Valkenier met Harris Hawk

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Kaatje

Valkenier met Harris Hawk

Bericht door Kaatje » wo okt 03 2007 12:33 pm

Hallo Allemaal,

Ik heb al eens eerder laten vallen dat ik wel eens fotografeer bij een valkenier. Omdat ik hun privacy tijdens het trainen niet wil schenden kan ik er maar weinig van laten zien. Maar gisteren heb ik een foto gemaakt waar ik echt blij mee ben. Als beginner ben ik nog altijd aan het experimenteren en na het bezoekje Mokum heb ik het een en ander opgedaan en gisteren weer uitgeprobeerd. Er is vast nog van alles te verbeteren aan de foto en de een vindt hem mooi en de ander niet, maar ik wil hem toch graag eens laten zien! (Met toestemming van de valkenier natuurlijk.)

Afbeelding

mikemix

Bericht door mikemix » wo okt 03 2007 12:48 pm

Coole foto hoor.
Leuk om eens van een ander standpunt te schieten.
Zo te zien houdt de vogel je goed in de gaten.
In dit geval misstaat een kader zeker niet met de witte achtergrond :idea:

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo okt 03 2007 12:55 pm

Flitsen in zo'n situatie is echt een must, nu is de foto te donker vanwege de overwegende schaduwpartijen door onderaf fotograferen.
Als je een invulflits had gebruikt had je je sluitertijd sneller kunnen zetten waardoor ook de achtergrond niet overbelicht was.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

mikemix

Bericht door mikemix » wo okt 03 2007 12:59 pm

Ben ik het niet mee eens.
Dan is in één keer dat hele sfeertje weg.
Flitsen blijft een paardemiddel.

Deze plaat zal het ook heel goed in zw/w doen en is die flits streng verboden.
Voorbeeld (als je het goed vindt Kaatje?)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mikemix op wo okt 03 2007 1:12 pm, 5 keer totaal gewijzigd.

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » wo okt 03 2007 1:07 pm

En wat dacht je dat die vogel zou doen met de flitsende fotograaf?

Kaatje

Bericht door Kaatje » wo okt 03 2007 1:14 pm

@ Mikemix: Een kader zou inderdaad niet misstaan, dat is een goed idee. Ga ik straks eens proberen. De vogel houdt me idd goed in de gaten maar op een nieuwsgierige manier. Ze zijn aan mij en de camera gewend en naast foto's maken trek ik heel soms ook wel eens een handschoen aan.

@ Opgezetfan: De volgende keer zal ik dat misschien eens overwegen, ik was nu heel bewust met het licht aan het spelen. Hoewel ze er gewoon tegen moeten kunnen, omdat er tijdens shows genoeg mensen zijn die hun flitser gebruiken, gaat flitsen tegen mijn gevoel. Ik ben nu, achteraf, wel nieuwsgierig naar wat het effect had kunnen zijn. Alleen gaat de vogel voor mij wel voor op het resultaat. Als ik een foto maak waarbij ik de interactie verstoor of aantast, dan ben ik vooral verkeerd bezig en is het per definitie een flutfoto. Dan ga ik aan mijn doel voorbij.

Kaatje

Bericht door Kaatje » wo okt 03 2007 1:19 pm

@ Marten: Ik had het kunnen doen hoor, ze zijn aan me gewend en (als we het even bij de betreffende vogel houden) deze had daar waarschijnlijk geen moeite mee gehad. Maar het had wel de interactie tussen mens en dier verstoord.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » wo okt 03 2007 1:27 pm

Hey Kaatje eindelijk een foto.. Mooi scherp. Jammer dat je nog niet mag flitsen. Ik weet uit eigen ervaring dat flitsen dieren agresief kan maken.
Maar voor deze dieren is het misschien toch prettig om hieraan te gaan wennen. Want ik zag op de vogelshow waar ik was geweest alleen maar flitsende fotografen. Misschien in de toekomst toch overleggen met de valkanier om ze er aan te laten wennen.
IK heb al een keer een kwaaie kat op mijn camera gehad en een paard die op me af kwam rennen vanwegen de flits. En dat is geen lolletje... Het kwam echt door de flits..

Ben benieuwd naar je andere vogel foto,s !!
NAS Buikpijn

Kaatje

Bericht door Kaatje » wo okt 03 2007 1:28 pm

@ Mikemix: Nu moet ik om mezelf lachen, want ik bemerk nu dat ik geproefd heb aan de valkerij. Ja het is echt een heel mooi plaatje zo in Z/W, dat meen ik eerlijk waar. Maar ik mis de kracht van het geel van de snavel en de poten. Dus, hoe zeg ik dat? Foto in Z/W is mooi maar door mijn lichte bevlogenheid voor de Harris Hawk mis ik wat van de verborgen kracht die ze uitstraalt. Ik sla hem wel op, want ik denk dat hij het ook leuk zal vinden en ik ook. En ik zie dat je de foto nog iets hebt uitgesneden waardoor het wat beeld weer anders overkomt. Ga ik straks in kleur nog eens proberen!

iJoost

Bericht door iJoost » wo okt 03 2007 1:30 pm

Ik vind 'm heeeeeeel goed. (Zo als ie is. ;-)

Kaatje

Bericht door Kaatje » wo okt 03 2007 1:32 pm

@ Nicole: Hey Nicole :wink: Ik mag flitsen hoor! Maar ik wil het zelf eigenlijk liever niet. Om de sfeer een beetje te schetsen, ze kwam aanvliegen, keek even in het rond en naar mij -klik- en weg was ze weer! Op dat moment had ik net zo goed een blaadje of een steen kunnen zijn. Had ik wel geflitst, dan had ik daarmee wel haar aandacht getrokken. Ze zou evengoed wel hebben gedaan wat ze moest doen maar toch, die inbreuk op de interactie tussen mens en dier wil ik als fotograaf eigenlijk niet maken.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » wo okt 03 2007 1:36 pm

OK;) Prachtige dieren zijn het Kaatje bofkont..
NAS Buikpijn

mikemix

Bericht door mikemix » wo okt 03 2007 1:44 pm

Kaatje schreef:@ Mikemix: Nu moet ik om mezelf lachen, want ik bemerk nu dat ik geproefd heb aan de valkerij. Ja het is echt een heel mooi plaatje zo in Z/W, dat meen ik eerlijk waar. Maar ik mis de kracht van het geel van de snavel en de poten. Dus, hoe zeg ik dat? Foto in Z/W is mooi maar door mijn lichte bevlogenheid voor de Harris Hawk mis ik wat van de verborgen kracht die ze uitstraalt. Ik sla hem wel op, want ik denk dat hij het ook leuk zal vinden en ik ook. En ik zie dat je de foto nog iets hebt uitgesneden waardoor het wat beeld weer anders overkomt. Ga ik straks in kleur nog eens proberen!
Je hebt gelijk, in kleur is hij prachtig.
Vind het wel leuk dat je zelf weer ziet dat kaderen ook heel bepalend is voor de uiteindelijke plaat.

Kaatje

Bericht door Kaatje » do okt 04 2007 12:15 am

Ehm...... waar is mijn flitsende conversatie met Opgezetfan, mikemix en Maerlant nou gebleven? Het ik dat nou in een flits gedroomd?

mikemix

Bericht door mikemix » do okt 04 2007 12:36 am

Volgens mij was het opbouwend bedoeld, ondersteund met argumenten.
Vind het bijzonder vreemd als topicstarter dit ook zo ervaart..!?
Is dus gewist.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”