Android of Win8 mobiele telefoon?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Android of Win8 mobiele telefoon?

Bericht door Léon Obers » ma okt 14 2013 2:36 pm

Ben toe aan een nieuwe mobiel. (Niet te complex, ik kom van een "gewone" telefoon zonder veel toeters en bellen).

Met in het achterhoofd o.a. wat handige apps als een DOF-calculator, en GPS geotagging, uitwisselen van bijv. adressenbestand e.d. waarbij een eenvoudige uitwisseling met een gewone PC de voorkeur geniet, vraag ik me af welk besturingssysteem te kiezen voor het mobieltje. (Om die reden In ieder geval voor mij geen iPhone).

Via Google vind ik zowel, voor het een als het ander de nodige apps.
Loop ik met het ene OS meer tegen problemen op als bij het ander?
Met name een adressenbestand / database, wat ik zowel op de telefoon op dezelfde manier kan draaien als op de PC vind ik belangrijk. (Om bijv. op de PC uit te werken, of vanuit een andere database te importeren, en dan over te zetten). Denk aan komma gescheiden bestanden als basis, tab-gescheiden, of Excel.cls.

Graag wat gebruikservaring.

Aanvulling.
En waar ik een navigatiesysteem / routeplanner op kan draaien, zonder continue verbinding te moeten hebben met internet. Dus waarbij ik kaarten offline op het mobieltje kan zetten, en daarmee (via de GPS) kan navigeren. (Op mijn oude mobieltje met losse GPS draaide ik TomTom Mobile onder "Symbian").
Laatst gewijzigd door Léon Obers op ma okt 14 2013 2:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Android of Win8 mobiele telefoon?

Bericht door Reest » ma okt 14 2013 2:40 pm

Ben alleen bekend met Android middels een Samsung Note N700
Na bijna 2 jaar gebruik geen enkel probleem.
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Matthieu » ma okt 14 2013 2:40 pm

Ik heb android op mijn Samsung galaxy.
Erg tevreden en voor android zijn veel meer apps
te krijgen dan voor win versie.

Ik vind sowieso de beeldkwaliteit van samsung erg mooi !
en de amolet schermen van samsung werken perfect
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma okt 14 2013 2:47 pm

Ik heb een oudere iPhone 3Gs en ben op zich tevreden, op de inmiddels door nieuwe techniek en toestellen achterhaalde snelheid na. Wel stabiel en betrouwbaar, typisch Apple. Mijn vrouw heeft de nieuwste Samsung Galaxy Note, met een veel groter scherm, heel prettig. Dat vind ik een geweldig apparaat , heel vloeiend en snel en Android is gebruikersvriendelijk. Helaas ook gevoelig voor malware. Ik hoor mijn vrouw hier regelmatig over klagen, heeft ze een app geÏnstalleerd en hup daar is weer iets waar ze niet vanaf komt. Blijkbaar is de controle vóór release in de app store van Apple veel beter dan die van Android.
Laatst gewijzigd door Skippy op ma okt 14 2013 3:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma okt 14 2013 2:52 pm

Maar doen jullie daar ook een uitwisseling met de PC mee van bijv. een adressenbestand, wat ik op de PC op een vergelijkbare wijze kan draaien en aanvullen?
Veel apps geloof ik verder wel, als ze maar goed zijn. Ik denk dat ik er bij elkaar misschien slechts een stuk of 10 opzet.
Misschien een app als LiveView van de camera via het mobieltje zou ik ook wel aardig vinden.

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » ma okt 14 2013 2:55 pm

volgens dit: http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... oid-no-app" onclick="window.open(this.href);return false; schijnt dat gewoon te kunnen
Groetjes,
Jaap

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » ma okt 14 2013 3:06 pm

Android kopen is je 'ziel' aan Google verkopen zegt men wel eens . :wink:
Als je daar geen moeite mee hebt ? (net als ik) dan staan alle opties van Google voor je open.

Google documents, Google drive , agenda, outlook, exel etc etc.
Alles synchroniseert probleemloos tussen je PC en je android toestel. Enige vereiste is een Google account en een internet verbinding.

Live view applicaties zijn er voldoende , sommige gratis, enkelen tegen een minimale prijs.
Bijvoorbeeld https://play.google.com/store/apps/deta ... .dashboard" onclick="window.open(this.href);return false;
Bevalt mij prima, er zijn echter meerdere alternatieven

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma okt 14 2013 3:30 pm

Peter schreef: Google documents, Google drive , agenda, outlook, exel etc etc.
Alles synchroniseert probleemloos tussen je PC en je android toestel. Enige vereiste is een Google account en een internet verbinding.
Google account heb ik tot nog toe nog nagelaten.
Via je link kwam ik wel deze nog tegen: https://play.google.com/store/apps/deta ... conRemote2" onclick="window.open(this.href);return false;
Met "Automated focus bracketing". Met Helicon op de PC kun je erna de opnamen stacken,

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » ma okt 14 2013 3:38 pm

Ook met die applicatie is het prima werken.

