Mijn F100 is binnen !

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » do okt 04 2007 12:54 pm

Bedankt voor de leuke en lovende reacties.

Het is geen alchemie hoor wat ik doe :) Gewoon zorgen dat de basis, in dit geval een hi-res scan in orde is.

Met een bestand van 22,1Mb ben je ook in staat om een kwalitatief goede uitsnede te maken, in ieder geval makkelijker dan bij een 6Mb uit een D70s.
Als je vervolgens de basisprincipes van beeldbewerking onder de knie hebt kun je tot prima resultaten komen.

Ik ga hier wel mee door maar het zal niet de digitale fotografie vervangen, de workflow is immers tijdrovender dan bij digitaal.

Zoals al eerder gemeld is de voornaamste reden om analoog te gaan het gevoel dat de brandpuntafstanden van mijn objectieven voor mij op analoog (dus geen DX-factor x 1,5) veel beter tot hun recht komen. Dat gevoel wordt bevestigd als ik door de zoeker kijk en de resultaten zie.

Verder dwingt het mij tot beter kijken en bewuster fotograferen, met digitaal schiet je toch snel een reeks weg.

Frederix

Bericht door Frederix » vr okt 05 2007 7:07 pm

SwederD70 schreef:jaja, zie je wel, je wilt gewoon weten hoe je lenzen het doen op FF....
d.w.z. voorproberen voordat je straks een D3 besteld! :D

Gewoon aandurven om alleen je analoge body mee door Amersfoort te nemen!!
Alleen je analoge body meenemen heeft niet zoveel zin lijkt mij, een objectief is erg handig om ook mee te nemen. :lol:

Alleen een analoge camera meenemen is geen kwestie van durven, ik doe niet anders.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr okt 05 2007 7:29 pm

[quote="Frederix]Alleen een analoge camera meenemen is geen kwestie van durven, ik doe niet anders.[/quote]

En het werkt hoor, ik had bij de fotoshoot Mokum alleen een Agfa Clack en een F100 mee en ik heb me er prima bij gevoeld :)

Jos
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jos » zo okt 07 2007 8:29 pm

Heb hem vandaag gezien.... I'm impressed. Als nieuw!
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”