Hoi allemaal,
Ik gebruik nu een D3100 met een 18-55mm lens. Maar als ik het diafragma rond de f/10 of hoger heb staan maakt de opklappende spiegel een raar geluid, alsof die tegen een stukje metaal aankomt ofzoiets.. ik vind het zo gek, dat ik bijna geen fotos durf te maken met diafragma f/10 of hoger omdat het net klinkt of die kapot gaat. Ik heb dit niet met een lager diafragma, en ik heb het probleem bij alle sluitertijden, dus op 1.4000 maar ook op 1.60 .
Heeft iemand dit probleem ook, of is het gewoon normaal? En als het normaal is, gaat de camera dan niet sneller kapot ofziets?
Bij voorbaat dank,
Mitchell
Geluid van spiegel bij hoog diafragma | D3100
- John'47
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Geluid van spiegel bij hoog diafragma | D3100
Bij het maken van je foto gebeuren er een paar dingen
Je spiegel klapt op en je diafragma sluit
Je sluiter gaat open en dicht
Je diafragma gaat open en je spiegel klapt dicht
Waarschijnlijk hoor je dus een kleiner diafragmaopening harder dan dat je het diafragma verder open laat staan.
Dat zou dus niet schadelijk moeten zijn voor je body, maar het is mij nooit opgevallen bij hoge diafragma getallen (kleine openingen)
Of het voor je lens slecht is betwijfel ik
John
Je spiegel klapt op en je diafragma sluit
Je sluiter gaat open en dicht
Je diafragma gaat open en je spiegel klapt dicht
Waarschijnlijk hoor je dus een kleiner diafragmaopening harder dan dat je het diafragma verder open laat staan.
Dat zou dus niet schadelijk moeten zijn voor je body, maar het is mij nooit opgevallen bij hoge diafragma getallen (kleine openingen)
Of het voor je lens slecht is betwijfel ik
John
Nikon D810, Sony RX1R II.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Geluid van spiegel bij hoog diafragma | D3100
Ah oke, bedankt voor het antwoord!