien ook wel. Maar waarom ze een afgeronde transactie na een bepaalde tijd niet offloaden naar een gesloten systeem heb ik nooit begrepen (ik ken wel bedrijven die dat doen, best mogelijke beveiliging van gegevens).
ben42 schreef:Mijn voorkeur blijft Ideal, heb een keer paypal gebruikt omdat het niet anders kon.
Maar voor creditcard betalingen online gebruik ik de prepaid card.
Kosten voor mijn prepaid credit card zijn 10 Euro per jaar.
Veiligheid van iDeal vs. Creditcard is toch een beetje schijnveiligheid hoor. Hoewel iDeal ietsje veiliger is (nadruk op ietsje, zeker nu er voor creditcard zaken als SecureCode zijn) denken veel mensen dat het verschil groot is. Dat is dus niet zo. Verder heeft de creditcard veel voordelen t.o.v. iDeal:

- Bij een creditcard kun je een Chargeback doen. Je kunt je geld terug laten storten. Dan ontstaat er wel een dispuut en pas na de definitieve beslissing weet je zeker of je het mag houden. Maar belangrijker, de bewijslast ligt bij de verkoper en niet de koper. Die moet aannemelijk maken dat je inderdaad die bestelling hebt gedaan. Bij iDeal is er geen stornering tenzij de bank zelf tot de conclusie komt dat er fraude is gepleegd (daar is de bewijslast dus omgekeerd). En dat de banken daar niet bepaald veel aan doen blijkt wel uit recente Radar/Kassa afleveringen.

- Bij de creditcard kun je bedragen ook terug laten storten indien er niet geleverd wordt. Wederom ligt de bewijslast bij de verkoper. Bij iDeal kun je niets doen en ben je afhankelijk van de goede wil van de winkel of moet je naar de rechter.

- Bij creditcard zijn je aankopen vaak (al dan niet beperkt) verzekerd voor een bepaalde periode (vaak 6 maanden) tegen diefstal, schade etc. Bij iDeal wederom niet.

Het grootste (en momenteel eigenlijk nog enige) nadeel aan creditcards is dat (vooral binnen NL) veel winkels nog een opslag vragen van 2%-4%. Maar er is een europees wetsvoorstel in de maak wat daar hopelijk een eind aan maakt. Vanaf dat moment zou ik het bij voorkeur het liefst alles met creditcard betalen.

Creditcard biedt dus veel meer en betere kopersbescherming. iDeal is vooral 'veiliger' voor webwinkels. Maar als je het vanuit de klant bekijkt kun je beter een creditcard gebruiken, de bescherming van kopers is via Creditcard echt ontzettend veel beter. En de beveiliging is niet slechter.

Ik heb daar zelf wel eens gebruik van moeten maken en dat werkt uitstekend. Gevalletje fraude of onterechte afschrijving? Formuliertje invullen en E-mailen, meteen een nieuwe kaart aangevraagd. Binnen 3 dagen had ik al het geld terug en een nieuwe kaart met een ander nummer. De fraudeur had geen poot om op te staan. En als je nieuwe lens binnen 6 maanden na aankoop wordt gestolen? Geen punt, aangifte doen, kun je claimen bij de maatschappij (wel onder voorwaarden, maar bij iDeal bestaat dat gewoon niet).

Dat gezegd hebbende, een prepaid creditcard is misschien wel the best of both worlds, mits daarvoor dezelfde voorwaarden gelden als voor normale creditcards. Maar de angst voor creditcards die in nederland leeft heb ik nooit begrepen. We zijn ook weer eens één van de weinigen die van de norm afwijken in ons online betalingssysteem (waarom doen we alles altijd anders, denk ook aan de OV chipkaart bijvoorbeeld).
Spul waarmee je foto's maakt...

