Back-up software naar NAS
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Back-up software naar NAS
Sinds kort gebruik ik Windows 8 in combinatie met de LG NAS, die ik al had. Om bestanden real time naar de NAS te kopiëren, gebruik ik software die bij de NAS geleverd werd, COMNSO. Dat liep prima onder Windows 7. Nu heb ik het idee dat het programma hapert. Nieuwe versies kon ik niet te vinden. Ik ben op zoek naar andere software waarmee 'ons the fly' kan worden gebackupped. Zijn er mensen die ervaring hebben?
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl
-
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Back-up software naar NAS
Het blijkt dat ook Syncback met problemen kampt. Ook met dit programma wordt een flink deel van de bestanden niet naar de NAS gebackupped. Het backuppen geschiedt via wifi. Ik heb het idee dat af en toe de verbinding wegvalt en dat dit de oorzaak is van de problemen. Er worden heel wat Gb's aan data overgezet. Vraag me af of de zender/ontvanger dit na enkele uren nog wel leuk vindt. Volgens Windows is de snelheid gemiddeld zo'n 2,5 megabyte per seconde. Is het misschien beter om het netwerk tijdelijk even te bekabelen en de overdracht van PC naar NAS via een netwerkkabel te laten geschieden? Als de bulk erop staat kan vervolgens wel weer worden overgeschakeld op WiFi...
Ik werk met Microsoft SyncToy. Alhoewel het speels klinkt is het een zeer goed tool.
Bedenk wel: tenzij je heftige controls in software maakt, kun je nooit "on the fly" backuppen. Dingen als databases etc. moeten echt afgesloten zijn voordat je de kopie draait, anders zijn ze corrupt.
Jaap
Bedenk wel: tenzij je heftige controls in software maakt, kun je nooit "on the fly" backuppen. Dingen als databases etc. moeten echt afgesloten zijn voordat je de kopie draait, anders zijn ze corrupt.
Jaap
-
- Forumlid
- Contacteer:
On the fly betekent bij de software die ik ter beschikking heb het afgesloten en bewaarde bestand. Anders gaat het mis inderdaad. Inmiddels heb ik een en ander weer aan de gang. Het bleek niet in de software te zitten, maar in de netwerkverbinding. WiFi heeft de neiging af en toe uit te vallen. En dan stopt het back-up proces. Ik probeerde dan ook iets van 500 GB over te 'pompen' . Uiteindelijk via de netwerkkabel gedaan. Ging veel sneller en in een keer goed...
- sterremuur
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik gebruik Freefilesync.
Dat heeft ook een batchmogelijkheid.
De batches draai ik elk uur via de taakplanner van Windows XP en 7.
En het is gratis.
Dat heeft ook een batchmogelijkheid.
De batches draai ik elk uur via de taakplanner van Windows XP en 7.
En het is gratis.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik denk dat je met grote bestanden zoals ze in foto- (en film) bewerkingen voorkomen, je sowieso beter een netwerkkabel kunt gebruiken, inplaats van WiFi. WiFi is leuk om niet teveel data van je smartphone, tablet of laptop af te halen. Maar voor een beetje serieuzer werk is een bekabeld netwerk toch een stuk prettiger.Jos schreef:Uiteindelijk via de netwerkkabel gedaan. Ging veel sneller en in een keer goed...
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
JosJos schreef:On the fly betekent bij de software die ik ter beschikking heb het afgesloten en bewaarde bestand. Anders gaat het mis inderdaad. Inmiddels heb ik een en ander weer aan de gang. Het bleek niet in de software te zitten, maar in de netwerkverbinding. WiFi heeft de neiging af en toe uit te vallen. En dan stopt het back-up proces. Ik probeerde dan ook iets van 500 GB over te 'pompen' . Uiteindelijk via de netwerkkabel gedaan. Ging veel sneller en in een keer goed...
'Via de netwerkkabel.......'
Wij hebben de NAS ook, op de router aangesloten.
PC's werken via WiFi.
Verbindt jij je PC via een netwerkkabel aan de router?? Gaat het dan sneller?
Mijn PC rechtstreeks op de NAS werkt niet. Kon alleen via een USB kabel. Wordt niet herkend.
Via de router (dus met WiFi) is het erg traag.
Graag advies
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Als synchronisatiesoftware gebruik ik al jaren Allway Sync.
Ooit (8 jaar geleden!) voor zoiets van 15 piek de pro licentie gekocht en sindsdien blijft de versie geldig en wordt tot op de dag vandaag ondersteund.
Ideaal, ook beschikbaar in een portable version (hoef je niet te installeren). Van allerlei devices naar allerlei devices, syncen, kopieren, backuppen, allerlei cloud ondersteuning, ftp-en, etc. Helemaal zelf configureerbaar ook qua versiebeheer (is ook wel eens handig als je nog een vorige versie terug wilt hebben van je backup disk)
Info:
http://allwaysync.com/news.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ooit (8 jaar geleden!) voor zoiets van 15 piek de pro licentie gekocht en sindsdien blijft de versie geldig en wordt tot op de dag vandaag ondersteund.
Ideaal, ook beschikbaar in een portable version (hoef je niet te installeren). Van allerlei devices naar allerlei devices, syncen, kopieren, backuppen, allerlei cloud ondersteuning, ftp-en, etc. Helemaal zelf configureerbaar ook qua versiebeheer (is ook wel eens handig als je nog een vorige versie terug wilt hebben van je backup disk)
Info:
-
- Forumlid
- Contacteer:
De label moet inderdaad op de router worden aangesloten, net als de NAS. Een rechtstreekse verbinding werkt niet.
Ik kocht WiFi omdat het in mijn huis moeilijk kabels kan trekken. Ik heb nu toch een manier gevonden en ga mijn PC via de netwerkkabel aansluiten. Ruim 2 keer zo snel.
Dank voor de softwaretips. Ik ga ernaar kijken.
Ik kocht WiFi omdat het in mijn huis moeilijk kabels kan trekken. Ik heb nu toch een manier gevonden en ga mijn PC via de netwerkkabel aansluiten. Ruim 2 keer zo snel.
Dank voor de softwaretips. Ik ga ernaar kijken.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Naar aanleiding van je bericht, bekeken en inderdaad een aanrader. Intuïtief, simpel en doeltreffend.CaptainHook schreef:Als synchronisatiesoftware gebruik ik al jaren Allway Sync.
Info:
Bedankt voor de tip.
Vriendelijke groet, Léon Obers