Bericht
door renata » wo okt 16 2013 1:24 pm
Je zult zien, als je meer gaat oefenen, het steeds mooiere plaatjes gaat opleveren. Ik vind op zich de poses en expressies wel interessant. Bij foto 1 is inderdaad het linker oog te donker. De blik spreekt me wel aan, maar de pose van de hand is storend in het beeld. Op cursus krijg ik daar zelf regelmatig kritiek op en de houding van handen bij een portret zijn best een lastig ding. Nu lijkt je onderwerp een vuurwerkslachtoffer met geamputeerde vingers ( zo zou mijn docent het omschrijven). Verder is hij groot en erg licht in het totale beeld, waardoor je aandacht naar de hand gaat en niet naar het gelaat.
Bij foto 2, zijn de verschillen tussen de lichte en donkere gebieden zo groot, dat het ook onflatteus is in het gelaat. De expressie is natuurlijk wel erg leuk. De armen zijn overbelicht. De tip van het inflitsen is een hele goede.
Foto 3 vind ik nog het meest geslaagd. Goede pose, maar ook hier is de belichting in de lichte gebieden op het randje. Ik worstel zelf nog steeds met dit soort foutjes. Je moet op zoveel dingen letten bij portretten. Maar door te blijven oefenen, kritisch te kijken naar je eigen werk en goed te luisteren naar kritiek van andere fotografen, zullen je portretten meer impact gaan maken! Veel plezier!
groetjes,
Renata