Wat dachten we van deze foto's?

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
HannahV
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Wat dachten we van deze foto's?

Bericht door HannahV » za okt 26 2013 1:08 pm

Afbeelding

Dan zou 'ie dus zo worden.. Inderdaad minder lege ruimte maar ik ben het met jullie eens dat hij dan nog steeds te druk is haha.

Spullen staan klaar hier voor de druppelfoto's ;)
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.
Rifle shooter | Nikon Shooter.

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Matthieu » za okt 26 2013 1:19 pm

Goed bezig hoor Hannah !

Eerst wat techniek over je camera onder de knie krijgen (boekjes, internet en handleiding)
veel, heel veel oefenen en proberen te begrijpen waarom je foto er zo uit ziet (aan de hand van je instellingen)

Als de techniek wat onder de knie is goed kijken wat je ziet en probeer zelf maar eens uit wat er gebeurt
als je hetzelfde onderwerpen met verschillende standpunten en afstanden fotografeert..... al doende leert men :)

Succes !!

groet Matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » za okt 26 2013 1:23 pm

Matthieu schreef:Goed bezig hoor Hannah !

Eerst wat techniek over je camera onder de knie krijgen (boekjes, internet en handleiding)
veel, heel veel oefenen en proberen te begrijpen waarom je foto er zo uit ziet (aan de hand van je instellingen)

Als de techniek wat onder de knie is goed kijken wat je ziet en probeer zelf maar eens uit wat er gebeurt
als je hetzelfde onderwerpen met verschillende standpunten en afstanden fotografeert..... al doende leert men :)

Succes !!

groet Matthieu
Dankje! Ben hard bezig met lezen en verbeteren, alleen ben ik af en toe te ongeduldig.. Alles in één keer goed hebben kan bijna niet en dat vergeet ik wel eens. Maar goed, komt vanzelf.
Nikon D850 + Sigma ART 85mm 1.4 + Nikon 70-200mm f/2.8 VRII. Voor al uw hondenplaatjes.

iJoost

Bericht door iJoost » za okt 26 2013 3:17 pm

Afbeelding

Uitsnede en histogram.

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » za okt 26 2013 4:24 pm

Hele middag bezig geweest met druppels.. foto's weg! Staat dat het een NEF-file is.. Ze staan wel op mijn laptop, maar uploaden in Flickr kan dus niet..

peterk
Forumlid
Forumlid

Bericht door peterk » za okt 26 2013 4:53 pm

Nef is een raw file deze kun je omzetten in jpeg je fotos zijn dus niet weg.

Ook kun je een plugin downloaden zodat windows nef/raw weer geeft.

http://www.microsoft.com/nl-nl/download ... x?id=26829" onclick="window.open(this.href);return false;

Vaak worden nef wat anders weergegeven dan jpeg. Dit komt omdat er nog geen verscherping contrast ed is toegevoegt dit moet je zelf nog doen dus.

Gr Peter

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » za okt 26 2013 5:14 pm

Aha. Kreeg van een ander de tip ViewNX te downloaden, hij is ze nu aan het converteren :)

Florina
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Florina » za okt 26 2013 5:25 pm

Erg leuk bezig Hannah, dat wordt vast wel iets met jou! Erg leuk je enthousiasme en zo alles willen uitproberen!
http://www.petrazwier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ton van de Wiel

Bericht door Ton van de Wiel » za okt 26 2013 5:58 pm

Hannah,
Gelet op je enthousiasme gaat het helemaal goedkomen. Je bevindt je als jonge dame tussen over het algemeen mannen van rond de vijftig, met tientallen jaren ervaring en koffers vol dure lenzen. (hmmm, goeie beschrijving van mezelf :D )
Er is een wezenlijk verschil tussen detailfotografie en macro-fotografie. Macro is altijd miniem, superklein en verreist wat speciale apparatuur. Detailfotografie is heel anders. Je kunt een detail van de Eifeltoren laten zien dat zo groot is als een huis!
Ikzelf ben me recentelijk in de macro gaan verdiepen. Bijgaand een foto van wat ik denk een ordinaire strontvlieg. Vandaag geschoten. Vliegen zijn sloom deze tijd van het jaar en een lens op 5 cm van zijn lelijke tronie vond de vlieg geen probleem. En dit kan allemaal heel erg goedkoop. Ik heb alleen een omkeerring gebruikt die je voor 10 Euro nieuw kan kopen. Daarnaast heb je alleen nog een lensje nodig met een diafragmaring. Da's alles en er gaat opeens een wereld voor je open. Nou ja, voor mij dan tenminste.
Heeeel veel plezier met je hobby, want plezier is het belangrijkste.

[Afbeelding]

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » za okt 26 2013 6:02 pm

peterk schreef:Nef is een raw file deze kun je omzetten in jpeg je fotos zijn dus niet weg.

