instellen Transcend Wifi kaart op een D300s
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
instellen Transcend Wifi kaart op een D300s
Beste Nikon aanhangers,
Na een debakel met een eye-fi kaart van sandisk ! ( afgebroken randje is in camera blijven zitten ) Ben ik overgestapt naar een 16 GB Transcend wifi kaart. Nu was het zo dat als ik de eye-fi in de camera deed deze meteen herkend werd door de camera!
Nu stop ik de transcend erin en er gebeurd niets. Wie kan mij zeggen hoe ik de instellingen moet zetten en of dat ik iets moet activeren.
Alvast bedankt.
Na een debakel met een eye-fi kaart van sandisk ! ( afgebroken randje is in camera blijven zitten ) Ben ik overgestapt naar een 16 GB Transcend wifi kaart. Nu was het zo dat als ik de eye-fi in de camera deed deze meteen herkend werd door de camera!
Nu stop ik de transcend erin en er gebeurd niets. Wie kan mij zeggen hoe ik de instellingen moet zetten en of dat ik iets moet activeren.
Alvast bedankt.
Z7 + 14-30 F4
D750
D300s + MB-D10
D810 + MB-D12
3x SB900
Tokina 10-17 Fisheye
Sigma 150-500 5.0-6.3
Nikor 12-24 4.0
Nikor 35mm 1.8
Nikor 14-24 2.8
Nikor 27-70 2.8
Nikkor 18-200 2.8 VR
[www.mooxs-media.nl][/url]
D750
D300s + MB-D10
D810 + MB-D12
3x SB900
Tokina 10-17 Fisheye
Sigma 150-500 5.0-6.3
Nikor 12-24 4.0
Nikor 35mm 1.8
Nikor 14-24 2.8
Nikor 27-70 2.8
Nikkor 18-200 2.8 VR
- Léon Obers
- Forumlid
Re: instellen Transcend Wifi kaart op een D300s
Aangaande een Transcend wifi kaart denk ik dat je hier op het forum de enige bent die zo'n kaartje gebruikt. Dus veel ervaring zal er niet te vinden zijn.
Wat geeft de gebruiksaanwijzing van het kaartje zelf aan, voor handelingen die je moet doen?
Wat geeft de gebruiksaanwijzing van het kaartje zelf aan, voor handelingen die je moet doen?
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Clublid
- Contacteer:
de fabrikant geeft aan. stop de kaart in je toestel installeer de app en voila het moet werken! Maar niets van dat.
Bij de eye-fi kaart gaf deze het gelijk in het menu aan! maar nu niets van dat.
Bij de eye-fi kaart gaf deze het gelijk in het menu aan! maar nu niets van dat.
Z7 + 14-30 F4
D750
D300s + MB-D10
D810 + MB-D12
3x SB900
Tokina 10-17 Fisheye
Sigma 150-500 5.0-6.3
Nikor 12-24 4.0
Nikor 35mm 1.8
Nikor 14-24 2.8
Nikor 27-70 2.8
Nikkor 18-200 2.8 VR
D750
D300s + MB-D10
D810 + MB-D12
3x SB900
Tokina 10-17 Fisheye
Sigma 150-500 5.0-6.3
Nikor 12-24 4.0
Nikor 35mm 1.8
Nikor 14-24 2.8
Nikor 27-70 2.8
Nikkor 18-200 2.8 VR
- yo-1
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Heb geen ervaring met deze dingen, maar met een klein beetje zoeken op 'transcend wifi setup' in Google vond ik wel snel deze:
http://mirrorlesscentral.com/transcend- ... lkthrough/
Ook kun je op http://nl.transcend-info.com/Support/DL ... sp?#Detail een handleiding downloaden.
Maar, wat ik hier snel uit afleid is dat na plaatsing van dit kaartje, je de camera in feite 'opwaardeert' of 'degradeert' (naar keuze) tot een 'hotspot/server', waarna je vanaf iPhone/iPad o.i.d. het kaartje kunt benaderen.
