leuke flitser voor mijn d3100?

Discussies over flitsers
angeliquekataiya

Re: leuke flitser voor mijn d3100?

Bericht door angeliquekataiya » zo okt 20 2013 11:53 pm

Nogmaals dit waren de snel gemaakte test fotos voor jullie om even aan te geven wat ik ermee bedoelde.lekker charmant ook zo één zak luiers op tafel haha

Maar even terug te komen op de flitsers. Ik wil inderdaad één flitser die ik kan kantelen en dat kan de sb400 maar alleen verticaal. Is één flits beter als je hem ook van links naar rechts kan draaien? ik zie wel goeie revieuws
Staan over de sb 400. wat is het verschil tussen de flitsers dan? Waar voor verschil zie je der mee op de foto?
en ja in het begin zal het wat lastiger zijn om ermee te fotograferen maar ik wil graag...en heb engelen geduld.dus dat komt wel goed

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » ma okt 21 2013 12:16 am

De zwarte vlekken die je zowel onder in bij de eerste foto als op de zijkant van de tweede foto zie, die komen van je objectief af.
De oorzaak is, je heb groothoek gebruikt, met 18 mm die foto's gemaakt met flitsen van de ingebouwde flits.

De sb400 kan de kop alleen naar boven.
Maar volgens mij kan bij de sb700 de kop omhoog en ook zowel naar rechts als links draaien.
Deze kost rond de € 250,00 nieuw in de winkel, dan wel ff shoppen, kan je geld besparen.

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » ma okt 21 2013 12:27 am

Afbeelding
succes verder , lees de linken doe je voordeel er mee.
1 gebounced met plafon met de metz44af-41n
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
kijk eens naar exif gegevens.

tip
http://howto.cnet.com/8301-11310_39-574 ... your-dslr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door a vgastel op ma okt 21 2013 7:32 am, 3 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » ma okt 21 2013 12:40 am

ff een rectivicatie

volgens mij heb je de zonne kap op je objectief gehad en binnen zo foto's gemaakt op 18 mm

angeliquekataiya

Bericht door angeliquekataiya » ma okt 21 2013 12:42 am

Hoi ja precies!! Dat las ik net en wou zeggen dat is precies wat ik bedoel! En toen stond er ineens één foto van in één bericht.
Dat bedoelde ik... bekend probleem met 18 mm fotograferen met deze lens. De 18 55 heeft het ook maar dan stuk kleiner.
Zie je ben niet gek :-p

Nogmaals ben inmiddels bekend met de belichtings driehoek! Ik weet hoe ik alles in moet stellen (kan ook niet echt moeilijk zijn na wat info) en ja tuurlijk kan ik hem nog vaak genoeg beter aanpassen. Maar ben er hard mee bezig.maar nogmaals dit waren snel fotos voor voorbeeld...niet gekeken naar instellingen op dat moment maar dat was misschien niet zo handig op één site als deze haha.

Maar de 700 is beter maar mag in vragen in wat hij precies beter is?

angeliquekataiya

Bericht door angeliquekataiya » ma okt 21 2013 12:44 am

Casanova56 schreef:ff een rectivicatie

volgens mij heb je de zonne kap op je objectief gehad en binnen zo foto's gemaakt op 18 mm

ik heb nog nooit de zonne kap gebruikt ligt nog in de doos.
Dat is toch alleen voor buiten? Of zie ik dat verkeerd. Ik heb de lens pas een paar dagen

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » ma okt 21 2013 12:59 am

angeliquekataiya schreef:
Casanova56 schreef:ff een rectivicatie

ik heb nog nooit de zonnen kap gebruikt ligt nog in de doos.
Dat is toch alleen voor buiten? Of zie ik dat verkeerd. Ik heb de lens pas en paar dagen
Ja, de zonnen kap is ook voor buiten, maar is ook een bescherming voor je glas van je objectief.
Trouwens ik durfde toendertijd met mijn D3200 mijn ISO op 1600 te zetten met binnen foto's maken in een Fort in Belgie.

