Zo....Mijn reactie nog even. Ik zou per foto kunnen reageren, maar dat is (denk ik) niet nodig.
In het meeste wat Danny (maar ook anderen) lieten blijken, kan ik me goed vinden. Even op mezelf als "fotograaf" betrekkend kan ik de conclusie trekken dat er wellicht te enthousiast (lees te gezellig, minder geconcentreerd) en wellicht te gretig (focus ernaast) gefotografeerd is tijdens deze sessie hier. Daarnaast mag ik best kritischer zijn en zeker niet bang zijn foto's richting prullenbak te verwijzen. Daarmee zeg ik niet dat alles compleet waardeloos is. Nee! In proces gezien vind ik deze sessie nog steeds een leuke start. Maar leuk is inmiddels ook voor mij niet goed genoeg

Mijn actiepunt: Betere voorbereiding, meer professionele houding tijdens de sessie. En meer kritisch in de selectie.
Qua nabewerking valt er inderdaad meer winst te behalen! Dat heeft Danny door de foto's na te bewerken aangetoond. (Mogen overigens best geplaatst worden) En met nabewerking komt volgens mij ook direct het kalibreren van je totale systeem in beeld.(neem bv het eerder genoemde roze) Nu hebben deze foto's amper nabewerking gehad (behalve een statiefvoetje wegpoetsen en uitsnede ) Mijn actiepunt: LR 5.(reeds gedaan) Er mee leren omgaan (lerende) Kalibreren. Investeren in PC met een "goed" beeldscherm (gedaan)
Camera kennis is ook zo'n puntje. Al werd ik door het voorbeeld over de lichtmeter wel even op het verkeerde been gezet.

Geert omschrijft echter in de post hierboven hoe dat in elkaar steekt. Focusinstellingen kiezen is wel een aandachtspunt. Al is mij geleerd voor singlepoint te kiezen.
Al met al weer een mooie uitdaging. Het is zo dat de sessie met Wendy zo'n beetje de eerste (dus ook nerveus) is die er in mijn studiootje is gedaan en er inmiddels al aardig wat andere sessies zijn geweest. Natuurlijk groei je aardig als je vaak oefent. Qua "beroepshouding

), het investeren in de juiste spullen en in het kritisch zijn. Alleen m'n studiootje groeit niet mee. En dat levert ook wel eens een probleempje op (lees anders het artikel van John Hoenen maar eens in het NCN magazine)
Dank voor de opbouwende en zeer verhelderende reacties.