Mogelijk wordt íe in de camera ook pas actief zodra je een van de modi (browse bv.) geactiveerd hebt, dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk...
Johan
http://mirrorlesscentral.com/transcend- ... lkthrough/
Ook kun je op http://nl.transcend-info.com/Support/DL ... sp?#Detail een handleiding downloaden.
Maar, wat ik hier snel uit afleid is dat na plaatsing van dit kaartje, je de camera in feite 'opwaardeert' of 'degradeert' (naar keuze) tot een 'hotspot/server', waarna je vanaf iPhone/iPad o.i.d. het kaartje kunt benaderen.
Mogelijk wordt íe in de camera ook pas actief zodra je een van de modi (browse bv.) geactiveerd hebt, dat is mij ook nog niet helemaal duidelijk...
Johan
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II
- yo-1
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Ik kwam bij een ander merk SD-WiFi-kaartje nog volgende opmerking tegen: Is dit toevallig ook toepasselijk op de Transcend kaartjes:
https://www.fotospul.nl/flucard-pro-8gb ... tAodoXoAVA
Voor de volledige beschrijving hiervan:Voor Nikon cameras moet de weergave map ingesteld worden op "ALL" om de flucard menu functies te kunnen zien.
https://www.fotospul.nl/flucard-pro-8gb ... tAodoXoAVA
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II
-
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb een eye-fi kaartje van sandisk gehad en dat werkte goed totdat het kaartje afbrak in mijn camera met veel problemen daarna.
Maar van de transcend kaartje is gewoon een probleem als hij hem moet herkennen.
Maar van de transcend kaartje is gewoon een probleem als hij hem moet herkennen.
Z7 + 14-30 F4
D750
D300s + MB-D10
D810 + MB-D12
3x SB900
Tokina 10-17 Fisheye
Sigma 150-500 5.0-6.3
Nikor 12-24 4.0
Nikor 35mm 1.8
Nikor 14-24 2.8
Nikor 27-70 2.8
Nikkor 18-200 2.8 VR
D750
D300s + MB-D10
D810 + MB-D12
3x SB900
Tokina 10-17 Fisheye
Sigma 150-500 5.0-6.3
Nikor 12-24 4.0
Nikor 35mm 1.8
Nikor 14-24 2.8
Nikor 27-70 2.8
Nikkor 18-200 2.8 VR
- Léon Obers
- Forumlid
En is er bij dat afbreken niet meer beschadigd in de camera?
Werkt het nieuwe kaartje (of een ander kaartje) bijv. wel om gewoon foto's op te slaan?
Werkt het nieuwe kaartje (of een ander kaartje) bijv. wel om gewoon foto's op te slaan?
Inmiddels gelukkige bezitter van Transcend eye-fi card 16 GB.
ik heb toshiba geprobeerd maar kreeg ik niet aan de praat.
Transcend werkt anders dan Scandisk. Transcend is in de Nikon camera niet in het menu zichtbaar (NIKON D5100) echter hij is er wel en hij werkt.
ik had ook even moeite met het starten, maar daarna was het kinderspel.
(overigens kun je van Transcend per email en dat werkt supersnel, ondersteuning krijgen als het niet lukt)
bij mij werkte het zo: eerst de kaart upgraden naar 1.8 versie (zie uitvoerige uitleg op internet om dit te doen, tijdens upgraden camera niet aanraken, en doen wat ze in de uitleg laten zien, hou de tijd goed bij)
daarna is het kaart in camera plaatsen.
camera aanzetten en de power safe uitzetten (de spaarstand die zorgt dat de camera naar xx minuten uit zichzelf uitgaat of in slaapmodus gaat, moet uit staan, bij de D5100 kan dit niet dus zet alle instellingen dan op zo lang mogelijk (30 minuten)
dan is het gemiddeld een seconde of 30 wachten en dan ga je naar je wifi menu van de tablet, telefoon of laptop.
op een goed moment ziet hij de kaart en krijg je WIFI SD in de lijst te zien
die klik je aan
in de beschrijving staat het vaste wachtwoord 12345678
dat vul je in en je klikt op verbinden
je zult zien dat hij dan direct contact maakt.
