View NX 2.8.0 en meerdere schermen

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
gpi
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

View NX 2.8.0 en meerdere schermen

Bericht door gpi » ma okt 07 2013 7:41 pm

Heeft er iemand toevallig ervaring met View NX en 3 monitoren?
Als ik in view NX de foto groot wil bekijken, dubbel klik, opent er een tweede scherm. (instelbaar). De configuratie zegt dit te doen op het tweede scherm. Echter word er bij mij de vergroting op het derde scherm getoond. Als ik de View NX op het tweede scherm zet dan komt de vergroting op scherm 1. Staat View NX op het derde scherm dan komt de vergroting op het eerste scherm.

De instelling staat op "Volledig scherm op het 2e scherm.", alles behalve het tweede scherm.

Gezien de posities van de schermen (1 en 2 vast aan de muur en 3 bijna haaks op het buro) heeft toch echt scherm 2 de voorkeur.

Iemand enige idee?

gr,
Gert-Jan

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: View NX 2.8.0 en meerdere schermen

Bericht door Léon Obers » ma okt 07 2013 8:03 pm

Ik denk dat het vooral afhankelijk is aan de mogelijkheden en instellingen van de grafische kaart en hoe je de desktop over meerdere schermen hebt verdeeld.
Welke grafische kaart gebruik je, welk OS, en hoe heb je in het OS of in de driver software van de grafische kaart, de desktop verdeeld over meerdere schermen?
Vriendelijke groet, Léon Obers

gpi
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gpi » ma okt 07 2013 11:48 pm

Leon,
het is een GeForce 660 met de driver van Nvidea onder windows 8.
Ik denk dat het te maken heeft met de fysieke interne volgorde van de aansluitingen. Ik heb al even zitten wisselen maar kom nog niet tot het gewenste resultaat. Maar in ieder geval bedankt voor de reactie.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di okt 08 2013 2:45 am

Je kunt bij het configuratiescherm de beeldschermen identificeren om te zien hoe de volgorde is. Een en ander kun je ook wisselen, combineren (klonen van de desktop) of uitbreiden, en aangeven welke monitor als hoofdmonitor gezien moet worden. Een en ander is echter wel afhankelijk van de grafische kaart, maar mogelijk tevens van de soort aansluitingen.

Zelf heb ik een AMD-kaart, dus kan geen aanvullende info geven voor je NVIDIA-kaart.

Toevallig afgelopen zaterdag geprobeerd twee HD TV's als scherm te gebruiken via HDMI, plus een beamer via VGA. De bedoeling in mijn geval was, alles als "kloon" van dezelfde desktop. Geen uitbreiding van de desktop over meerder schermen.
In mijn geval werden echter slechts twee schermen als kloon gezien, het derde als uitbreiding van de desktop. Ik kon andere volgorden maken, maar het bleef bij twee klonen en één uitbreiding. Uiteindelijk heb ik de beamer en één TV gebruikt. Uitbreiding van de desktop over meerdere schermen moet volgens mij makkelijker te realiseren zijn. Dat doet het namelijk standaard. Zelfs als je de interne GPU van de Intel-CPU daarbij inzet (voor zover je PC bijv. een Intel Ivy bridge of Haswell CPU heeft), en combineert met de extra grafische kaart.
Vriendelijke groet, Léon Obers

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » di okt 08 2013 7:56 am

Met je nVidia Control Panel kun je e.e.a. instellen qua schermvolgorde.
Daarnaast zijn er ook diverse andere tools om multiple beeldscherminstellingen te regelen.
O.a. Ultramon, Actual Multiple Monitors, Multimon, Display Fusion, etc.

http://en.wikipedia.org/wiki/User:Xeyel ... r_software" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”