Hallo Nikon liefhebbers,
Heb me net ingeschreven hier. Zowiezo uit interesse, maar ook omdat ik een vraagje heb...
Mijn D3100 vertoonde vandaag ineens een deels zwart beeld. In liggend formaat ongeveer 1/3 van het beeld.
Ik kreeg het niet weg. Lens verwisseld... Zelfde. En heb toen (dacht doe maar wat) via menu de spiegel laten opklappen en weer terug.
Daarna kon ik weer verder plaatjes maken. Nikkus aan de hand verder..
Mijn vraag is. Wat is er dan aan de hand? Kleine bug? Storing? Onderhoud? (laatste niet logisch want nieuw)
Of is de camera kaduk. En moet ik terug naar de winkel.
Groetjes, Joop
PS. Alvast bedankt voor jullie Expert antwoorden.
D3100. Ineens een deels zwart beeld
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D3100. Ineens een deels zwart beeld
Hoi Joop,
welkom op dit leuke en gezellige forum!
Het klínkt alsof je een sluiterprobleem hebt (of eigenlijk had); kon je wel een foto maken?
Als het nu weer weg is, zou ik het toch scherp in de gaten houden; heb je nog garantie?
(we zijn niet allemaal experts hoor, meer ervaringsdeskundigen).
Groet Danny
welkom op dit leuke en gezellige forum!
Het klínkt alsof je een sluiterprobleem hebt (of eigenlijk had); kon je wel een foto maken?
Als het nu weer weg is, zou ik het toch scherp in de gaten houden; heb je nog garantie?
(we zijn niet allemaal experts hoor, meer ervaringsdeskundigen).
Groet Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Joop,
Ergens (ver weg) in vele handboeken staat dat er mysterieuse electrische storingen kunnen voorkomen.
Een reset (groene knopjes) kan soms de oplossing zijn, maar dat wist vele gemaakte instellingen.
Heb je de (mislukte) beelden kunnen opslaan?
Zo ja, laat ze dan even zien (in de EXIF informatie kunnen aanwijzingen zitten).
Je kan natuurlijk altijd rechtstreeks per mail of telefoon contact opnemen met Nikon (http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) daar zitten kenners die meer weten.
Groeten, Gijs
Ergens (ver weg) in vele handboeken staat dat er mysterieuse electrische storingen kunnen voorkomen.
Een reset (groene knopjes) kan soms de oplossing zijn, maar dat wist vele gemaakte instellingen.
Heb je de (mislukte) beelden kunnen opslaan?
Zo ja, laat ze dan even zien (in de EXIF informatie kunnen aanwijzingen zitten).
Je kan natuurlijk altijd rechtstreeks per mail of telefoon contact opnemen met Nikon (http://www.nikon.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) daar zitten kenners die meer weten.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Ik ben bang dat er iets hapert aan het mechanisme van de spiegel.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos