Jaap_van_Ekris schreef:Léon Obers schreef:Maar doen jullie daar ook een uitwisseling met de PC mee van bijv. een adressenbestand, wat ik op de PC op een vergelijkbare wijze kan draaien en aanvullen?
Ik wil je echt adviseren om naar Outlook.com te kijken. Google heft vorig jaar besloten alle niet-android devices, uitgezonderd iPhone, uit te sluiten van elke vorm van synchronisatie met haar adresboeken en agenda.....
Ik denk dat mensen mij verkeerd begrijpen, of dat mijn mijn vragen niet duidelijk genoeg zijn gesteld.
Ik wil helemaal geen Cloud-achtige oplossingen van Outlook.com of Google, voor iets als een data-bestandje wat op de PC staat om dat voor mobiel gebruik pasklaar te maken.
Vroeger had ik een Casio elektronisch adressenboek, (of hoe zo'n ding ook heette) met een PC-data kabelje, en een uiterst summier DOS-programma erbij. Mijn adressen-databestanden nog vanuit de "Atari 1040-ST" tijd kon ik zodanig in een data-fomaat omzetten, dat het zo in dat Casio-dingetje bruikbaar was in te zetten. Allemaal zonder Google of Microsoft account. (Dat bestond nog niet).
Mijn 6-7 jaar oude Nokia (met Symbian OS) heeft ook een data-kabeltje. Met een Windows-programma kan ik zo alles voorbereiden voor dat Nokia-ding. Allemaal zonder Google of Microsoft account.
Wat ik wil is iets soortgelijks voor op een huidige Android. Allemaal zonder Google of Microsoft account.
Alleen had ik begrepen dat je voor heel veel apps, vanuit de app-store schijnbaar een Google account moet hebben.
Maar kennelijk ook niet voor alles, want dat eerder genoemde
Helicon wordt via een heel ander kanaal verkocht:
http://www.heliconsoft.com/helicon-remo ... es-paypro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zal allemaal wel loslopen. Zover ik kan nagaan ben ik nu beter uit met een Android toestelletje dan met een Win 8 OS. Vanmiddag even bij mobiel-shopjes geweest om wat toestellen vast te houden. Ik denk dat ik een
LG Optimus F5 4G neem. Al voorbereid op het 4G netwerk. Niet te duur, niet te groot. Niet te bombastisch. Kan ik de komende jaren wel weer vooruit.