Heb sinds kort ook een D7000 met daarop een Tamron 17-50 non vc er op zitten.

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » ma okt 21 2013 1:02 am

Zonnekap eigenlijk ten alle tijden gebruiken
Ik zou de SB-400 meer zien als een iets uitgebreidere cameraflitser.
De SB-400 is wel mooi compact, uiterst draagbaar, heeft verstelbare reflector in één richting en kan via het cameramenu van de D3100 ook nog manueel ingesteld worden. (wat overigens niet bij alle DSLR's kan). Dat is het zo'n beetje.

De SB-700 kan véél meer, zoals CLS, (ook als "master", je moet dan wel een extra flitser als "remote" hebben), kop kan in twee richtingen versteld worden, groter richtgetal, zoomreflector, gebruik kleurgels, ed
Daartegenover staat dat de SB700 groter, zwaarder en twee keer zo duur is, en door de grotere keuzemogelijkheid ook lastiger te bedienen is.

Mijns inziens: als budget het toelaat, afmetingen geen probleem vormt, leren instellen geen probleem is, ga voor de Sb-700.
de SB-400 is eigenlijk gewoon een krachtigere popflash die je kan bouncen terwijl je met een SB-700 zowat ALLES kan doen.

TIPHou deze even in gedachten.
kijk ook eens naar een 35mm of 50mm prime lens voor binnen en zeker bij die kleine van je kan wel eens verrekte leuk zijn.
http://www.cameralabs.com/reviews/Nikon ... ared.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cameralabs.com/reviews/Nikon ... ktiv_test/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cameralabs.com/reviews/Nikon ... 0mm_f1-8G/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert

Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D

ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***

Bericht door ben42 » ma okt 21 2013 1:22 am

Casanova56 schreef: Dat is toch alleen voor buiten? Of zie ik dat verkeerd. Ik heb de lens pas een paar dagen
Een zonnekap is eigenlijk een verkeerde benaming.
De zonnekap dient er voor om licht dat van buiten de beeldhoek komt die je aan het fotograferen bent zoveel mogelijk niet op de lens te laten houden. Vaak denken we dat dit alleen voor fel licht zoals de zon zo is. Maar dat is veel te beperkt. Overal waar licht is, is er ook licht dat niet bijdraagt aan het beeld maar eventueel wel op de lens kan vallen. Als we binnen fotograferen met b.v. 1 schemerlamp, heeft die lamp hetzelfde effect als de zon, het verlicht het object, maar als het ook nog op de lens schijnt (buiten beeld) dan moet dat zoveel mogelijk worden afgeschermd.
Niet de absolute hoeveelheid licht is van belang, maar de verhouding van wat van het object terug komt en wat direct op de lens schijnt, die verhouding veranderd niet doordat het donkerder is.

Zelf gebruik ik de zonnekap altijd, behalve als ik aan het flitsen ben. Heel vaak zal het verschil minimaal zijn, zowel buiten als binnen, maar soms maakt het een groot verschil.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » ma okt 21 2013 1:25 am

Hier een tip op wat Bert schreef van prime objectieven.

Wil je zowel de AF S 35mm als de AF S 50mm kopen, kijk dan eens zowel hier op Aangeboden/gevraagd als op Mp voor een tweedehands.
Per stuk kost zo'n objectief tweedehands rond de € 125,00, maar reken dan wel ff de reiskosten erbij.
Nieuw is de prijs in de winkel rond de € 170,00.

angeliquekataiya

Bericht door angeliquekataiya » ma okt 21 2013 1:28 am

Ja, de zonnen kap is ook voor buiten, maar is ook een bescherming voor je glas van je objectief.
Trouwens ik durfde toendertijd met mijn D3200 mijn ISO op 1600 te zetten met binnen foto's maken in een Fort in Belgie.

