Android of Win8 mobiele telefoon?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Android of Win8 mobiele telefoon?

Bericht door Léon Obers » di okt 15 2013 12:21 pm

Tien schreef: Over bestandsuitwisseling: als je niet via Google (QuickOffice is overigens een aanrader) wil, kan het ook via Dropbox. Met een kabel naar je PC kan prima en je kan zelfs gaan wandelen met SD-cards (let op: niet alle telefoons hebben die).
Ik snap nooit die vreemde omweg om bestanden eerst ver weg buiten de deur ergens in een Dropbox te moeten zetten om ze vervolgens dan weer terug te halen om op een ander apparaat een meter bij je vandaan er weer op te zetten? Dat doe je toch ook niet met de opnamen op het geheugenkaartje van je camera, of de data op een USB-stickje?

Dan is een kabeltje handiger. Het zou zelfs ook gewoon met het WiFi netwerk thuis met apparaten onderling kunnen. Ik geloof dat ik de WiFi van mijn PC zelfs zodanig kan configureren dat die al direct met mobiele apparaten kan communiceren, zonder enige tussenkomst van mijn WiFi router.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Tien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Tien » di okt 15 2013 1:16 pm

Sja, dat heet nu een mobiel ;-)

Ben het wel met je eens hoor: en het kan dus ook met kabel, sd-card uitwisseling (maar dan moet het toestel open en uit!) of wifi-direct. Ik gebruik een wifi-direct tooltje om foto's die ik maak met mijn Android direct te uploaden naar mijn NAS zodra ik thuis ben (en binnen wifi ben). Dat kan ook buiten wifi maar kost dataverbruik provider.
Verder sla ik contacten, mail en documenten in 'the cloud' op omdat ik er overal met ieder apparaat bij wil kunnen en met de laatste versie wil werken. Dubbel opslaan vind ik voor dat soort werkdocumenten niet nodig.
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di okt 15 2013 1:46 pm

Ik gebruik een mobieltje potentieel om er mee te telefoneren, beslist niet om er allerlei documenten mee te bewerken. Daar is het ding voor mij absoluut te pietepeuterig voor, mijn vingers te grof voor een dergelijk miezerig Qwerty aanraaktoetsenbord, mijn ogen te slecht om op een dergelijk schermpje er uitvoerig en geconcentreerd documenten mee te lezen.

Buiten telefonie wil ik het gebruiken als MP3 speler en misschien wat kleinere afmeting familie- fotootjes om mee te nemen. Daarvoor moet ik gewoon wat bestandjes simpel kunnen overzetten, (zonder gedoe van geheugenkaartjes eruit moeten halen). Verder adresboekje, offline navigatie en als GPS geotracker voor opnamen die je met een normale camera maakt. En zo nu en dan als het uitkomt om onderweg op internet in de OV reisplanner te kijken, of buienradar te checken of zo. Dat is het wel zo'n beetje.

Voor bestanden die ik met anderen zou willen delen heb ik mijn eigen internet-server als "Cloud". Onlangs op een workshop voor 1,2 Gb aan data in het mapje gezet als naslagwerk voor de 40 mensen die de workshop hebben bijgewoond. Maar ik ben ervan overtuigd dat beslist niemand de mogelijkheden van een mobieltje daarvoor zou willen inzetten om de data ervan binnen te halen. 8)
Laatst gewijzigd door Léon Obers op di okt 15 2013 2:41 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Tien
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tien » di okt 15 2013 2:26 pm

telefoneren op een smartphone is een drama...

Welke gaat het nou worden?
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di okt 15 2013 2:40 pm

Ik weet niet wat het drama is om ermee te telefoneren. Het lijkt me ongeveer hetzelfde te zijn als met elke telefoon die ik eerder heb gehad. Elke generatie erna wordt beter naar mijn idee. Tenminste zo ervaar ik het.
Welke het wordt had ik reeds < enkele berichten eerder > aangegeven voordat je de vraag stelde. < Een LG Optimus F5 (4G) >
De prijs ervan is inmiddels heel aantrekkelijk Euro 130,- minder als wat het in dat artikel wordt aangekondigd.

Tien
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tien » di okt 15 2013 4:07 pm

Geen geld, meteen doen. En succes met bellen joh. Met drama bedoelde ik de bediening vergeleken met bijv een Nokia...dacht dat je van een gewone oude telefoon afkwam.
Oja, tip: als je hem op z'n kant zet, worden de toetsen groter, handig voor als je een contact opzoekt of een sms wil typen....

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » di okt 15 2013 5:37 pm

Léon Obers schreef:Ik snap nooit die vreemde omweg om bestanden eerst ver weg buiten de deur ergens in een Dropbox te moeten zetten om ze vervolgens dan weer terug te halen om op een ander apparaat een meter bij je vandaan er weer op te zetten?
Ik werk met Windows 8 en Windows Phone 8, en dan is het volledig transparent. Mijn telefoon neemt foto's, en zodra ik thuis ben zijn die op zowel mijn telefoon als op mijn laptop beschikbaar, zonder moeilijke kabels en bewuste koppeling. Hetzelfde geldt voor contacts en afspraken: doordat die internetverbinding er toch altijd is, is het met een cloud-service makkelijker in sync te houden. Er gingen vroeger bij mij dagen voorbij tussen syncs met devices, nu is alles up to date. Nu zet ik een afspraak in mijn agenda op mijn laptop en een seconde of 5 later staat hij op mijn telefoon, zonder verdere actie van mijn kant....

Jaap

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » di okt 15 2013 5:39 pm

jan schreef:Léon, ik weet dat je hier niet om vraagt maar wellicht is de Blackberry bold 9780 een overweging.
Ik zou BlackBerry nu echt vermijden als de pest: de toekomst van het bedrijf is extreme onzeker, en gezien hun gesloten model, kun je nog eens flink in de problemen komen met een BlackBerry als de NOCs en central diensten uit de lucht gaan...

Jaap

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » di okt 15 2013 6:19 pm

Léon Obers schreef:Ik weet niet wat het drama is om ermee te telefoneren. Het lijkt me ongeveer hetzelfde te zijn als met elke telefoon die ik eerder heb gehad. Elke generatie erna wordt beter naar mijn idee. Tenminste zo ervaar ik het.
Welke het wordt had ik reeds < enkele berichten eerder > aangegeven voordat je de vraag stelde. < Een LG Optimus F5 (4G) >
De prijs ervan is inmiddels heel aantrekkelijk Euro 130,- minder als wat het in dat artikel wordt aangekondigd.

sorry Leon, ik moest even lachen toen ik de review op Tweakers las

citaat:

Een andere toevoeging is Cheese Shutter, waarbij de camera-app pas een foto maakt als je 'cheese' of een ander zelf ingesteld woord zegt

Wil je ons een plezier doen ?, graag even een zelfportret van deze functionaliteit :lol: :lol:

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » di okt 15 2013 8:07 pm

Update:
Verwijzing naar een fotootje van mij op de afgelopen workshop: :wink:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 84#p663684" onclick="window.open(this.href);return false;

Het mobieltje heb ik nog niet. Vanmiddag in de winkel stond het toestel een stuk duurder in de kassa-computer, dan aangeprijst zowel in de winkel < als op internet >. Kon de jongen die hielp niet veranderen. Moet morgen even terug nadat "centraal" de kassa-gegevens zijn aangepast.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”