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » vr okt 04 2013 3:41 pm

ReneG schreef:
Dat iDeal vs. Creditcard is toch een beetje schijnveiligheid hoor. Hoewel iDeal in het gebruik ietsje veiliger is (nadruk op ietsje, zeker nu je steeds vaker SecureCode, een soort PIN, moet gebruiken) denken veel mensen dat iDeal veel veiliger is. Dat is dus niet zo.

Verder heeft de creditcard veel voordelen t.o.v. iDeal:
Die voordelen die je noemt bij de creditcard zie ik niet direct als voordelen. De belangrijkste reden is dat betaling met creditcard duur is. Deze worden altijd betaald door de klant, direct als er een toeslag wordt berekend, indirect als de winkel of het bedrijf die toeslag betaald. Die extra kosten zijn extreem hoog (vind ik), koop je b.v. een nieuw fototoestel met een lens met een prijs van zeg 1500 Euro dan is de toeslag daarop aanzienlijk. (Ik had begrepen dat toeslagen zo varieren van 1.5 tot 8 procent, vooral de American Express is duur heb ik begrepen).
Ik hoop dat de opslagen die winkels voor creditcards rekenen in Europa blijven bestaan, dan is het voor de klant duidelijk waarvoor hij betaald en de klant kan dan zelf zijn keuze maken. Het verbieden van een opslag zal de kosten namelijk niet minder maken, dan heb ik ze liever zichtbaar.

Een fotowinkel (webshop) die zal deze bedragen door berekenen aan de klant. Zoals gezegd ik weet niet wat de huidige percentages zijn die de creditcard maatschappijen innen, maar op 1500 Euro voor een camera komt het volgens mij neer op een aanzienlijk bedrag.

iDeal zie ik als het betalen met geld. Handje contantje, maar geen verdere garanties.

Hoe het zit met mijn Prepaid creditcard weet ik niet of daarvoor de voordelen van een 'goede' creditcard gelden, ik neem aan van niet, Chargeback zal lastiger of onmogelijk zijn, verzekering daar is waarschijnlijk geen sprake van.

Dus mijn conclusie is: Een creditcard heeft voordelen, maar daar betaalt de klant uiteindelijk zelf voor.
(Volgens mij worden er zelfs in Amerika geen auto's verkocht op creditcard, want dan wordt het de autoverkopers zelfs te gortig. Ook dit weet ik weer niet zeker).

Met de informatie die ik heb, is mijn conclusie dat betalen met een creditcard een dure betaalmethode is.
(Zojuist mijn bank gebeld, zij zeggen geen antwoord te kunnen geven op mijn vraag).
(Zojuist het bedrijf gebeld waar ik mijn D7000 heb gekocht, zij konden ook geen antwoord op mijn vraag geven, maar zij accepteren ook geen creditcard betalingen.)

Vriendelijke groet,
Ben

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr okt 04 2013 4:34 pm

ben42 schreef:Die voordelen die je noemt bij de creditcard zie ik niet direct als voordelen. De belangrijkste reden is dat betaling met creditcard duur is. Deze worden altijd betaald door de klant, direct als er een toeslag wordt berekend, indirect als de winkel of het bedrijf die toeslag betaald. Die extra kosten zijn extreem hoog (vind ik), koop je b.v. een nieuw fototoestel met een lens met een prijs van zeg 1500 Euro dan is de toeslag daarop aanzienlijk. (Ik had begrepen dat toeslagen zo varieren van 1.5 tot 8 procent, vooral de American Express is duur heb ik begrepen).
Ik hoop dat de opslagen die winkels voor creditcards rekenen in Europa blijven bestaan, dan is het voor de klant duidelijk waarvoor hij betaald en de klant kan dan zelf zijn keuze maken. Het verbieden van een opslag zal de kosten namelijk niet minder maken, dan heb ik ze liever zichtbaar.