Heb sinds kort ook een D7000 met daarop een Tamron 17-50 non vc er op zitten.[/quote]

Ik heb pakket met filters gekocht.waaronder uv bescherm
filter.
Ook daar zijn eindeloze discussies over of het voor of nadelig zou zijn.maar ik heb ze wel tegen krassen.en ook nog wat andere... Of dat
wat is moet ik nog x uittesten.maar had je geen last van ruis?
Deze lens heb ik gekocht om wat mee
r te leren met fotografie.ik heb de camera al zoveel jaar eigenlijk en steeds wilde ik er meer mee doen.nu eindelijk doe ik het ook echt

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » ma okt 21 2013 1:30 am

Ben 42

Kijk eens goed hoe [quote][/quote] lees het bericht nog maar eens :wink2:
mvgr bert

Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D

ben42
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***

Bericht door ben42 » ma okt 21 2013 1:35 am

angeliquekataiya schreef: Maar de 700 is beter maar mag in vragen in wat hij precies beter is?
De SB700 heeft een groter richtgetal en kan dus meer licht geven. Vooral bij een bounce (flitsen via een muur of plafond of ander object) is dat vaal wel nodig.
De SB700 kan in twee richtingen draaien, naar boven en links-rechts.
De SB700 kan door de wat geavanceerdere toestellen op afstand bestuurd worden door de ingebouwde flitser. (Dan heb je twee flitsers een op de camera en de SB700). Dit kan ook met meerdere flitsers in meerder groepen. B.v. de D7000 en de D7100, maar niet op de 3000 en 5000 serie.
De SB700 kan zoomen. (Voordeel is dat in de telestanden de flitser een klein beetje verder kan flitsen). Nadeel is dat in de groothoek standen de oppervlakte van waar het flitslicht vandaan komt vrij klein is. Dit geeft daardoor in groothoek stand wat harder licht.
De SB700 kan flitsers op afstand besturen. (Moet je meerdere flitsers hebben).
De SB700 zal bij eenzelfde flitshoeveelheid sneller opladen.
De SB700 komt met een diffusor kap, een amber kap (voor combinaties met kunstlicht) en een groene kap (voor combinaties met TL en/of spaarlampen). En een voetje om de flitser OFF-camera te gebruiken.

Voor het gebruik van flitsers zijn er een beetje twee groepen mensen.
1. Mensen die de flits gebruiken omdat er niet voldoende natuurlijk licht aanwezig is. Maar dit bij voorkeur vermijden.
2. Mensen die flitsen creatief inzetten en hier met overigens veel kennis heel mooie resultaten weten te krijgen.

Er zijn ook mensen die er soms voor kiezen onder groep 1 te vallen en er soms voor kiezen onder groep 2 te vallen.

Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » ma okt 21 2013 1:57 am

angeliquekataiya schreef:Ja, de zonnen kap is ook voor buiten, maar is ook een bescherming voor je glas van je objectief.

Heb sinds kort ook een D7000 met daarop een Tamron 17-50 non vc er op zitten.
__________________________________________________________________________________________________________________________________

Dit hier onder is geschreven door angeliquekataiya

Ik heb pakket met filters gekocht.waaronder uv bescherm
filter.
Ook daar zijn eindeloze discussies over of het voor of nadelig zou zijn.maar ik heb ze wel tegen krassen.en ook nog wat andere... Of dat
wat is moet ik nog x uittesten.maar had je geen last van ruis?
Deze lens heb ik gekocht om wat mee
r te leren met fotografie.ik heb de camera al zoveel jaar eigenlijk en steeds wilde ik er meer mee doen.nu eindelijk doe ik het ook echt[/quote]

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

Dit hier onder is geschreven door mij, Casanova56

Ja, hier is al eindeloze discussie's geweest voor filter gebruik op een objectief.
Daar zijn zowel voor- als tegenstanders van.
Voor mij is het gewoon bescherming van de frontglas van je objectief.

Trouwens word lid van de Nikon Club Nederland, dan kan je ook op de regiodagen/avonden komen in den lande.

angeliquekataiya

Bericht door angeliquekataiya » ma okt 21 2013 7:37 am

Ja sorry ik schrijf dit alles op en mobieltje.. Maar echt waardeloos haha het ging helemaal fout.
ik antwoord straks wel via de com.lijkt mij handiger

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”