Power girl

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Geert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Power girl

Bericht door Geert » di okt 15 2013 1:43 pm

Zojuist een shoot afgerond met een sport instructrice. wilde een lowkey foto die kracht uitstraalde.

Afbeelding
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Power girl

Bericht door Vincent » di okt 15 2013 3:54 pm

Fototechnisch een puike plaat
Laatst gewijzigd door Vincent op wo okt 16 2013 7:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Fin.

Rinaldo Wolvers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Rinaldo Wolvers » di okt 15 2013 8:22 pm

Mooie plaat Geert! Had via andere media al iets voorbij zien komen. Maar deze is wel erg mooi uitgewerkt.
Het perfecte plaatje zit in m'n hoofd. Nu nog zien te verwezelijken.

Giso
Forumlid
Forumlid

Bericht door Giso » di okt 15 2013 8:42 pm

Geert schreef:wilde een lowkey foto die kracht uitstraalde.
En dat is zeer goed gelukt dan.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso

Geert
Forumlid
Forumlid

Bericht door Geert » wo okt 16 2013 12:15 am

bedankt voor de complimenten, expressie is inderdaad minpunt van het beeld. was ook niet voor elkaar te krijgen, zelfs na tig keer squaten niet.
een 10 voor haar conditie, maar helaas minder voor de foto.
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » wo okt 16 2013 7:18 am

Misschien een optie: haar fotograferen als ze 'in haar element' is?
Ik heb ook een aantal sportschool-foto's gemaakt, en daarbij opgemerkt dat als ze niet hoeven te 'poseren' dat het beeld dan - soms - qua expressie mooier kan uitpakken.
Bijvoorbeeld haar wat power-sets als opwarmer laten doen, en dan sets met in oplopend gewicht met in het laatste setje een gewicht nét even wat zwaarder als wat ze normaliter heeft; en díe dan vastleggen?
Dan is ze namelijk bezig met 'power' en niet meer met 'poseren'.
(ik weet natuurlijk niet wat je mogelijkheden ter plekke zijn).
Laatst gewijzigd door DannySan op wo okt 16 2013 9:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Geert
Forumlid
Forumlid

Bericht door Geert » wo okt 16 2013 9:22 am

bedankt voor jullie goedbedoelde opmerkingen en adviezen, maar feit blijft dat de foto al gemaakt is, dus daar kan ik niets aan veranderen, en zoals eerder gezegd was het lastig om de expressie te laten tonen. had beter Iron Lady als titel kunnen kiezen.
klant heeft precies wat ze wilde en daar betalen ze tenslotte voor.

Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Ruud Engels » wo okt 16 2013 9:27 am

Geert schreef:bedankt voor jullie goedbedoelde opmerkingen en adviezen, maar feit blijft dat de foto al gemaakt is, dus daar kan ik niets aan veranderen, en zoals eerder gezegd was het lastig om de expressie te laten tonen. had beter Iron Lady als titel kunnen kiezen.
klant heeft precies wat ze wilde en daar betalen ze tenslotte voor.
Missie geslaagd zeg ik dan, klant tevreden daar draait het om ;)
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » wo okt 16 2013 9:28 am

Kan het alleen maar eens zijn dan met de laatste 2 posts, wellicht was ik wat 'overenthousiast'.
Als de klant tevreden is, dan is de hoofdzaak 'gelukt'.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Fotomarius
Forumlid
Forumlid

Bericht door Fotomarius » wo okt 16 2013 9:39 am

Een mooi rustig moment in zwart-wit... 8)
Met groet, Marius...

Geert
Forumlid
Forumlid

Bericht door Geert » wo okt 16 2013 10:20 am

DannySan schreef:Kan het alleen maar eens zijn dan met de laatste 2 posts, wellicht was ik wat 'overenthousiast'.
Als de klant tevreden is, dan is de hoofdzaak 'gelukt'.
enthousiasme wordt mijnerzijds alleen maar gewaardeerd! :wink:

is alleen lastig om soms duidelijk te maken dat de huidige markt weinig ruimte geeft voor eigen interpretatie van een beeld, de regel " wie betaald, die bepaald" is daar even te sterk voor op het moment. moet tenslotte ook eten.

Vincent
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Vincent » wo okt 16 2013 2:13 pm

Mooie Foto!
Laatst gewijzigd door Vincent op wo okt 16 2013 7:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Fin.

dogo
Forumlid
Forumlid

Bericht door dogo » do okt 17 2013 10:51 am

Ik vind de foto en belichting erg mooi en begrijp bepaalde opmerkingen hier niet goed. Als de foto, mijns inziens, gemaakt was tijdens/na het opdrukken (met vertrokken gezicht etc.), was het waarschijnlijk helemaal niet zo charmant geweest. en wellicht zelfs niet om aan te zien. Wij zijn toch allemaal ijdel? Nu zie ik een mooie vrouw met een sterk lichaam in een (mijns inziens) hele mooie belichting/scherptediepte. Knappe foto!
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

justme
Forumlid
Forumlid

MOD-BREAK!

Bericht door justme » do okt 17 2013 1:11 pm

Terechte offtopic reactie van Wolfman, zal even huishouden doen!

e.e.a. opgeruimd! Zal volgens sommigen misschien te veel weggehaald hebben, mijn excuses daarvoor.

Laten we het nu weer on-topic houden, en commentaren bewaren voor de beoordelingshoek!

Vragen en opmerkingen kunnen in de sectie "Het forum" geplaatst worden

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » do okt 17 2013 2:18 pm

dogo schreef:Ik vind de foto en belichting erg mooi en begrijp bepaalde opmerkingen hier niet goed. Als de foto, mijns inziens, gemaakt was tijdens/na het opdrukken (met vertrokken gezicht etc.), was het waarschijnlijk helemaal niet zo charmant geweest. en wellicht zelfs niet om aan te zien. Wij zijn toch allemaal ijdel?
Dat is wel een terecht punt. Initieel was ik ook van de gedachte "laat haar duidelijk veel pijn lijden", omdat ik dat ook associeer met de sport. Dan ga je snel naar de Arnold Swarzenegger achtige beelden toe (zoals deze: http://assets.schwarzenegger.com/upload ... at-2_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;). Voor mij een stereotype beeld van de sport dat onbewust toch ons allemaal voorstaat.

Maar dan moet je je serieus afvragen of de dame in kwestie zichzelf ook zo ziet, en of ze wil dat anderen dat zo zien. Als ze echt een uitdrukking krijgt dat ze op of zelfs over haar maximum aan het squatten is (zoals Arnold in de gelinkte foto), gaat het vrouwelijke er snel af. En dat moet je maar willen.

Zelf vindt ik het een waardevolle discussie omdat ik merk dat er onbewust een beeld bij mij bestaat van hoe een squattende sporter er uit ziet, en dat een zachter beeld zeker niet slechter hoeft te zijn (alleen vreemd op mij overkomt, omdat het niet rijmt met een bikkelende Swarzenegger). Het is alleen wennen. Grappige is dat in alle sportfoto's die ik in het verleden maakte, juist naar die inspanning zoek, terwijl dit beeld toch wel laat zien dat dat niet per se hoeft.

Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”