Waarde 2de hands D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
jdgraaf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Waarde 2de hands D7000

Bericht door jdgraaf » ma okt 14 2013 12:11 pm

Wat je wel bij 2e hands goed in de gaten moet houden, hoe oud is die en wat heeft die meegemaakt. De D7000 bestaat alweer even, en hoeveel foto's zijn er intussen mee gemaakt? De sluiter heeft nl een beperkte levensduur, goed nu moet je flink wat foto's maken om die te bereiken maar toch. Ik heb inmiddels in de 4 maanden dat ik mijn camera heb toch al aardig wat foto's gemaakt, dus ben benieuwd hoeveel dit er over bijv 2 jaar zijn?
Ook hoe is de body gebruikt?
Veel fotograven gaan natuurlijk zorvuldig met hun spullen om dus het probleem zal niet zo groot zijn, maar blijft altijd een risico. Moet wel zeggen de D7000 is een heerlijke camera om mee te werken en een goede stap vooruit t.o.v. een D3x000/D5x000 model.
Ik heb daarom een paar maanden geleden toch besloten om voor nieuw te gaan en een goede actie af te wachten (had toen de btw actie van Saturn) toen was het verschil met de 2e hands markt niet zo heel groot meer en had ik voor een paar tientjes meer een nieuwe met garantie.
Een berg Nikon spullen....

erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door erikcreugers » ma okt 14 2013 12:15 pm

Madhouse schreef:Blijft natuurlijk altijd een verkoper vs. koper verhaal. De verkoper wil zo min mogelijk verlies maken en de koper wil er zo min mogelijk voor uit geven. Feit is dat je reëel moet zijn als verkoper en moet kijken naar de markt. Het nadeel is altijd de prijs, zet je iets voor 100 euro te koop waar je uiteindelijk 75 euro voor wilt hebben dan gaat men afdingen en zet je het voor 75 euro te koop dan gaat men nog steeds afdingen. Bieden naar waarde is er ook niet altijd bij dus.
Nadeel is en blijft dat de meeste verkopers totaal geen idee hebben wat iets nog waard is. Men denkt ik heb er 1000 euro nieuw voor betaald (pak 'm weg vorig jaar), en wil er dan ook bijna de nieuwprijs voor hebben. Het zelfde gebeurd als men het artikel niet of nauwelijks heeft gebruikt. En dan zullen we het over de bieders op MP maar niet hebben.... Van die kulbiedingen van 5 euro voor een lens van 450 euro bijvoorbeeld.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl

Gert-Jan
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Gert-Jan » ma okt 14 2013 1:44 pm

Wat ik doe als ik iets op MP zie wat ik wil hebben is , De persoon benaderen en vragen wat hij er voor wil hebben. Bij bieden loop je het gevaar dat men er over heen gaat bieden. Niet zelden doet de verkopende partij dat. zelf is mijn ervaring.
met vriendelijke groeten

Gert-Jan

peterk
Forumlid
Forumlid

Bericht door peterk » ma okt 14 2013 2:25 pm

De prijzen ze gewoon niet reëel. Bv een d7000 met 26000 kliks 530€ en geen cent minder.

Maar als men zelf wat wil hebben gaan ze er ook ruim onder zitten.
En laten we het dan nog maar niet over de afspraken hebben.

Mijn d3100 werd ook niet meer dan 150€ voor geboden en inruil kreeg ik er ook niet meer voor.
Nu vond ik dat zelf helemaal geen raar bod voor een body only. Na wat opbieden kwam het bedrag toch nog veel hoger uit wat voor mij alleen maar leuk was natuurlijk. Maar voor 150€ had ik die ook van de hand gedaan.
En dan ging heg wel om een toestel met 5500 kliks en ruim 7 maanden garantie nog.

