Stroom verbruik D200

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Plaats reactie
Cor_D

Stroom verbruik D200

Bericht door Cor_D » di aug 15 2006 1:41 pm

Ik heb een vraag, is het normaal dat als je de camera niet gebruikt
je na een dag al 15% van de accu capaciteit kwijt bent?
Bij navraag bij de leverancier is dit normaal bij digitale camera's, bij nikon wisten ze niets van dit probleem, maar konden er ook niets van zeggen omdat ze met opstart problemen zaten met het nieuwe reparatie centre. Ik had een D70 en daar leek het wel of de accu nooit leeg ging..
Dus dat was wel vreemd met die D200 , nu moet je zeker wel reserve
accu's hebben.

Cor

hjanssen

Bericht door hjanssen » di aug 15 2006 2:29 pm

In het begin heb ik die problemen ook gehad, zelfs met een grip met 2 accu's en na een tijdje was alles leeg in één nacht. Na reparatie, iets in de interne voeding, géén probleem meer.

De D200 geeft de accucapaciteit wel veel nauwkeuriger aan dan een D70, die raakte nooit leeg en dan ineens in een paar foto's, vandaar dat er nu dat 3de contactje op je batterij zit.

walt001m

Bericht door walt001m » di aug 15 2006 5:42 pm

Ik ken dit probleem niet. Mijn accu's gaan niet achteruit in capaciteit als de camera uitstaat.

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di aug 15 2006 6:48 pm

Bij ook ook (vrijwel) niet... Sorry :oops: :)

hjanssen

Bericht door hjanssen » di aug 15 2006 7:17 pm

Ik zou even goed gaan bijhouden wat de camera precies doet met zijn batterijgedrag: ontladen per nacht, hoeveel foto's per lading ed.. Ik had klachten vanaf het begin(12-05), maar ik moest er rekening mee houden dat het display groter was, grotere sensor, iets minder foto's dan de D70 etc.. Nooit de 1800 gehaald van de folder. De camera ging def. kapot 14 dagen voor mijn vakantie, geluk in 10 dgaen gerepareerd. En toen bleek iets dat ik allang vermoede.

Sindsdien nooit meer een probleem gehad.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » di aug 15 2006 9:30 pm

Met de eerste ladin van mijn beide accu's heb ik niet zo lang gedaan, net alsof ze nog tot leven gewekt moesten worden. Het gaat nu vrij lang mee, ook als de camera uit staat. Als hij uit staat verbruikt hij stroom voor de viewfinder (wordt donker als je de accu verwijdert) en de LCD voor het resterend aantal foto's. Ook wordt de klokbatterij langzaam opgeladen. Als die vol is, dan scheelt dat ook weer. Ik heb geen grip, omdat ik de camera zo juist lekker in de hand vind liggen, dus daar heb ik geen ervaring mee.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Dirk Wisman

Bericht door Dirk Wisman » di aug 15 2006 11:46 pm

Dit is mij zwaar tegengevallen.
Het boekje en reclame hebben het over tot wel 1600 opnamen.

Ik heb een grip, dus 2 batterijen, de lagere school en goedheid in de mens leert mij dat ik dan tot 3200 opnamen moet kunnen maken.

De praktijk is dat ik tussen de 200 en 400 opnamen per batterij kan maken.

400: bij gebruik 50mm af 1.8, lcd alleen gebruiken om camerainstellingen te wijzigen. Af ten toe flitsen
200: bij gebruik 80-400 van Nikon. lcd alleen gebruiken om camerainstellingen te wijzigen. En af en toe wat foto's te bekijken.

Een volle batterij (100%) geeft na 5 dagen 98% (met 1 gemaakte opname). Het leeglopen zonder oorzaak valt dus mee.

De kreet 1600 is echter een RECLAMELEUGEN.

'T blijft gelukkig wel een fijne camera

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » di aug 15 2006 11:53 pm

Ik moet zeggen dat ik 'altijd' (is 'n groot woord hè) rond de 350 à 400 opnamen maak per accu... Ik had meer verwacht, maar 1600 per accu vind ik dan ook wel weer heel veel. Heb ik in reclame niet gezien (let ik ook niet echt op)

Ik gebruik een VR lens en dat vergt, als hij gebruikt wordt, ook weer stroom. Foto's terg kijken doe ik haast niet dus LCD gaat alleen aan voor bep. instellingen.

Ik heb 2 accu's maar moet zeggen dat ik zeker aan een 'reserve' 3e accu zit te denken...

Ciaooo!

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Karel Giesen » wo aug 16 2006 12:22 am

Heb je de accu's de eerste keer echt goed opgeladen? Als je de eerste keer met half opgeladen accu's begint gaat het onmiddellijk mis! Dan lopen ze inderdaad binnen de kortste keren leeg en kost het een flink aantal keren opladen en helemaal leeg maken voordat ze op volle capaciteit zijn.

Als je de handleiding naleest kun je zien onder welke standaardomstandigheden het aantal opnamen per acculading wordt bepaald. Kijk je elke foto terug, zoom je veel in (met een flinke zoomlens en VR), stel je veel (vaak) scherp voordat je een foto maakt, gebruik je vaak je flitser ...dat zijn allemaal factoren die er voor zorgen dat je minder foto's met een acculading kunt maken. Het nulverbruik (ook als je de camera aan laat staan) is laag. Dat zou niet de oorzaak mogen zijn, behalve als er iets niet goed is in de camera.

groet,

Karel

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”