vliegreis vraag
- Michel87
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
vliegreis vraag
Hallo allen,
Ik ga over een aantal dagen een korte trip naar Tanzania maken. Uiteraard ga ik een paar dagen op safari en heb ik besloten mijn D700 + 24-70 en 70-200 & extender mee te nemen.
Nu heb ik een van de lenzen (70-200) 2ehands bij een particulier gekocht. Hier heb ik dus geen bon/factuur voor.
Om eventuele problemen uit te sluiten wou ik dus vragen hoe moeilijk hierover gedaan wordt bij de douane check? voor de overige spullen neem ik een kopie van de aankoopbonnen mee + ik zet het serienummer van de lens/camera op de factuur.
Is dit afdoende om zorgeloos te reizen met turkish airlines??
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Vriendelijke groeten,
Michel
Ik ga over een aantal dagen een korte trip naar Tanzania maken. Uiteraard ga ik een paar dagen op safari en heb ik besloten mijn D700 + 24-70 en 70-200 & extender mee te nemen.
Nu heb ik een van de lenzen (70-200) 2ehands bij een particulier gekocht. Hier heb ik dus geen bon/factuur voor.
Om eventuele problemen uit te sluiten wou ik dus vragen hoe moeilijk hierover gedaan wordt bij de douane check? voor de overige spullen neem ik een kopie van de aankoopbonnen mee + ik zet het serienummer van de lens/camera op de factuur.
Is dit afdoende om zorgeloos te reizen met turkish airlines??
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Vriendelijke groeten,
Michel
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: vliegreis vraag
Ook een particulier kan een verkoopbon uitschrijven.
Die heb je veelal ook nodig voor de verzekering.
Die heb je veelal ook nodig voor de verzekering.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik denk dat je je niet zo’n zorgen hoeft te maken.
Mensen gaan niet naarl Tanzania om objectieven of camera’s te kopen, dat weet de douane ook.
Ze letten bij inkomende vluchten meer op illegale dierlijke producten, als je uit Japan of de VS zou komen zouden ze daar iets scherper op kunnen zijn.
Mensen gaan niet naarl Tanzania om objectieven of camera’s te kopen, dat weet de douane ook.
Ze letten bij inkomende vluchten meer op illegale dierlijke producten, als je uit Japan of de VS zou komen zouden ze daar iets scherper op kunnen zijn.
En als je dan daadwerkelijk moeilijkheden verwacht kun je ook op de luchthaven van VERTREK (vooraf) vragen of ze willen vastleggen dat je de betreffende spullen van huis meeneemt en geen gezever wilt als je enige tijd later weer terugkomt...
Volgens mij heet dat een 'douaneverklaring'. Ik zou gewoon ff de douane telefoon bellen (gratis) 0800-0143, en vragen hoe je dit het beste kunt doen.
Volgens mij heet dat een 'douaneverklaring'. Ik zou gewoon ff de douane telefoon bellen (gratis) 0800-0143, en vragen hoe je dit het beste kunt doen.
Wat ik nog wel eens doe, is een lijst maken van alles wat meegaat, inclusief serienummer (is ook handig mochten dieven je spullen ontvreemden), en die bij de Doaune laten afstempelen. Lukt meestal wel, maar kost wel tijd omdat ze het controleren wat ze tekenen.
Jaap
Jaap
Mee eens. Ik ben zelf al verschillende keren naar de VS geweest met apparatuur (geen camera's en niet zakelijk) die je daar flink goedkoper kunt aanschaffen, maar heb nog nooit een aankoopbon hoeven tonen.yzf1kr schreef:Ik denk dat je je niet zo’n zorgen hoeft te maken.
Je kunt als je twijfelt inderdaad ook even contact opnemen met de douane.
Voor profs/bedrijven gelden wel wat regels (zoek maar eens op ATA carnet).
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Als je je spullen hebt geregistreerd bij nikon.nl dan kun je een
printje maken van je lijst van aangemelde spullen met serienummer.
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dat was ook mijn gedachte. Je kunt dan zelfs met terugwerkende kracht registreren. Maakt niet uit of je de spullen in de winkel of particulier hebt gekocht, nieuw of tweedehands.Matthieu schreef:Als je je spullen hebt geregistreerd bij nikon.nl dan kun je een
- Michel87
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hallo allen,
Dank voor de reacties!! inmiddels terug uit Tanzania, allemaal goed gegaan !
Ik heb een kopie van het verzekeringsblad met serienummers en dergelijke meegenomen, uiteindelijk niet nodig gehad gelukkig
Dank voor de reacties!
Groetjes,
Michel
Dank voor de reacties!! inmiddels terug uit Tanzania, allemaal goed gegaan !
Ik heb een kopie van het verzekeringsblad met serienummers en dergelijke meegenomen, uiteindelijk niet nodig gehad gelukkig

Dank voor de reacties!
Groetjes,
Michel