Ik zou toch graag een d7000 willen hebben alleen word het budget steeds groter he :D
Eerst 300€ body only misschien 2dehands d5100 die werd al nieuw want op marktplaats ook te duur.
En nu zit ik aan een d7000 te denken 2de hands alweer 100 boven het oorspronkelijke budget zit en waarschijnlijk kan ik daar nog wel wat bij optellen.

Gert-Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gert-Jan » ma okt 14 2013 4:29 pm

Wat je ook nog kunt doen is bij KE informeren of die niet een net gebruikte hebben staan. vrienden van ons hebben er daar 1 gescoord met weinig clicks voor een net bedrag.
met vriendelijke groeten

Gert-Jan

peterk
Forumlid
Forumlid

Bericht door peterk » ma okt 14 2013 4:45 pm

Ke? Wat mag dat zijn?

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » ma okt 14 2013 4:49 pm

peterk schreef:Ke? Wat mag dat zijn?
kamera expres

Gert-Jan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Gert-Jan » ma okt 14 2013 4:57 pm

Yep dat bedoel ik. Sorry voor de afko.
met vriendelijke groeten

Gert-Jan

peterk
Forumlid
Forumlid

Bericht door peterk » ma okt 14 2013 8:25 pm

http://www.onestop-digital.com/index.ph ... tAodAicADA" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand hier ervaringen mee? Een 5100 kost hier 300€ nieuw in doos.
En een 5200 kost nog maar 422€.

En de 7000 550€.

Zit er toevallig niet een actie aan te komen bij mediamarkt of zo. Gezien de feestdagen ook weer voor de deur staan ben ik toch wat terug houdend met de 2de hands want de prijzen zijn sky high.

Krijg je dan een btw vrije actie voel je je toch knap bekocht haha.

Maar ben ook weer geen geduldig persoon want zit nu zonder camera en dan merk je ineens weer hoe vaak je dat ding gebruikt.

bassblom
Forumlid
Forumlid

Bericht door bassblom » ma okt 14 2013 8:27 pm

plus ongeveer een kwart aan btw/import..
D7100, koeien, 3 verschillende lezen en muziek van mijn bandje.
https://www.youtube.com/watch?v=dZaePSa0KKs" onclick="window.open(this.href);return false;

peterk
Forumlid
Forumlid

Bericht door peterk » ma okt 14 2013 8:34 pm

k importkosten betalen als ik mijn pakket ontvang?
De prijzen die u betaalt bij Onestop Digital zijn exclusief BTW en importkosten. De douane van uw land kan u nog BTW en importkosten laten betalen. Als u zulke kosten moet betalen, betaal ze dan alstublieft en wij zullen u alles terugbetalen. Lees onze algemene voorwaarden voor meer details over onze BTW-vrije garantie.
Op dit moment is de BTW-vrije garantie alleen van toepassing op bestellingen die naar Australië, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk worden verzonden.
Als u nog vragen heeft over eventuele importkosten, kunt u altijd contact met ons opnemen.
9. Watis de “BTW-vrije”garantie?
Wij bieden een “BTW-vrije” garantie op al onze producten, wat betekent dat u geen importkosten (douanebelasting, koeriertoeslag, BTW) hoeft te betalen, ook wel BELASTINGVRIJ genoemd. Als u zulke kosten moet betalen, betaal ze dan alstublieft en wij zullen u alles terugbetalen. Lees onze algemene voorwaarden voor meer details over onze BTW-vrije garantie.
Op dit moment is de BTW-vrije garantie alleen van toepassing op bestellingen die naar Australië, Frankrijk, Ierland, Italië, Nederland, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk worden verzonden. Als u nog vragen heeft over eventuele importkosten, kunt u altijd contact met ons opnemen.
10. Hoe vraag ik de BTW terug?
Als u de BTW wilt terugvragen, vult u dan alstublieft het “BTW Teruggave” formulier in op onze website. Nadat u het BTW Teruggaveformulier heeft verstuurd, stuurt u de BTW bon via email, fax of post naar ons op. Ons adres is Onestop Digital, Room 7, 8/F., Hai Phong Mansion, 99-101 Nathan Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon, Hong Kong. Zo gauw wij de bon hebben ontvangen, betalen wij u de BTW terug.

