Ruim twee weken geleden werd ik benaderd of ik een teamfoto van VV Gestel 8 wilde maken.
Het is een "gelegenheidselftal" dat competitie speelt zonder te trainen en waar de derde helft belangrijker is dan de eerste en de tweede

Aangezien de buurman van mij hier leider is, en zijn zoon keeper is kun je met de goede verstandhouding die we met elkaar hebben zoiets dus niet weigeren.
Het was voor mij de eerste keer dat ik een teamfoto heb mogen maken en ik moet zeggen, tevreden ben ik niet, maar met het resultaat ben ik ook niet ongelukkig als je de teamfoto bekijkt die ze momenteel gebruiken op de website van de vereniging.
Huidige foto, die op de website staat:

Ondanks dat ik had gevraagd en aangegeven dat ik toch iets meer tijd nodig had, was het toch weer op het laatste moment vlug, vlug een paar foto's maken en kon ik nog net een paar spelers op een andere positie zetten.
Des al niet te min, zag ik achteraf toch de nodige minpunten:
- Gaten tussen de spelers op de onderste rij.
- De spelers stonden niet exact in het midden van de goal. Hierdoor heb ik een deel van de goal weg gesneden om e.e.a. symmetrisch proberen te plaatsen.
- Spelers stonden of zaten niet allemaal op dezelfde manier.
- Bal niet bij de middelste speler neer gelegd of gebruik gemaakt van meerdere ballen.
In ieder geval onderstaand het resultaat wat ik er uiteindelijk van gemaakt heb, ik ben dus benieuwd naar jullie op en/of aanmerkingen:
1.

Aangezien ik toch aanwezig was, heb ik gelijk gebruik gemaakt om een paar foto's van de wedstrijd te schieten.
Voetbal had ik nog nooit eerder gefotografeerd, dus ook hier was ik "zoekende" en naar mate de wedstrijd vorderde heb ik wat instellingen etc. aan kunnen passen wat uiteindelijk toch een paar leuke foto's opleverde.
Al met al toch ook een leuke, en achteraf een leerzame middag gehad.
De overige foto's staan op mijn website.
2.

3.

4.