Wil je echter deze 'aps' kunnen installeren op je Android toestel dan zal dit in de regel alleen lukken via een Google account.
Voor betaalde applicaties praktisch een must. (ook om verzekerd te zijn van toekomstige updates van die applicaties)

Gratis applicaties kunnen ook op een alternatieve wijze geinstalleerd worden.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » ma okt 14 2013 3:48 pm

OK, dus Google account.
Wat ik verder zie bij bijv. HelconSoft is dat het alleen in een Android uitvoering verkrijgbaar is.
Dat zijn voor mij dan al de eerste aanwijzingen in fotografische apps, dat het dan waarschijnlijk een Adroid toestelletje zal gaan worden, en geen Windows 8 mobile. :wink:
http://www.youtube.com/watch?v=rKE19PdeN18" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.heliconsoft.com/helicon-remo ... ses-swreg/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nikon-D-5100
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nikon-D-5100 » ma okt 14 2013 4:39 pm

Hallo Léon

De windows phone is op zich goed maar er zit een adertje onder, Er zijn nog niet genoeg apps voor de windows phone,
Ik zelf heb de nokia lumia 800 maar hier zijn niet genoeg apps te vinden, of ze moeten de apps updaten voor windows phone, en altijd de laatste aan de beurt, wij moet lang wachten voor dat er een app aan komt,
ligt er aan of je lang wilt wachten voor je een app wat jij graag wilt hebben op wilt wachten,

Mijn keuze is makkelijk voor volgend jaar een nieuwe toestel uit zoeken, geen windows phone meer.

GR vivian
Nikon D5100
SB-700 Speedlight
18 - 55vr
55 - 200mm
Nikon AF-S 50 f 1.8 G
Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR
32 GB SD
MC-DC2

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » ma okt 14 2013 4:51 pm

Léon Obers schreef:Maar doen jullie daar ook een uitwisseling met de PC mee van bijv. een adressenbestand, wat ik op de PC op een vergelijkbare wijze kan draaien en aanvullen?
Ik wil je echt adviseren om naar Outlook.com te kijken. Google heft vorig jaar besloten alle niet-android devices, uitgezonderd iPhone, uit te sluiten van elke vorm van synchronisatie met haar adresboeken en agenda. Op dit moment is Outlook.com dan ook de enige dienst waar je probleemloos alle toestellen op kunt aansluiten. Ik heb vorig jaar dan ook Google definitief vaarwel gezegd, juist omdat ik niet in een wurgconstructie met Google terecht wil komen. Op korte termijn iets meer werk vanwege mijn Android tablet, maar op lange termijn blijf ik de baas over mijn contacten, en ben ik niet overgeleverd aan de woeste sprongen van Google die weer eens een dienst afschiet of strategisch afsluit voor concurrenten.

Jaap
Laatst gewijzigd door Jaap_van_Ekris op ma okt 14 2013 4:55 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » ma okt 14 2013 4:53 pm

Nikon-D-5100 schreef:De windows phone is op zich goed maar er zit een adertje onder, Er zijn nog niet genoeg apps voor de windows phone,
Ik zelf heb de nokia lumia 800 maar hier zijn niet genoeg apps te vinden, of ze moeten de apps updaten voor windows phone, en altijd de laatste aan de beurt, wij moet lang wachten voor dat er een app aan komt,
Ik heb zelf een Lumia 920 (prive) en een Lumia 820 (werk), en dit is mij eerlijk gezegd nog niet opgevallen. Er zit wel een major versie van het OS tussen jouw Lumia en de mijne.en ik merk ook dat veel nieuwe apps echt alleen maar voor WP8 beginnen uit te komen.

Zijn er specifieke apps die je mist?

Jaap

Nikon-D-5100
Forumlid
Forumlid

Bericht door Nikon-D-5100 » ma okt 14 2013 5:14 pm

Hoi Jaap.

Nee op het moment niet, was een aan vulling op het berichtje wat leon schreef, het ergste vind ik dat je bij de telefoon wat ik heb niet zelf een sms toon er op kan zetten, bijvoorbeeld een mp3 bestand, die ik aan een persoon kan koppelen.jammer, maar alles went wel, veel moeite in het begin met windows phone, nu na een jaartje te hebben went het pas,

gr vivian
Nikon D5100
SB-700 Speedlight
18 - 55vr
55 - 200mm
Nikon AF-S 50 f 1.8 G
Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G VR
32 GB SD
MC-DC2

Giso
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Giso » ma okt 14 2013 5:21 pm

Nikon-D-5100 schreef:Hoi Jaap.

Nee op het moment niet, was een aan vulling op het berichtje wat leon schreef, het ergste vind ik dat je bij de telefoon wat ik heb niet zelf een sms toon er op kan zetten, bijvoorbeeld een mp3 bestand, die ik aan een persoon kan koppelen.jammer, maar alles went wel, veel moeite in het begin met windows phone, nu na een jaartje te hebben went het pas,

gr vivian
Dit komt bij de nieuwste update voor WP8. Ik ben het wel met je eens dat er weinig nuttige apps zijn voor WP(8). Ik heb mijn HTC 8X dan ook na de laatste reparatie (van de drie) weer in de kast gelegd als reserve, en mijn oude iphone 4 weer in gebruik genomen. Nooit problemen mee, doet het altijd en alle apps ter beschikking.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”