daarna kun je via instellingen de kaart op tablet/laptop/telefoon instellen.
om in instellingen te komen, is het basisgebruikersnaam EN wachtwoord admin
dit moet je zelf wijzigen in iets wat je zelf kunt onthouden
ook het wachtwoord om wifi verbinding te krijgen met de kaart is aan te raden te wijzigen in een ander wachtwoord dan 12345678
ik heb de kaart nu een week en het werkt formidabel.
veel succes.
ik heb toshiba geprobeerd maar kreeg ik niet aan de praat.
Transcend werkt anders dan Scandisk. Transcend is in de Nikon camera niet in het menu zichtbaar (NIKON D5100) echter hij is er wel en hij werkt.
ik had ook even moeite met het starten, maar daarna was het kinderspel.
(overigens kun je van Transcend per email en dat werkt supersnel, ondersteuning krijgen als het niet lukt)
bij mij werkte het zo: eerst de kaart upgraden naar 1.8 versie (zie uitvoerige uitleg op internet om dit te doen, tijdens upgraden camera niet aanraken, en doen wat ze in de uitleg laten zien, hou de tijd goed bij)
daarna is het kaart in camera plaatsen.
camera aanzetten en de power safe uitzetten (de spaarstand die zorgt dat de camera naar xx minuten uit zichzelf uitgaat of in slaapmodus gaat, moet uit staan, bij de D5100 kan dit niet dus zet alle instellingen dan op zo lang mogelijk (30 minuten)
dan is het gemiddeld een seconde of 30 wachten en dan ga je naar je wifi menu van de tablet, telefoon of laptop.
op een goed moment ziet hij de kaart en krijg je WIFI SD in de lijst te zien
die klik je aan
in de beschrijving staat het vaste wachtwoord 12345678
dat vul je in en je klikt op verbinden
je zult zien dat hij dan direct contact maakt.
daarna kun je via instellingen de kaart op tablet/laptop/telefoon instellen.
om in instellingen te komen, is het basisgebruikersnaam EN wachtwoord admin
dit moet je zelf wijzigen in iets wat je zelf kunt onthouden
ook het wachtwoord om wifi verbinding te krijgen met de kaart is aan te raden te wijzigen in een ander wachtwoord dan 12345678
ik heb de kaart nu een week en het werkt formidabel.
veel succes.
als aanvulling op eerder bericht:
iedere keer als je de kaart wilt laten werken in combinatie met laptop/tablet of telefoon:
kaart in camera laten zitten
camera aanzetten (zonder powersafe)
ca. 30 seconden wachten
dan WIFI SD opzoeken in je lijst
aanklikken
(soms moet je het wachtwoord weer invullen, op mijn tablet iedere keer, op mijn laptop nooit)
klik verbinden
werk je op pc of laptop, dan moet je nadat je verbinding heb gemaakt met de kaart, naar internet, daar typ je het ip adres in de adresbalk van google.
dat ip adres staat in je instellingen, maar ook in de beschrijving.
zodra je dat gedaan hebt, start het scherm op van Transcend en zit je min of meer in je kaart.
Ik heb van deze ip een apart startbalkje gemaakt zodat ik in de pc of laptop niet iedere keer het ipadres hoef in te typen. Ik klik na verbinding te hebben met Wifi SD, op het tabblad en ik zit in mijn kaart.
Op de telefoon of tablet, installeer je de APP van WIFI SD (vind je via Google playstore) en zodra je contact hebt met WIFI SD op tablet of telefoon, klik je op de app en zit je er in, in de app wijst alles zich vanzelf.
iedere keer als je de kaart wilt laten werken in combinatie met laptop/tablet of telefoon:
kaart in camera laten zitten
camera aanzetten (zonder powersafe)
ca. 30 seconden wachten
dan WIFI SD opzoeken in je lijst
aanklikken
(soms moet je het wachtwoord weer invullen, op mijn tablet iedere keer, op mijn laptop nooit)
klik verbinden
werk je op pc of laptop, dan moet je nadat je verbinding heb gemaakt met de kaart, naar internet, daar typ je het ip adres in de adresbalk van google.
dat ip adres staat in je instellingen, maar ook in de beschrijving.
zodra je dat gedaan hebt, start het scherm op van Transcend en zit je min of meer in je kaart.
