IJmuiden vandaag

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ton van de Wiel

IJmuiden vandaag

Bericht door Ton van de Wiel » wo okt 23 2013 8:14 pm

Vandaag wat zeemeeuwen "geschoten" in IJmuiden.
Eerste fotoshoot met mijn gisteren verworven Tamron 70-200 1:2.8

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding]

peterk
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: IJmuiden vandaag

Bericht door peterk » wo okt 23 2013 10:13 pm

Ik wil hem ook. Ik wil hem ook!!!! Mooi lensje of niet?

Lees hier en daar dat ie wel traag wil zijn met focussen. Is dit ook zo wat zijn jou ervaringen?

Is dit de versie met of zonder vc?

Ton van de Wiel

Bericht door Ton van de Wiel » do okt 24 2013 6:37 am

Peter,
Ik heb het type zonder VC. Op Marktplaats gekocht. Lens in super conditie, zelfs geen klein krasje op de zonnekap.
Focussnelheid valt mee moet ik zeggen. Wat me wel opvalt is dat ie soms net niet goed focused maar dat kan ook nog aan mij liggen. Dit was mijn eerste shoot met de lens en ik heb maar een stuk of 15 foto's gemaakt en de geplaatste foto's vind ik voor een eerste keer niet eens zo slecht.

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » do okt 24 2013 7:28 am

Deze schijnt hier veel genoemd te worden als beter dan met vc.
Dat hij af en toe niet goed focust , ieder objectief moet je leren kennen dat is met alles.
Ga maar eens zoeken naar George Fennes bij naam tamron george.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Ton van de Wiel

Bericht door Ton van de Wiel » do okt 24 2013 8:39 am

Ik moet zeggen, na mijn eerste kleine shoot met deze lens ben ik best al tevreden. Uiteraard heb ik mijn huiswerk gedaan voordat ik tot koop overging.
Vele youtube vergelijkingen bekeken van de drie bekendste in dit segment van 70-200 1:2.8. De Nikkor, Sigma en de Tamron. De focus is trager dan de anderen. De Nikkor is razendsnel. Maar dat speelt voor mij geen grote rol, ik fotografeer vaak onderwerpen waarbij ik alle tijd heb. De Tamron maakt volgens de tests meer herrie bij het focussen. Ik vind dat heel erg meevallen. Heb nog een oude Nikkor 70-210 telelens en die kan ik alleen gebruiken als ik gehoorbescherming draag :D .
Wat wel storend kan zijn is de harde "klik" als je overgaat van manual naar AF. Dat is best een harde klik.
In de tetst werd vaak genoemd dat de AF er soms naast zat en dat heb ikzelf gisteren dus ook ondervonden. Sommige shots zijn net een beetje out of focus. Maar als gezegd door vorige spreker, dat is even wennen denk ik, de lens leren kennen en weten waar en wanneer je moet corrigeren en misschien af en toe een extra foto maken. Op de test wordt soms gezegd dat de lens niet geschikt is voor kritische reportages als huwelijken. Ben ik het gedeeltelijk mee eens vanwege de AF snelheid en de soms onscherpe foto's.
Maar laten we wel zijn, deze lens is betaalbaar voor velen onder ons, terwijl ik van de aanschaf van de Nikkor alleen maar kan dromen. Ook een stuk goedkoper dan de Sigma. En dan mag je gewoon niet verwachten dat de Tamron, die verreweg de goedkoopste is, er als beste uit zou komen. Ik heb 330 Euro betaald voor een lens zonder krasje en ik denk dat ik er heel veel plezier aan ga beleven.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”