Een fotowinkel (webshop) die zal deze bedragen door berekenen aan de klant. Zoals gezegd ik weet niet wat de huidige percentages zijn die de creditcard maatschappijen innen, maar op 1500 Euro voor een camera komt het volgens mij neer op een aanzienlijk bedrag.

iDeal zie ik als het betalen met geld. Handje contantje, maar geen verdere garanties.

Hoe het zit met mijn Prepaid creditcard weet ik niet of daarvoor de voordelen van een 'goede' creditcard gelden, ik neem aan van niet, Chargeback zal lastiger of onmogelijk zijn, verzekering daar is waarschijnlijk geen sprake van.

Dus mijn conclusie is: Een creditcard heeft voordelen, maar daar betaalt de klant uiteindelijk zelf voor.
(Volgens mij worden er zelfs in Amerika geen auto's verkocht op creditcard, want dan wordt het de autoverkopers zelfs te gortig. Ook dit weet ik weer niet zeker).

Met de informatie die ik heb, is mijn conclusie dat betalen met een creditcard een dure betaalmethode is.
(Zojuist mijn bank gebeld, zij zeggen geen antwoord te kunnen geven op mijn vraag).
(Zojuist het bedrijf gebeld waar ik mijn D7000 heb gekocht, zij konden ook geen antwoord op mijn vraag geven, maar zij accepteren ook geen creditcard betalingen.)

Vriendelijke groet,
Ben
Ik begrijp je redenering, maar bedenk ook even het volgende:
- Tenzij je in een speciale regeling voor jongeren o.i.d. zit betaal je bij veel banken kosten voor je betaalpas, ideal etc. In mijn geval betaal ik meer aan directe kosten voor mijn bankpas dan voor mijn creditcard, zonder al de extra voordelen.
- De banken kunnen kosten ook nog op andere manieren doorberekenen en doen dat ook (lage spaarrentes op je spaarsaldo, de niet dalende hypotheekrentes, extra kosten op andere producten). De door jou gevreesde verborgen kosten bestaan bij de banken allang. Met de creditcard maatschappij heb ik niet zo'n dergelijke relatie, zij kunnen me geen andere kosten opleggen via andere producten, kortingen op rente etc. Daar betaal ik alleen wat ik op mijn rekening zie. Bovendien zit hun verdienmodel anders in elkaar.

Ieder natuurlijk zijn eigen ding, maar de argumentatie m.b.t. de kosten gaat in mijn ogen niet op. Overigens zijn er gelukkig steeds meer winkels in NL die geen toeslag op gebruik van de CC zetten. In het buitenland is dat sowieso niet gebruikelijk.
Spul waarmee je foto's maakt...

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr okt 04 2013 5:56 pm

Peter schreef:De actie van Adobe om dit nu pas melden is absurd laat. Ben benieuwd wat het excuus nu weer is.
Ik zal even navragen of hiervan een melding op de home page van NCN kan worden gemaakt
Ik heb een linkje naar dit draadje doorgestuurd naar het NCN webnieuws-team. We merken wel of ze het iets vinden voor op onze homepage...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » vr okt 04 2013 6:54 pm

Het staat er inmiddels

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » vr okt 04 2013 7:36 pm

ReneG schreef:Ieder natuurlijk zijn eigen ding, maar de argumentatie m.b.t. de kosten gaat in mijn ogen niet op.
Een toeslag van 2 a 4 procent is voor de creditcard kosten is en redelijk bedrag om de kosten te dekken, dit is volgens mij veel meer dan de betalingen bij Pin en/of iDeal. Als je andere gegevens hebt hoor ik dat graag.

Mijn camera winkel heeft teruggebeld en zij deden niet aan creditcard betalingen omdat ze dan 2 procent zouden moeten doorberekenen aan hun klanten. (En dan ook nog wat extra administratie voeren en wat beveiliging extra inbouwen.).
Bij een benzine station wisten ze mij te vertellen dat het 2.30 Euro per tankbeurt was, maar dit was inmiddels gewijzigd, huidge bedrag was niet bekend.
Bij kleding zaken heb ik voor AmericanExpress percentages van 8 procent gehoord.
Voor Restaurants heb ik ook percentages van 6 a 8 procent gehoord. (In Zweden hebben ze in restaurants een tijdje creditcards om die rede niet geaccepteerd).