Volgens de site

DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door DannySan » ma okt 14 2013 8:37 pm

Ik heb eerder een topic gelezen over zo'n shop; volgens mij heb je dan geen recht op garantie omdat ze aan het serienummer kunnen zien dat 'ie niet in Nederland is aangeschaft.
En mócht er wat mee zijn, krijg dan maar eens garantie...
Er zijn vast ook mensen (forum/clubleden?) die zo'n aanschaf via zo'n shop gedaan hebben en er tevreden over zijn, maar ik zou 'huiverig' zijn...
Dan spaar ik nog wel even door.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door erikcreugers » ma okt 14 2013 8:41 pm

peterk schreef:http://www.onestop-digital.com/index.php?dispatch=products.view&product_id=33564&currency=EUR&sl=NL&gclid=CMrC6vX3lroCFajKtAodAicADA

Iemand hier ervaringen mee? Een 5100 kost hier 300€ nieuw in doos.
En een 5200 kost nog maar 422€.

En de 7000 550€.
Ik ben hier toch enigszins terughoudend in om rechtstreeks in Hong Kong te gaan bestellen. De prijzen zijn aantrekkelijk te noemen, maar zodra de pakketchauffeur bij je aan de deur staat blijkt heel vaak dat deze niet alleen om een handtekening voor ontvangst vraagt, maar ook graag centen van je wil zien. Dit zijnde de invoerrrechten die Frans Weekers er namens de Belastingdienst in rekening brengt. Vaak ben je dan nog veel duurder uit dan dat je de camera nieuw zou kopen bij Camerashop, Cameranu en al die andere webwinkels. Wat eventueel wel zou lonen is een dagje shoppen over de grens bij een Duitse Mediamarkt. Dit kan soms wel een flink wat opleveren. Je kunt dan wel geen aanspraak maken op de Nederlandse garantie, maar als dat niet iets waar je over valt is het het overwegen best wel waard. Mijn Sony Bravia televisie heb ik in Herzogenath bij de Mediamarkt gekocht voor € 449,-- terwijl hetzelfde model 15 kilometer verderop in Heerlen bijna € 150,00 duurder was. Ook een zoomlens was daar enkele jaren geleden bijna 200 euro goedkoper dan hier in Nederland. Mocht je het te ver vinden om de grens over te gaan... Doe dan als deze inwoners van Almere. Huur een busje en maak er een dagtocht van. Ik trof deze mensen toen ik mijn tv kocht. Kwamen helemaal van Almere naar Herzogenrath om 3 televisies te kopen omdat deze daar goedkoper waren.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700

peterk
Forumlid
Forumlid

Bericht door peterk » ma okt 14 2013 8:48 pm

Ik vraag om ervaringen hoor ben er zelf ook niet echt fan van.

Maar je misschien bevalt het wel goed je weet nooit.

De tip van duitsland ga ik even uitzoeken bedankt! Als ik nou half nederland door moet dan kan ik net zo goed daar ff langsrijden en met g3 valt het gelukkig allemaal wel wat mee.

erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door erikcreugers » ma okt 14 2013 9:13 pm

peterk schreef:Moet ik importkosten betalen als ik mijn pakket ontvang?
De prijzen die u betaalt bij Onestop Digital zijn exclusief BTW en importkosten. De douane van uw land kan u nog BTW en importkosten laten betalen. Als u zulke kosten moet betalen, betaal ze dan alstublieft en wij zullen u alles terugbetalen. Lees onze algemene voorwaarden voor meer details over onze BTW-vrije garantie.
En gij geleufde da zelf? BTW teruggave is alleen mogelijk als je hiervoor toestemming hebt van de Belastingdienst, en daar dus geregistreerd staat als ondernemer. En van het verhaal dat deze firma de invoerrechten terugbetaald? Beschouw dat maar als een sprookje.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”