Mijn computer systeem draait onder W7 x64.
D800 USB3 probleem
- MarcB
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
D800 USB3 probleem
Met het overhalen van bestanden van de D800 via de USB3 kabel naar een USB3 aansluiting op mijn PC blijkt dat veel foto's niet goed worden overgezet. Vaak is de bovenste helft van de foto goed terwijl in de onderste helft van de foto een kleur ontbreekt. Zodra ik het SD kaartje in een USB2 kaartlezer plaats, worden de foto's wél goed overgezet. Is er iemand die dit probleem vaker heeft meegemaakt?

- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Re: D800 USB3 probleem
Heb je wel de goede kabel.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
- John'47
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Met mijn USB3 kabel naar een Mac geeft geen probleem
Met een USB3 cardreader gaat ook alles goed
Misschien toch een gammel kabeltje uit de D800 doos gehaald?
John
Met een USB3 cardreader gaat ook alles goed
Misschien toch een gammel kabeltje uit de D800 doos gehaald?
John
Nikon D810, Sony RX1R II.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Als de bestanden niet goed overkomen via het USB 3 protocol en wel via het kaartje (heb je beide bestanden al eens binair vergeleken?) is dat waarschijnlijk een software probleem. Zijn de firmware van de camera, het programma waarmee je de overdracht doet (Nikon Transfer?) en de USB drivers van de PC wel bijgewerkt? Je zou eens kunnen kijken of je de overdracht met andere software kunt uitvoeren, met welke doe je dat nu?
Het zou overigens de hardware ook kunnen zijn, maar dan verwacht ik eigenlijk niet dat je überhaupt nog een bruikbaar bestand zou overhouden.Als je bij alle foto's hetzelfde effect krijgt lijkt het me eerder software/firmware.
PS: Ik weet dat de eerste computers die met USB 3 zijn uitgerust nog wel eens wat problemen hebben met USB3. Ik had ook een van de eerste moederborden met USB 3 en dat gaf nog wel eens problemen. Veelal opgelost met firmware, maar het was soms niet echt stabiel te krijgen.
Het zou overigens de hardware ook kunnen zijn, maar dan verwacht ik eigenlijk niet dat je überhaupt nog een bruikbaar bestand zou overhouden.Als je bij alle foto's hetzelfde effect krijgt lijkt het me eerder software/firmware.
PS: Ik weet dat de eerste computers die met USB 3 zijn uitgerust nog wel eens wat problemen hebben met USB3. Ik had ook een van de eerste moederborden met USB 3 en dat gaf nog wel eens problemen. Veelal opgelost met firmware, maar het was soms niet echt stabiel te krijgen.
Spul waarmee je foto's maakt...
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Zelfde resultaat met een kaartlezer?
- Léon Obers
- Forumlid
Het zou interessant zijn om het kaartje ook eens in een USB 3.0 cardreader te stoppen en te kijken wat dan de eventuele problemen zouden zijn.MarcB schreef:Zodra ik het SD kaartje in een USB2 kaartlezer plaats, worden de foto's wél goed overgezet.
Het kan liggen aan hardware, firmware, software. (USB 3 drivers willen ook wel eens ge-update worden. ----> Zoek naar de laatste drivers voor een bepaalde chipset).
Vriendelijke groet, Léon Obers
- MarcB
- Clublid
- Contacteer:
De bestanden haal ik over zonder hulpprogramma's, gewoon met de Windows Verkenner. Overigens heb ik CaptureNX2 en ViewNX2 beide geïnstalleerd staan waarmee automatisch drivers mee geïnstalleerd zijn (?)
- MarcB
- Clublid
- Contacteer:
De laatste chipset drivers heb ik geinstalleerd staan. Helaas heb ik geen USB3 card reader liggen. Heb je een suggestie voor een bepaald type/merk?Léon Obers schreef:Het zou interessant zijn om het kaartje ook eens in een USB 3.0 cardreader te stoppen en te kijken wat dan de eventuele problemen zouden zijn.MarcB schreef:Zodra ik het SD kaartje in een USB2 kaartlezer plaats, worden de foto's wél goed overgezet.
Het kan liggen aan hardware, firmware, software. (USB 3 drivers willen ook wel eens ge-update worden. ----> Zoek naar de laatste drivers voor een bepaalde chipset).
-
- Forumlid
Doe het eens met Nikon Transfer.MarcB schreef:De bestanden haal ik over zonder hulpprogramma's, gewoon met de Windows Verkenner.
- Léon Obers
- Forumlid
Kost geen drol, werkt prima (heb ikzelf ook), iets groter als de kleine maat "zwarte zwaluw" lucifer-doosje, en kleiner dan de maat die erop volgt: < Transcend RDF8 >MarcB schreef: De laatste chipset drivers heb ik geinstalleerd staan. Helaas heb ik geen USB3 card reader liggen. Heb je een suggestie voor een bepaald type/merk?
Met bovendien een voldoende diep CF-slot (veel cardreaders hebben een vervelend ondiep slot).
Meer over ondiepe CF-sloten: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 24#p631024" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
MarcB schreef:De bestanden haal ik over zonder hulpprogramma's, gewoon met de Windows Verkenner. Overigens heb ik CaptureNX2 en ViewNX2 beide geïnstalleerd staan waarmee automatisch drivers mee geïnstalleerd zijn (?)
knippen / plakken of kopieer je de bestanden ?
- Sandor Gora
- Forumlid
- Contacteer:
van camera naar lightroom via usb3 met bijgeleverde kabel gaat hier ook moeizaam (W7-64);
soms wel, soms niet, te veel bestanden zeker niet;
doe het nu altijd met het kaartje.
soms wel, soms niet, te veel bestanden zeker niet;
doe het nu altijd met het kaartje.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Dat was iets te kort....Patrick schreef:Zelfde resultaat met een kaartlezer?

Gebruik je met de kaartlezer dezelfde poort?
Ik zou met die enorme bestanden sowieso een lekkere snelle USB3.0 kaartlezer kopen! Ik heb een Sandisk en die is geweldig snel!
- John'47
- Forumlid
Lexar USB 3.0 UDMA CF/SD-Reader
Helemaal top
John
Helemaal top
John
Nikon D810, Sony RX1R II.