Maleisie (inc Borneo) Singapore en Borneo

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
drnjstj
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Maleisie (inc Borneo) Singapore en Borneo

Bericht door drnjstj » do okt 10 2013 8:05 pm

Replay schreef:Strak. Mooie avondfoto's van de skylines. Ik houd daar wel van.
Foto 24: Heel bekend plekje. Op het bruggetje bij de Meridien Mall. In de avond is het daar ook heel mooi met de spiegeling in het ,vaak rimpelloze, water.

Groeten Roel.
Vakantiefotografie blijft voor mij altijd een afweging van printen op de mooiste momenten de beste foto's maken en ook gewoon te genieten van de vakantie. Ik kijk meestal wel waar de bijzondere plekken zijn om goede foto's maken van de plekken waar we naar toe gaan.

Foto 24 was geluk. We liepen over de brug en daar stond het bekende hotel ineens.

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jantom » do okt 10 2013 10:01 pm

@drnjstj

Dank je voor je aanvulling.

Een paar opmerkingen:
Het is niet zo dat de neusaap niet buiten Borneo voorkomt.
Borneo heet trouwens al tijden Kalimantan en is voor het grootste deel Indonesisch en voor de rest is het Maleisisch grondgebied.
Ik heb een exemplaar van deze soort op het schiereiland van Maleisie gezien (dus op het vasteland). Of dat in het wild was of in een beschermde omgeving weet ik niet meer.

Dat de neusaap geassocieerd wordt met onvriendelijke blanken is niet juist. Men vond "onze" neuzen gewoon veel lijken op die van de neusaap. Weinig flatteus maar wat wil je als je als autochtoon (aldaar) plots van die lelijke blanken met een bootje je eigen kust ziet bereiken. Niet alleen de huidskleur is dan opvallend bijzonder maar ook die rare grote neus. En dan hebben we het nog niet eens over die rare kleren.
Van Nederlanders in die tijd is bekend dat er graag werd onderhandeld. Ik ga er niet vanuit dat dat op onvriendelijke wijze gebeurde. Dat lijkt me ook erg onverstandig omdat op Borneo in die tijd nog koppen werden gesneld.

Ik vind de foto van de neusaap heel mooi. Zie wel dat hij technisch beter kan maar ik had de foto graag zelf wel willen maken! Hoe beter mijn fotospul is hoe minder ik lijk te letten op uiterste kwaliteit.

Groeten, Jan

drnjstj
Clublid
Clublid

Bericht door drnjstj » do okt 10 2013 10:50 pm

jantom schreef:@drnjstj

Dank je voor je aanvulling.

Een paar opmerkingen:
Het is niet zo dat de neusaap niet buiten Borneo voorkomt.
Borneo heet trouwens al tijden Kalimantan en is voor het grootste deel Indonesisch en voor de rest is het Maleisisch grondgebied.
Ik heb een exemplaar van deze soort op het schiereiland van Maleisie gezien (dus op het vasteland). Of dat in het wild was of in een beschermde omgeving weet ik niet meer.

Dat de neusaap geassocieerd wordt met onvriendelijke blanken is niet juist. Men vond "onze" neuzen gewoon veel lijken op die van de neusaap. Weinig flatteus maar wat wil je als je als autochtoon (aldaar) plots van die lelijke blanken met een bootje je eigen kust ziet bereiken. Niet alleen de huidskleur is dan opvallend bijzonder maar ook die rare grote neus. En dan hebben we het nog niet eens over die rare kleren.
Van Nederlanders in die tijd is bekend dat er graag werd onderhandeld. Ik ga er niet vanuit dat dat op onvriendelijke wijze gebeurde. Dat lijkt me ook erg onverstandig omdat op Borneo in die tijd nog koppen werden gesneld.

Ik vind de foto van de neusaap heel mooi. Zie wel dat hij technisch beter kan maar ik had de foto graag zelf wel willen maken! Hoe beter mijn fotospul is hoe minder ik lijk te letten op uiterste kwaliteit.

Groeten, Jan
Dan nog even een aanvulling van mij.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Neusaap" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Borneo" onclick="window.open(this.href);return false;

De neusaap komt alleen voor in het wild op Borneo.
Borneo is en eiland waar het Indonesische kalimantan, oost-Maleisië en Brunei op liggen.

esmeralda

Bericht door esmeralda » do okt 10 2013 11:32 pm

Wat een mooie foto's!

Het lijkt mij geweldig om dat eens in het echt te zien.

Heerlijk zo'n vakantie en dan zulke foto's kunnen maken, heel mooi.

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door jantom » do okt 10 2013 11:39 pm

@drnjstj

Volg ook eens deze nadere aanvulling:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalimantan" onclick="window.open(this.href);return false;

Het grootste deel van het eiland is Indonesisch grondgebied en Indonesie gebruikt de naam Kalimantan voor het hele eiland...

Maar we weten gelukkig nog steeds wat met Borneo wordt of werd bedoeld!

Oost-Maleisie bestaat uit Sabah en Sarawak.

ivo006
Forumlid
Forumlid

Bericht door ivo006 » vr okt 11 2013 8:35 pm

Daar wil ik ook wel naar toe! Wat een prachtige serie. Complimenten.

Lacsap
Forumlid
Forumlid

Bericht door Lacsap » di okt 15 2013 4:53 pm

Wow wat zijn dat mooie foto's en wat een belevenis.
Groetjes Pascal

drnjstj
Clublid
Clublid

Bericht door drnjstj » di okt 15 2013 5:22 pm

Dank allemaal.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”