Ik heb van deze ip een apart startbalkje gemaakt zodat ik in de pc of laptop niet iedere keer het ipadres hoef in te typen. Ik klik na verbinding te hebben met Wifi SD, op het tabblad en ik zit in mijn kaart.
Op de telefoon of tablet, installeer je de APP van WIFI SD (vind je via Google playstore) en zodra je contact hebt met WIFI SD op tablet of telefoon, klik je op de app en zit je er in, in de app wijst alles zich vanzelf.
De vraag ging om een D3100 (dus voor hogere modellen moet het zeker werken).
Karin heeft gelijk; stap 1 is de meest belangrijke: upgraden van de Transcend wifi SD card (of dat nu 16 of 32 gb is). Stap 2; stel in het MENU van de camera in het Set UP gedeelte van Timers automatisch uit een persoonlijk profiel in. Alle instellingen op maximale tijd!! Dit omdat de camera idd niet de timers uit kan zetten. (powerinstellingen)
(bij fotograferen zonder gebruik te maken van de wifi van de card kun je die instellingen weer gewoon op kort zetten, dat in verband met de batterijduur.. )
Verder is het gewoon een kwestie van de handleiding volgen. Die dus echt NIET werkt als je bovenstaande stappen niet hebt gedaan.
Ik ben er erg tevreden over, nee het is niet supersnel dat je de foto wat groter kan bekijken maar voor € 60,00 (incluis verzendkosten) heb ik een 32 gig sd kaart (class 10) mét een cardreader én wifi transport.. Gewoon goed ding !!
Karin heeft gelijk; stap 1 is de meest belangrijke: upgraden van de Transcend wifi SD card (of dat nu 16 of 32 gb is). Stap 2; stel in het MENU van de camera in het Set UP gedeelte van Timers automatisch uit een persoonlijk profiel in. Alle instellingen op maximale tijd!! Dit omdat de camera idd niet de timers uit kan zetten. (powerinstellingen)
(bij fotograferen zonder gebruik te maken van de wifi van de card kun je die instellingen weer gewoon op kort zetten, dat in verband met de batterijduur.. )
Verder is het gewoon een kwestie van de handleiding volgen. Die dus echt NIET werkt als je bovenstaande stappen niet hebt gedaan.
Ik ben er erg tevreden over, nee het is niet supersnel dat je de foto wat groter kan bekijken maar voor € 60,00 (incluis verzendkosten) heb ik een 32 gig sd kaart (class 10) mét een cardreader én wifi transport.. Gewoon goed ding !!
- Léon Obers
- Forumlid
Bij de eerste vraag van @demoder ging het om de werking met een D300s (zie de titel van het onderwerp).AlexanderXperia schreef:De vraag ging om een D3100 (dus voor hogere modellen moet het zeker werken).
Overigens vraag ik me af hoe het WiFi SD-kaartje dan in een CF-slot van een D300s te zetten?
Er zijn wel adapters van SD naar het grotere CF-formaat, maar of het dan blijft werken? Ik heb er in ieder geval slechte ervaring mee.
De mate of het met hogere camera-modellen dan een D3100 of D5100 (zoals bij Karin) zou werken, goed of slecht, zit nog.
Camera's met een lichtmetalen body inplaats van plastic, schermen WiFi signalen af door "de kooi van Faraday". Dan hangt het af of het nog voldoende signaal kan doorlaten via een plastic deksel of zo (als die niet van lichtmetaal is)..
- Alex
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Leon; een d300s heeft dual slot; cf en sd
Reuze handig vond ik dat !
Zit echter niet op de d300 of d700
Reuze handig vond ik dat !
Zit echter niet op de d300 of d700