IJshockey

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: IJshockey

Bericht door Ruud Engels » di okt 15 2013 9:09 pm

djunclesam schreef:Goede serie!

Persoonlijk houd ik ook wel van iets meer contrast dus sommige opmerkingen over gebrek aan zwart kan ik me wel in vinden. Vooral nummer 7 in de aanvullen valt het me nu wel heel erg op. Wellicht komt het ook doordat je onder een hoek door het 'glas' schoot maar de speler mist echt aan contrast.

Terwijl nummer 8 dan weer een stuk beter is naar mijn mening!
Over nummer 7 ben ik zelf ook nog niet tevreden, deze is schuin door het plexiglas gefotografeerd, maar ik denk dat daar ook meer uit te halen is qua nabewerking.
Nummer 8 is over de boarding gemaakt en die foto's zijn gewoon al een stuk "briljanter".
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910

Flandria

Bericht door Flandria » wo okt 16 2013 1:56 am

Ruud Engels schreef:Er is maar 1 nadeel aan de D800 en dat is de bestandsgrootte, dat is dan op dit moment nog de enigste reden dat ik mijn D700 erbij heb.
Huh, die snap ik niet?
Dat is toch juist de grote stap waar je deze camera voor koopt?
Dan kon je net zo goed met de D700 aan de gang....

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Vincent » wo okt 16 2013 6:41 am

sorry dit mag niet in presentaties
Laatst gewijzigd door Vincent op wo okt 16 2013 7:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Fin.

Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud Engels » wo okt 16 2013 9:18 am

Flandria schreef:
Ruud Engels schreef:Er is maar 1 nadeel aan de D800 en dat is de bestandsgrootte, dat is dan op dit moment nog de enigste reden dat ik mijn D700 erbij heb.
Huh, die snap ik niet?
Dat is toch juist de grote stap waar je deze camera voor koopt?
Dan kon je net zo goed met de D700 aan de gang....
Ik koop geen camera om grotere bestanden te krijgen. In dat geval had ik dan inderdaad met alleen mijn D700 door kunnen blijven fotograferen.
Maar die extra MP's en andere functionaliteiten daar koop je de camera voor.

Door die hogere MP's krijg je inderdaad grotere bestanden (zeker als je zoals ik op 14bit en ongecomprimeerde RAW's fotografeer). Ik neem dat ook verder op de koop toe, maar het is misschien een mooie droom voor in de toekomst om met hogere MP's toch kleinere bestanden te krijgen :)

Verder, ik heb mijn D700 nog steeds tot mijn beschikking puur als ik weet dat ik nogal wat foto's ga maken die verwerkt moeten worden waar mijn iMac iets harder zou moeten gaan werken (voor zover die daar moe van wordt :P )
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910

Replay
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Replay » wo okt 16 2013 7:49 pm

Lekkere plaatjes, Ruud. Over contrast,licht,donker e.d. is wat te zeggen. Persoonlijk zou ik het ook ietsiepietsie donkerder maken maar dat is de keuze van de fotograaf.
Door het glas heen fotograferen is vrij lastig omdat de kleur van het glas een invloed heeft op de kleur in de foto. Tevens zitten er ook veel strepen en zwarte vlekken op van de inslagen van de puck. Ook het opspattende ijs dat tegen het glas zit kan hinderlijk zijn en je moet dus tussen alles heen manoeuvreren.
De stick kan heel veel hebben en zijn vrij 'rekbaar', zoals je laat zien op foto 7. Toch komt het regelmatig voor dat er afgebroken sticks op het ijs liggen :lol:
Foto 8, tsja, als die dollen er aan komen dan ga je automatisch een stukje naar achteren. Zeker nadat er eerder die avond al twee keer een puck over mijn hoofd gevlogen was toen die uit het veld geslagen werd. Ook kan het voorkomen dat de stick met het gebogen uiteinde over de boarding komt. Altijd opletten dus. :wink:

Foto 4, ik heb exact hetzelfde moment te pakken. Grappig.

Groeten Roel.

Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud Engels » do okt 17 2013 9:42 am

Replay schreef:Lekkere plaatjes, Ruud. Over contrast,licht,donker e.d. is wat te zeggen. Persoonlijk zou ik het ook ietsiepietsie donkerder maken maar dat is de keuze van de fotograaf.
Door het glas heen fotograferen is vrij lastig omdat de kleur van het glas een invloed heeft op de kleur in de foto. Tevens zitten er ook veel strepen en zwarte vlekken op van de inslagen van de puck. Ook het opspattende ijs dat tegen het glas zit kan hinderlijk zijn en je moet dus tussen alles heen manoeuvreren.
De stick kan heel veel hebben en zijn vrij 'rekbaar', zoals je laat zien op foto 7. Toch komt het regelmatig voor dat er afgebroken sticks op het ijs liggen :lol:
Foto 8, tsja, als die dollen er aan komen dan ga je automatisch een stukje naar achteren. Zeker nadat er eerder die avond al twee keer een puck over mijn hoofd gevlogen was toen die uit het veld geslagen werd. Ook kan het voorkomen dat de stick met het gebogen uiteinde over de boarding komt. Altijd opletten dus. :wink:

Foto 4, ik heb exact hetzelfde moment te pakken. Grappig.

Groeten Roel.
Thnx voor je reactie Roel.
Afgelopen zaterdag lag er toch ook nog een stick op het ijs die het begeven had in het heetst van de strijd. Vond het gewoon leuke platen om te zien hoeveel kracht er toch op zo'n ijshockeystick terecht komt.

Foto 4, volgens mij stonden we toen ook naast elkaar, denk dat als je de beelden goed over elkaar zou kunnen leggen dat je een hele aardige time laps van die actie kon maken :)
Groeten Ruud

Michele
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Michele » vr okt 18 2013 12:10 am

ben niet kapot van ijshockey, maar foto 3 vind ik wel strak.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com

Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud Engels » vr okt 18 2013 9:17 am

Michele schreef:ben niet kapot van ijshockey, maar foto 3 vind ik wel strak.
Ondanks dat er enkele spelelementen niet aanwezig zijn (geen puck, halve hockeystick) vind ik het persoonlijk ook een hele aardige plaat waar ik best een verhaal bij kan krijgen :)
Bedankt voor je reactie.
Groeten Ruud

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”