Voor zover ik met deze gegevens kan beoordelen is een creditcard dus veel duurder.
En ik hoop dan ook dat deze extra kosten naar de gebruikers van creditcards wordt toegeschoven, dan betaal ik de kosten van iDeal, pinnen of de andere betalings methoden wel. Ben nu al vast blij dat mijn camerawinkel geen creditcards accepteerd, zodat ik die verborgen kosten (van andere klanten) niet voor mijn kiezen krijg.

Vriendelijke groet,
Ben

erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door erikcreugers » zo okt 06 2013 2:51 pm

Ik zie er het voordeel niet van in om iets te kopen op krediet. Betalen met een creditcard gewoon uitgesteld betalen. Ik wil absoluut geen creditcard, want dan ben ik de controle over mijn geld echt volledig kwijt. Het is dan alleen maar aantrekkelijk om aankopen te doen die je anders niet zou doen. Echter, de rekening ontloop je echt niet. Bovendien ben ik van mening dat het verboden moet worden dat ieder bedrijf een eigen creditcard kan/mag uitgeven. Ik herinner van mijn vader zaliger dat die enkele jaren geleden grote problemen heeft gehad met Visa. Hij ontving (ongevraagd) een zogenaamde ANWB Visacard bij zijn Reis- en Kredietbrief. Mijn vader had nog nooit gehoord van een creditcard, en wist ook helemaal niet was dat was. Echter hij ontving een pasje met het ANWB logo samen met zijn IRK. Nietsvermoedend deed hij dit pasje bij zijn autopapieren, zonder zijn handtekening te plaatsen, totdat de papieren gestolen werden..... Schade ruim ƒ 3.000 waarvan hij niets vergoed kreeg! Pas na het inschakelen van een advocaat en een gerechtelijke uitspraak werd zijn schade vergoed (ongevraagd toezenden van een creditcard, waarbij hij niet kon weten dat dit geen IRK was, omdat dit niet goed was gecommuniceerd).
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl

ben42
Moderator
Moderator

Bericht door ben42 » zo okt 06 2013 5:55 pm

In Nederland zijn we toegerust met een aantal andere goedwerkende betaalmethoden. Een aantal mensen kent nog wel de girobetaalkaart (nop nop knor). Het bedrag was gegarandeerd en daarmee was dit een uitstekend betaalmiddel. Na de girobetaalkaard kwam het pinnen, het koste weliswaar een klein bedrag, maar was een betrouwbare methode. In de USA en vele andere landen hadden ze dit soort betaalmethoden (nog) niet en daar werd de creditcard populair. (Tegen veel hogere kosten).

Voor veel mensen is de creditcard nu een (heel dure) geldbuffer. In Nederland wonend heb je zelden een creditcard nodig. Echter soms kom je er niet onderuit. Deze vakantie hebben wij een auto gehuurd vanuit Nederland en ook hiervoor vooraf betaald. Maar bij het afhalen was je verplicht een creditcard te gebruiken. (Dit was door het reisbureau ook duidelijk gecommuniceerd). Bij een aantal internet betalingen kun je alleen met een creditcard betalen.

Bij bepaalde betalingen over het internet kom je niet onder de creditcard uit. Mijn advies daarvoor is gebruik een prepaid creditcard.

