Camera calibratie
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Camera calibratie
Hey,
Mijn camera moet gecalibreerd worden enkel weet er iemand hoelang ik camera & lenzen dan ongeveer kwijt ben en hoeveel me dat kost?
Moet ik mijn camera daarvoor opsturen naar Nikon of kan een fotowinkel dit ook doen?
Het is voor een Nikon D90.
Groetjes
Mijn camera moet gecalibreerd worden enkel weet er iemand hoelang ik camera & lenzen dan ongeveer kwijt ben en hoeveel me dat kost?
Moet ik mijn camera daarvoor opsturen naar Nikon of kan een fotowinkel dit ook doen?
Het is voor een Nikon D90.
Groetjes
EV Shots Photography - Musicphotographer
http://www.evshotsphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.evshotsphotography.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
Re: Camera calibratie
Google eens op Chipclean. Zit in de buurt van Nijmegen, werkt op afspraak en is dan klaar terwijl je wacht.
Heb er zelf erg goede ervaringen mee - en er zijn er meer hier.
Heb er zelf erg goede ervaringen mee - en er zijn er meer hier.

- Robert
- Clublid
- Contacteer:
Een Nikon D90 heeft geen fine tune instelling waarmee een objectief gekalibreerd kan worden.
groeten Robert
-
- Clublid
- Locatie: Op het mooie eiland Walcheren, net achter de duinen en het waanzinnige brede strand!
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hallo Elena;
Ze calibreren je lenzen t.o.v. je camera!
Beeldsensor reinigen doen ze ook.
Voor prijzen en dergelijke kijk even bij chipclean.nl.
Heb daar goede ervaringen!
Je kunt je spullen afleveren bij de dichtst bijzijnde dropbox of er zelf naar toe gaan na een afspraak gemaakt te hebben.
Succes.
Gr Jan
Ze calibreren je lenzen t.o.v. je camera!
Beeldsensor reinigen doen ze ook.
Voor prijzen en dergelijke kijk even bij chipclean.nl.
Heb daar goede ervaringen!
Je kunt je spullen afleveren bij de dichtst bijzijnde dropbox of er zelf naar toe gaan na een afspraak gemaakt te hebben.
Succes.
Gr Jan
1 D300 en 1 hele mooie FF Body met best wat mooi Nikon glas. Carbon statief, schommelkop en enig ander los spul.
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Contacteer:
Sorry voor mijn post hier, dit is niet bedoeld als topic kapen oid. maar meer om geen 2e topic te openen.
Ik heb en 2e hands D80 gekocht en wil binnenkort ook langs gaan in Nijmegen om hem even schoon te laten maken i.v.m. wat stof op de sensor. Heeft het zin om ook mijn objectieven te laten calibreren? Ik heb een 18-70 (word binnenkort een 16-85 VR) en een 70-300 VR.
Ik heb en 2e hands D80 gekocht en wil binnenkort ook langs gaan in Nijmegen om hem even schoon te laten maken i.v.m. wat stof op de sensor. Heeft het zin om ook mijn objectieven te laten calibreren? Ik heb een 18-70 (word binnenkort een 16-85 VR) en een 70-300 VR.
-
- Clublid
- Locatie: Op het mooie eiland Walcheren, net achter de duinen en het waanzinnige brede strand!
Zie bericht van Robert, (Erpeewee)
Is mogelijk dat het calibreren van je lenzen bij D90 niet kan.
Heb zelf geen D90, maar is op te zoeken.
Kun je eventueel via mail vragen daar, is voor die Brabanders ook geen probleem
Gr Jan
Is mogelijk dat het calibreren van je lenzen bij D90 niet kan.
Heb zelf geen D90, maar is op te zoeken.
Kun je eventueel via mail vragen daar, is voor die Brabanders ook geen probleem

Gr Jan
1 D300 en 1 hele mooie FF Body met best wat mooi Nikon glas. Carbon statief, schommelkop en enig ander los spul.
-
- Clublid
Roy, als je denkt Back of Frontfocus te hebben is het zinvol.
Alleen weet ik niet of het bij jou camera kan.
Sensor schoon maken kan.
Gr Jan
Alleen weet ik niet of het bij jou camera kan.
Sensor schoon maken kan.
Gr Jan
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Contacteer:
Volgens mij niet echt, de onderwerpen zijn volgens mij altijd wel scherp. Vroeg het me meer af of het zinvol is zodat de objectieven optimaal met de body matchen. Maar als een D90 geen finetune mogelijkheid heeft dan heeft de D80 dat denk ik ook niet.
D90 kan je niet gebruiken om een objectief daarop te fine-tune.
Als je een Back of Front focus probleem heb met een objectief icm met de D90 dan moet je naar Nikon Beverwijk.
Zij kunnen het Objectief wel kalibreren
Kroontje
Als je een Back of Front focus probleem heb met een objectief icm met de D90 dan moet je naar Nikon Beverwijk.

Kroontje
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
En idem voor de D80.Kroontje schreef:D90 kan je niet gebruiken om een objectief daarop te fine-tune.
Als je een Back of Front fous probleem heb met een objectief icm met de D90 dan moet je naar Nikon Beverwijk.
Spul waarmee je foto's maakt...
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste EV,
re: camera moet gecalibreerd worden
Hoe kom je tot die conclusie (of is er sprake van een taalverwarring) , en wat zou er gejusteerd moeten worden?
Volgens mij is de importeur/verdeler en het door haar aangewezen reparatiebedrijf het enige goede adres.
Zie voor vlaanderen http://www.nikon.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
re: camera moet gecalibreerd worden
Hoe kom je tot die conclusie (of is er sprake van een taalverwarring) , en wat zou er gejusteerd moeten worden?
Volgens mij is de importeur/verdeler en het door haar aangewezen reparatiebedrijf het enige goede adres.
Zie voor vlaanderen http://www.nikon.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)