Ook kun je een plugin downloaden zodat windows nef/raw weer geeft.

http://www.microsoft.com/nl-nl/download ... x?id=26829" onclick="window.open(this.href);return false;

Vaak worden nef wat anders weergegeven dan jpeg. Dit komt omdat er nog geen verscherping contrast ed is toegevoegt dit moet je zelf nog doen dus.

Gr Peter
@peterk,

Nikon heb dus ook een codec, die gelijk je foto's laat zien die gemaakt zijn in NEF.

Die codec ff op je pc installeren en je kan dan gelijk zo op je geheugenkaartje via een cardreader al je foto's zien op je pc.

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » za okt 26 2013 6:24 pm

Ton van de Wiel schreef:Hannah,
Gelet op je enthousiasme gaat het helemaal goedkomen. Je bevindt je als jonge dame tussen over het algemeen mannen van rond de vijftig, met tientallen jaren ervaring en koffers vol dure lenzen. (hmmm, goeie beschrijving van mezelf :D )
Er is een wezenlijk verschil tussen detailfotografie en macro-fotografie. Macro is altijd miniem, superklein en verreist wat speciale apparatuur. Detailfotografie is heel anders. Je kunt een detail van de Eifeltoren laten zien dat zo groot is als een huis!
Ikzelf ben me recentelijk in de macro gaan verdiepen. Bijgaand een foto van wat ik denk een ordinaire strontvlieg. Vandaag geschoten. Vliegen zijn sloom deze tijd van het jaar en een lens op 5 cm van zijn lelijke tronie vond de vlieg geen probleem. En dit kan allemaal heel erg goedkoop. Ik heb alleen een omkeerring gebruikt die je voor 10 Euro nieuw kan kopen. Daarnaast heb je alleen nog een lensje nodig met een diafragmaring. Da's alles en er gaat opeens een wereld voor je open. Nou ja, voor mij dan tenminste.
Heeeel veel plezier met je hobby, want plezier is het belangrijkste.

[Afbeelding]
Hahaha ik moest nogal lachen om "van zijn lelijke tronie", dat woord heb ik al een tijdje niet gehoord, nu eindelijk weer gevonden dus bedankt :) Maar dat even terzijde, haha.

Het klinkt zo simpel haha :D Heb ik dan 'genoeg' aan mijn Nikkor 55-300 mm en mijn Nikkor 18-55 mm? Of heb ik er een andere lens voor nodig?
Ik heb ook nog een fisheye 24 mm maar ik neem aan dat dat geen goede lens is voor foto's van tronies van vliegen. :)

Ik ben trouwens dat ViewNX aan het uitproberen (snap er geen snars van) en dan maar eens kijken of ik ze op Flickr kan zetten.

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » za okt 26 2013 6:33 pm

Hoi HannahV,

Als je macro fotografie wil doen, dan heb je daar dus een andere objectief voor nodig.
Nee, zekers geen fisheye objectief.

Hier een tip.
Vraag eens aan iemand van hier, die een macro objectief heb en dan met jou zo eens de natuur in wil gaan.
Nee heb je, ja kan je krijgen :D

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » za okt 26 2013 6:46 pm

Casanova56 schreef:Hoi HannahV,

Als je macro fotografie wil doen, dan heb je daar dus een andere objectief voor nodig.

Hier een tip.
Vraag eens aan iemand van hier, die een macro objectief heb en dan met jou zo eens de natuur in wil gaan.
Heb ik weer wat om voor te sparen ;)

Ik zal eens kijken wat ik kan doen.. Heb ook wat fotograferende kennissen dus wie weet kunnen zij wat voor me betekenen :)

Ton van de Wiel

Bericht door Ton van de Wiel » za okt 26 2013 6:53 pm

HannahV schreef:
Casanova56 schreef:Hoi HannahV,

Hier een tip.
Heb ik weer wat om voor te sparen ;)

Ik zal eens kijken wat ik kan doen.. Heb ook wat fotograferende kennissen dus wie weet kunnen zij wat voor me betekenen :)
Waarom een ander objectief? OK, is leuk om te hebben, maar met een omkeerring van 10 euro kun je ook aardig uit de voeten. (zie mijn foto eerder in dit draadje)
Het enige dat je moet hebben is een lensje met diafragmaring maar die heb je voor een habbekrats op Marktplaats.

HannahV
Forumlid
Forumlid

Bericht door HannahV » za okt 26 2013 6:54 pm

Hèhè.. Gelukt..
Hier een aantal van de foto's.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

Natuurlijk nog láng niet perfect, maar voor alles een eerste keer..

Nikkor 55-300 mm
Sluitertijd: verschillend; 1/25 - 1/200 (heb gewoon alles even uitgeprobeerd)
ISO: 100

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”