Automatisch van NL Lightroom 5 naar En.versie
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Automatisch van NL Lightroom 5 naar En.versie
Beste leden,
Afgelopen zaterdag NCN cursus LR5 gevolgd en NL licentie gekocht. Volgens instructie geïnstalleerd en tot vandaag in de NL versie kunnen werken. Bij het opnieuw openen vandaag bleek plotsklaps de Engelstalige versie te verschijnen. Probleem blijft zich hardnekkig voordoen.
Zijn er leden die soortgelijke ervaring hebben en zo ja, wat te doen om de NL versie op het scherm te krijgen en vooral TE HOUDEN?
Afgelopen zaterdag NCN cursus LR5 gevolgd en NL licentie gekocht. Volgens instructie geïnstalleerd en tot vandaag in de NL versie kunnen werken. Bij het opnieuw openen vandaag bleek plotsklaps de Engelstalige versie te verschijnen. Probleem blijft zich hardnekkig voordoen.
Zijn er leden die soortgelijke ervaring hebben en zo ja, wat te doen om de NL versie op het scherm te krijgen en vooral TE HOUDEN?
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
- DannySan
- Clublid
Re: Automatisch van NL Lightroom 5 naar En.versie
Via voorkeuren de taal-settings op NL zetten?
(daar zou hij dan in principe ook op moeten blijven hoor, bij mij in ieder geval wel).
(daar zou hij dan in principe ook op moeten blijven hoor, bij mij in ieder geval wel).
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- H.Vos
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Hier werkt alles goed, dus gewoon in onze moedertaal...
Groet,
Henk
Lid NCN
Sigma 35mm f 1.4
http://500px.com/hvos-5f0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/27580340@N07/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://henconblogadres.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Henk
Lid NCN
Sigma 35mm f 1.4
http://500px.com/hvos-5f0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/27580340@N07/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://henconblogadres.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
Hoi Danny en Henk,
Bedankt voor jullie reactie.
Danny,
Heb gezocht naar de taal setting om het NL te selecteren. Heb deze niet kunnen vinden. Mogelijk is de oorzaak hiervan dat ik geen IT-er ben en daar dus op tekort schiet. Heb wel alles nagelopen maar kon het niet vinden.
Heb inmiddels ook contact gezocht met de leverancier (winkelier). Men vond dit vreemd en vroeg zich af of men wel de NL versie had geleverd.
Bij het installeren, werd door mij het Nederlands geselecteerd. Vreemde is dat deze versie van het ene op het andere moment veranderde naar het Engels.
Inmiddels LR5 opnieuw geïnstalleerd in de NL taal. Effe afwachten of deze wel blijft staan in de door mij geselecteerde uitvoering.
Bedankt voor jullie reactie.
Danny,
Heb gezocht naar de taal setting om het NL te selecteren. Heb deze niet kunnen vinden. Mogelijk is de oorzaak hiervan dat ik geen IT-er ben en daar dus op tekort schiet. Heb wel alles nagelopen maar kon het niet vinden.
Heb inmiddels ook contact gezocht met de leverancier (winkelier). Men vond dit vreemd en vroeg zich af of men wel de NL versie had geleverd.
Bij het installeren, werd door mij het Nederlands geselecteerd. Vreemde is dat deze versie van het ene op het andere moment veranderde naar het Engels.
Inmiddels LR5 opnieuw geïnstalleerd in de NL taal. Effe afwachten of deze wel blijft staan in de door mij geselecteerde uitvoering.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
- DannySan
- Clublid
Hoi Huub,
graag gedaan hoor! Je hoeft geen IT'er te zijn om die setting te vinden in LR5: Start LR5 op, klik op 'bewerken' en dan op 'voorkeuren'.
In de 1e 'tab' (algemeen) staat de taal-optie meteen bovenaan.
Succes! (ik hoop met je mee dat 'ie nu blijft staan).
graag gedaan hoor! Je hoeft geen IT'er te zijn om die setting te vinden in LR5: Start LR5 op, klik op 'bewerken' en dan op 'voorkeuren'.
In de 1e 'tab' (algemeen) staat de taal-optie meteen bovenaan.
Succes! (ik hoop met je mee dat 'ie nu blijft staan).
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- yo-1
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Heb dit in de 5 jaar dat ik met LR werk zelf ook een keer of 2 gehad. Volstrekt onduidelijk waar dit door kon komen.
Herinstalleren is wel een hele zware ingreep voor iets wat je echt heel simpel zelf kunt rechtzetten:
Kijk maar eens in je nieuw geïnstalleerde Nederlandse installatie:
- Menu: Bewerken (2e van links)
- Optie: Voorkeuren (4e van onder)
- de eerste keuzebox is de taal waarin je met LR wilt werken.
Dan moet het bij een eventuele volgende keer (Edit -> Preferences) toch niet zo moeilijk te vinden zijn.???
Succes,
Johan
Herinstalleren is wel een hele zware ingreep voor iets wat je echt heel simpel zelf kunt rechtzetten:
Kijk maar eens in je nieuw geïnstalleerde Nederlandse installatie:
- Menu: Bewerken (2e van links)
- Optie: Voorkeuren (4e van onder)
- de eerste keuzebox is de taal waarin je met LR wilt werken.
Dan moet het bij een eventuele volgende keer (Edit -> Preferences) toch niet zo moeilijk te vinden zijn.???
Succes,
Johan
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II
-
- Forumlid
Hoi Danny en Johan,
Beiden bedankt. Heb het inmiddels gevonden. Makkelijk voor het geval dit in de toekomst nodig mocht zijn.
Tevens is het goed te vernemen dat ik niet de enige ben die dit is overkomen. Kennelijk is het toch een foutje buiten ons toedoen.
Van de leverancier inmiddels bericht ontvangen. Men kent dit euvel niet en daarom werd verzocht contact op te nemen met Adobe.
Voorlopig volstaat jullie informatie op dit forum.
Toch goed dat er een NCN forum is
Beiden bedankt. Heb het inmiddels gevonden. Makkelijk voor het geval dit in de toekomst nodig mocht zijn.
Tevens is het goed te vernemen dat ik niet de enige ben die dit is overkomen. Kennelijk is het toch een foutje buiten ons toedoen.
Van de leverancier inmiddels bericht ontvangen. Men kent dit euvel niet en daarom werd verzocht contact op te nemen met Adobe.
Voorlopig volstaat jullie informatie op dit forum.
Toch goed dat er een NCN forum is

Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
- ben42
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Sta je in een andere taal en ken je die niet zo, dan kun je met CTRL+,
Dus de ctrl toets plus de komma de voorkeuren bladzijde oproepen.
Engels:
Edit / Preferences
Bewerken / voorkeuren
CTRL + komma
Zelf een keer gehad dat na een update mijn standaard van Engels naar Nederlands was veranderd.
Ik werk bij voorkeur met de Engelse termen.
Succes
Ben
Dus de ctrl toets plus de komma de voorkeuren bladzijde oproepen.
Engels:
Edit / Preferences
Bewerken / voorkeuren
CTRL + komma
Zelf een keer gehad dat na een update mijn standaard van Engels naar Nederlands was veranderd.
Ik werk bij voorkeur met de Engelse termen.
Succes
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
-
- Forumlid
Ben,
Bedankt voor de tip.
Wederom een bevestiging dat ik en Johan geen uitzonderingen zijn met genoemd probleem.
Bedankt voor de tip.
Wederom een bevestiging dat ik en Johan geen uitzonderingen zijn met genoemd probleem.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Wees blij dat ie niet in Chinees schiet... :mrgreen:
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl