Dit jaar hadden wij een reis geboekt naar Zuid Afrika. Een week voor vertrek kregen we te horen dat de reis niet door kon gaan. We hadden dus bij OAD geboekt. Wat een pech! Het hele jaar verheug je op die reis en uitgerekend deze reis moest aan onze neus voorbij gaan. Alle gelden die we hadden betaald kregen we terug, dat dan weer wel. We hebben dus in een hele korte tijd een andere reis moeten uitzoeken. Onze zoon die ook mee zou gaan naar Afrika stelde voor om "dan maar naar de Rocky Mountains" te gaan.Via de Rocky`s door naar Yelowstone park was de bedoeling. Daar zou het zomaar herfst kunnen zijn, ook niet verkeerd toch?. Okè doen we dat toch? Het geld wat we anders terug zouden krijgen werd nu besteed voor deze reis. Alles wat minder was kregen we terug, wat ook netjes dezelfde week nog is gedaan door onze reisburo met de grote "D". Echter twee dagen voor vertrek naar Denver besloot de Amerikaanse regering om alle Nationale parken maar eens dicht te gooien. Diepe diepe zucht...Al met al is het toch een hele fraaie reis geworden. Iets waar je totaal niet op gerekend had is toch nog goed gekomen.
We werden getrakteerd op prachtige routes die mijn zoon had uitgestippeld.

Een kleine greep uit de berg foto`s die ik allemaal nog moet uitzoeken zal ik hier tonen. Oh ja, we hebben denk ik alle jaargetijden meegemaakt tijdens ons verblijf in Colorado,Utah, Nevada en Wyoming. Lekker warm weer, zandstorm, sneeuw met bitter koude wind en een heerlijke najaars zonnetje

Oh er kan een foto van mijn zoon tussen zitten, die schiet met een Olympus. Excuus daarvoor.
1)
Geen file probleem aldaar.
2)
We waren in precies de goede periode om de spierwitte berkenbomen in de goud gele kleuren aan te treffen.
Update
3)
Update
4)
Update
5)
Update
6)
Update
7)
Links op deze foto zie je nog een stukje van de stoomtrein en de wagons waar wij in zaten. Het was een oude smalspoor stoomloc van Durango naar Silversprings een ritje van "slechts drie uur" over een heel smal hobbelig spoortje over een heel smal richeltje langs hele diepe ravijnen. Dood en dood eng maar de moeite dubbel en dwars waard geweest.
Update
8.
Update
9) Brice Canyon. Deze was wel open omdat de staat Utah de kosten daarvan voor haar eigen rekening nam. Het kostte ze anders teveel toeristen.
Update
10)
En om dan toch wat van die mooie oranje-terracotta-achtige kleur te laten zien een foto uit de camera van mijn zoon, een Olympus EPL3. Niet bewerkt omdat dit zo als Jpeg uit zijn camera komt rollen.
Verschil tussen de ene laptop met LR 5 en een andere laptop met LR 4. De donkere foto`s kwamen uit een nieuwe laptop met LightRoom 5 en de lichter gemaakte foto`s uit een Laptop met LightRoom 4.

Of het er allemaal beter op is geworden? Ik heb dit effe snel gedaan omdat ik eigenlijk al in bed had moeten liggen.

Het staat allemaal niet in beoordeling maar ik ben toch benieuwd wat ik er volgens julie nu van gebakken heb?
Dit was een kleine greep uit onze vakantie foto`s. Geen Afrika maar de VS heeft ook een prachtig stuk natuur en is onmetelijk groot.
M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.