(Om mensen te motiveren de creditcard meer te gebruiken, hebben zowel de banken als creditcard maatschappijen vaak een aantal insentives ingebouwd. Zoals een gratis verzekering voor het aangekochte product voor b.v. 6 maanden. Terugstoring van het geld bij ongeregeldheden.)111

Ben

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo okt 30 2013 10:36 am

https://www.security.nl/posting/368131/ ... ij+inbraak" onclick="window.open(this.href);return false;

http://krebsonsecurity.com/2013/10/adob ... ion-users/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij de onlangs onthulde inbraak op het netwerk van softwaregigant Adobe, waar broncode, creditcardgegevens en inloggegevens werden gestolen, zijn de gegevens van tenminste 38 miljoen klanten buitgemaakt, alsmede een deel van de broncode van het fotobewerkingsprogramma Photoshop.

Dat heeft het bedrijf in een verklaring laten weten. Dit weekend verscheen er op de website anonnews.org een bestand van 3,8GB groot met gegevens van Adobe-klanten, zoals gebruikersnamen en gehashte wachtwoorden. Het softwarebedrijf laat tegenover IT-journalist Brian Krebs weten dat het inmiddels alle getroffen klanten heeft gewaarschuwd van wie de inloggegevens zijn gestolen. Het zou om 38 miljoen gebruikers gaan, aldus Adobe woordvoerster Heather Edell.

Photoshop

Het bestand dat online werd geplaatst bevatte de gegevens van wat leek 150 miljoen gebruikers, maar het gaat hier ook om inactieve en ongeldige accounts. Naast dit bestand publiceerde anonnews.org ook een bestand wat de broncode van Adobe Photoshop bleek te zijn. Edell stelt dat de aanvallers inderdaad een deel van de Adobe broncode hebben gestolen bij de inbraak die eerder plaatsvond.

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » di nov 26 2013 8:21 pm

las dat sommigen een brief van Adobe hadden gekregen. Ik niet. Velen hebben ook een mail gekregen dat hun account was gehackt. Met het verzoek om je wachtwoord te veranderen.
Ik heb niets ontvangen.

Er bestaat een database waar je kunt controleren of je account is gehackt. Niet van adobe natuurlijk. :wink:
Ik ga de link naar de database hier niet plaatsen. Mijn email adres komt in de database voor, net zoals miljoenen anderen

De versleuteling die Adobe heeft gebruikt om wachtwoorden op te slaan is niet de beste. Een tikkende tijdbom wordt het genoemd
Meer info daarover staat hier
http://arstechnica.com/security/2013/11 ... -crackers/" onclick="window.open(this.href);return false;

zodra de versleuteling ontrafeld is ligt je wachtwoord dus echt als plain text op straat.

tip: gebruik je het wachtwoord voor meerdere sites of doeleinden ? verander niet alleen het wachtwoord van je adobe account maar ook de rest.

Adobe heeft mijn vertrouwen niet meer :twisted:

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di nov 26 2013 9:03 pm

https://www.security.nl/posting/370746/ ... n+verwacht" onclick="window.open(this.href);return false;

Beetje overtrokken reactie om nu Adobe helemaal zwart te maken.
Ze zijn niet de eerste en ze zullen zeker niet de laatste zijn de gehacked worden. Zolang zowat de hele wereld ICT security als da's-toch-ver-mijn-bed-show behandelt, zal het er niet beter op worden. Cybercrimineeltjes grijpen hun kans en benutten de zwakheden van systemen.
Zowel organisaties/bedrijven alsmede de consument vindt dat het allemaal wel meevalt dat het hun toch niet zal gebeuren. Welnu, slaap gerust weer verder en sta morgen weer op, met het volgende nieuwsbericht dat er weer iets onderschept/afgeluisterd/gehackt/misbruikt is!

Lang leve de cloud! :twisted:

BTW: ik had destijds een mailtje gehad van Adobe of ik mijn password maar wilde veranderen. En vandaag viel er idd ook nog een brief in de bus, gedateerd 23 October 2013 van Adobe Systems uit Chanhassen, USA.

BTW2: om hetzelfde wachtwoord voor meerdere sites te gebruiken is sowieso foute boel. Laat staan een simpel wachtwoord... :roll:

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”